«Το ελληνικό καλοκαίρι δεν είναι μόνο Ήλιος και Θάλασσα, είναι και ιδέα» αναφέρει το δημοσίευμα του Αθηναϊκού Πρακτορείου με το οποίο συνοδεύεται το σλόγκαν «Greek Summer is state of Mind», που θα είναι το νέο μήνυμα που εκπέμπει από σήμερα ο ελληνικός τουρισμός. Η παρουσίαση της νέας καμπάνιας επικοινωνίας της Ελλάδας στις αγορές του κόσμου έγινε την Πέμπτη σε ειδική εκδήλωση, παρουσία του πρωθυπουργού, της πολιτικής ηγεσίας του τουρισμού, αλλά και φορέων του κλάδου.

«Η προστασία της δημόσιας υγείας, η ασφάλεια των επισκεπτών αλλά και η ασφάλεια των εργαζόμενων στον τουρισμό παραμένουν η πρώτη μας αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα» τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας στην παρουσίαση της καμπάνιας, και δίδοντας παράλληλα το στίγμα των προτεραιοτήτων που θέτει η κυβέρνηση, ενόψει της έναρξης της τουριστικής σεζόν που ξεκινά στις 15 Ιουνίου, μετά την επιδημία του κορονοϊού.

Στην χθεσινή επίσημη εκδήλωση της νέας τουριστικής καμπάνιας επικοινωνίας της Ελλάδας ο υπουργός Τουρισμού σημείωσε ότι η Ελλάδα ανοίγει την αγκαλιά της να υποδεχτεί τους επισκέπτες της με κανόνες και ασφάλεια. Στην εισαγωγική ομιλία της εκδήλωσης, ο Χ. Θεοχάρης εστίασε στη συνεργασία του υπουργείου Τουρισμού, του ΕΟΤ και την Marketing Greece, που υλοποίησε την καμπάνια, υπογραμμίζοντας ότι τέτοιες συμμαχίες είναι για το καλό της Ελλάδας και «θέλουμε περισσότερες τέτοιες συμμαχίες», ανάφερε χαρακτηριστικά.

«Φέτος ο αριθμός των επισκεπτών που θα έρθουν στην Πατρίδα μας θα είναι σημαντικά μειωμένος σε σχέση με τα 33.000.000 που ήρθαν πέρυσι. Πόσο μειωμένος δεν το ξέρουμε, κανείς δεν μπορεί να κάνει καμία ακριβή πρόβλεψη. Θα υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι θα ήθελαν να έρθουν στην Ελλάδα και δεν θα μπορούν να το κάνουν είτε γιατί για κάποιο λόγο δεν θα μπορούν να έρθουν είτε γιατί δεν θα έχουν την οικονομική δυνατότητα. Αλλά αυτή είναι μια καμπάνια η οποία δεν επενδύει μόνο στο 2020, αλλά βλέπει και παραπέρα, βλέπει στο ’21, βλέπει στο ’22», είπε ακόμα ο πρωθυπουργός.

Από την πλευρά της η διευθύνουσα σύμβουλος της Marketing Greece Ιωάννα Δρέττα σημείωσε ότι η εταιρία του ΣΕΤΕ αναλαμβάνει το κόστος της υλοποίησής της παρέχοντας ελεύθερα πνευματικά δικαιώματα στην ελληνική κυβέρνηση, προκειμένου μέσω του ΕΟΤ να ξεδιπλωθεί στις αγορές του κόσμου. Εστιάζοντας στο μήνυμα της καμπάνιας, η ίδια τόνισε ότι σχεδιάστηκε ένα μήνυμα λιτό και απέριττο, σεμνό και με μέτρο γεμάτο με συναίσθηση. Σε ένα πλάνο 40 δευτερολέπτων χωράνε όλα τα παραπάνω όπως είπε.

Από την πλευρά του ο Στηβ Βρανάκης, ο επικεφαλής δημιουργικού (Chief Creative Officer) στην προεδρία της κυβέρνησης, πρώην στέλεχος της Google, σημείωσε ότι η παρούσα επιμήκυνση στοχεύει μεταξύ άλλων στην διεύρυνση της σεζόν.

Τα καλλυντικά και οι ΗΠΑ

Ωστόσο, έκπληξη προκαλεί μία απλή αναζήτηση του νέου σλόγκαν του ελληνικού τουρισμού στο διαδίκτυο, καθώς από τον περασμένο Μάρτιο, γνωστή εταιρεία καλλυντικών φέρεται να τη χρησιμοποιεί για να προωθήσει τα προϊόντα της.

Παράλληλα, με μία λίγο πιο σύνθετη αναζήτηση, όπως διαπιστώνει ο δικηγόρος Βασίλης Σωτηρόπουλος, η έκπληξη αναμένεται ακόμα μεγαλύτερη, καθώς όπως προκύπτει, το εν λόγω «μότο» φέρεται κατοχυρωμένο από τις αρμόδιες κρατικές αρχές των ΗΠΑ από το 2014.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την καταχώρηση του Γραφείου διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας και εμπορικών σημάτων των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής, το σύνθημα «Summer is a State of Mind» εμφανίζεται κατοχυρωμένο ως διεθνές εμπορικό σήμα από φυσικό πρόσωπο (Palm, Justin D INDIVIDUAL UNITED STATES 570 Neff Rd. Grosse Pointe MICHIGAN 48230), με τον δικηγόρο να εξηγεί πως η εν λόγω καταχώρηση έχει διεθνή νομική ισχύ.

Υπενθυμίζεται πως η απόφαση να δοθεί με απευθείας ανάθεση, για 32 εκατ. ευρώ, η τουριστική καμπάνια στην εταιρεία Marketing Greece προκάλεσε αντιδράσεις από την πλευρά της αντιπολίτευσης, που μάλιστα επεκτάθηκαν και στο εσωτερικό του ΕΟΤ, με 4 μέλη, διορισμένα από τη Νέα Δημοκρατία, να καταψηφίζουν και να «παραιτούνται». Παράλληλα, σε επιστολή του προς τον Πρωθυπουργό, ο πρώην πρόεδρος του Οργανισμού, Χ.Καριμάλης, τονίζει πως «με πρόσχημα και μόνο την πανδημία, εισαγάγατε μονοπωλιακό καθεστώς στην αγορά και εκχωρείτε μεθοδευμένα το έργο του ΕΟΤ σε μία ιδιωτική εταιρία».