«Κανένας δεν μίλησε για θεωρίες συνωμοσίας, πλην όμως μιλήσαμε για προβληματισμούς και αλίμονο εάν δεν υπάρχουν προβληματισμοί όταν βλέπουμε 22 φωτιές σε μια μέρα στη Ζάκυνθο και μάλιστα την ίδια στιγμή που είχαμε μεγάλα προβλήματα με τη φωτιά του Καλάμου και μεγάλα προβλήματα στην Ηλεία», είπε χαρακτηριστικά.
 
«Προβληματιζόμαστε για διάφορα συμφέροντα, για διάφορους ανθρώπους. Δεν μπορεί να είναι όλοι αυτοί τρελοί που ανάβουν τις φωτιές. Υπάρχουν συμφέροντα σε κάθε τόπο και δυστυχώς υπάρχουν συμφέροντα σε πολλούς τόπους απ’ ό,τι φαίνεται. Συμφέροντα φυσικά κατακριτέα, που δεν έχουν καμία αγάπη για τον τόπο» πρόσθεσε.  
 
Μπορεί να πρόκειται «είτε οικοπεδοφάγους είτε για κάποιους που θέλουν να καθαρίσουν τον τόπο για το κυνήγι, είτε για άλλους που θέλουν για να εκδικηθούν το Κράτος γιατί τους κυνήγησε το Κράτος σε παράνομες δραστηριότητες» διευκρίνισε ο αναπληρωτής υπουργός.
 

10 Καναντέρ σε λειτουργία

 
Ο Ν. Τόσκας παραδέχτηκε ότι ο στόλος πυροσβεστικών αεροσκαφών είναι παλιός και χρειάζεται συντήρηση, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι από τα 18 αεροσκάφη Καναντέρ που διαθέτει η Πυροσβεστική λειτουργούν τα 10.
 
Ο αναπληρωτής υπουργός ανέφερε ότι το πρόβλημα είναι γενικότερο, καθώς η καναδική εργοστασιακή μονάδα που φρόντιζε τα Καναντέρ έχει κλείσει, ενώ άφησε παράλληλα αιχμές και για προηγούμενες κυβερνήσεις, λέγοντας ότι την «εποχή τω δεν μερίμνησαν για την ενίσχυση των μέσων πυρόσβεσης.
 
«Το μεγαλύτερο μέρος των Καναντέρ είναι του 1973-1974, τα νεότερα είναι του 2000-2001. Υπάρχει πρόβλημα γενικότερο με τα Καναντέρ σε όσους έχουν τέτοια αεροπλάνα, δηλαδή στο Νότο της Ευρώπης. Μιλάω για Ιταλία, μιλάω για Γαλλία, μιλάω για Ισπανία, μιλάω για Πορτογαλία. Αυτήν τη στιγμή η διαθεσιμότητα των ιταλικών Καναντέρ είναι περίπου στο μισό. Έχουν γύρω στα δεκαοχτώ αεροπλάνα οι Ιταλοί και πετούν οχτώ – εννιά, γιατί υπάρχει γενικότερο πρόβλημα», είπε

«Εμείς έχουμε 11 του παλαιότερου τύπου CL 215 και πετούν 7 συνήθως και έχουμε και από τα νεότερα CL 415 τρία διαθέσιμα, πετούν τρία από έναν αριθμό 6 – 7, τα οποία όμως κάποια από αυτά διαχρονικά έχουν πάθει πάρα πολύ σοβαρές βλάβες και δεν ξέρω αν αναστρέφεται η κατάσταση. Λεπτομέρειες μπορεί να δώσει βέβαια το Υπουργείο Άμυνας. Η κατάσταση τόσα χρόνια πράγματι δεν διορθώθηκε, γιατί την εποχή των παχειών αγελάδων θα μπορούσε να αντικατασταθεί ένα μέρος αυτών των αεροσκαφών. Τώρα και να θέλουμε, και να έχουμε τα λεφτά, δεν μπορούμε γιατί η γραμμή παραγωγής του καναδικού εργοστασίου έχει κλείσει. Είναι πρόβλημα για όλες τις χώρες», κατέληξε.