του Θάνου Καμήλαλη
«Εγώ αν και αρχικά επρόκειτο να ταξιδέψω με το τρένο των 6:00, λόγω μιας ασυνεννοησίας πήρα το τρένο των 15:00. Τους ρωτούσαμε τι θα γίνει με τα δρομολόγια λόγω της κακοκαιρίας, αλλά μας βγάλανε κανονικά εισιτήριο. Ξεκίνησε το τρένο με 15 λεπτά καθυστέρηση και μετά από λίγη ώρα σταμάτησε στην Οινόη και μας είπανε για “μία ώρα καθυστέρηση”, ώστε μία μηχανή από αυτές που είχε το δικό μας τρένο να φύγει και να πάει στο άλλο το τρένο που είχε εγκλωβιστεί, στη Λειβαδειά. Σταματήσαμε λοιπόν να γίνει αυτή η διαδικασία και η μία μηχανή που πήγε να γίνει η αναχαίτιση, τράκαρε με το άλλο τρένο. Οπότε εμείς μείναμε χωρίς καμία ενημέρωση, δεν υπήρχε κανένας υπεύθυνος, κανένας προϊστάμενος» εξηγεί στο ΤPP επιβάτης την ώρα της καταγγελίας, βρίσκεται στον Σταθμό Λαρίσσης ζητώντας εξηγήσεις από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
«Κάποια στιγμή μας είπαν ότι έρχεται κλιμάκιο της Πολιτικής Προστασίας με τρόφιμα και νερό. Δεν ήρθε κανείς»
Στη συνέχεια καταγγέλλει:
«Χρησιμοποιούσαμε το κυλικείο που υπάρχει μέσα στο τρένο, το οποίο μας χρέωνε κανονικά, πληρώναμε τα πάντα. Εξαντλήθηκαν σχεδόν τα πάντα από τρόφιμα μέχρι τις 19:00 – 20:00 η ώρα. Περίπου στις 22:00-23:00 εξαντλήθηκαν και τα νερά. Ευτυχώς στο βαγόνι εμείς είχαμε θέρμανση. Μας έλεγαν κάθε μία ώρα ότι σε μία ώρα περιμένουμε τη μηχανή για να φύγουμε. Το ακούσαμε αυτό τόσες πολλές φορές που κατήντησε τραγελαφικό και απλά γελούσαμε. “Ενημέρωναν” οι υπάλληλοι τους επιβάτες και ταυτόχρονα λέγανε κάτι εντελώς διαφορετικό. Ο ένας έλεγε ότι “σε μία ώρα θα ξεκινήσει το τρένο για Θεσσαλονίκη, ο δεύτερος ότι “σε δύο ώρες θα μοιρασεί φαγητό στα βαγόνια” και ο τρίτος ότι “κατά τις 6 το πρωί θα ξεκινήσουμε λογικά για Αθήνα”!. Αυτά όλα γίνονταν μπροστά μας ταυτόχρονα»
Υπήρχαν Ρομά με παιδάκια μέσα που έκλαιγαν, υπήρχαν κάποια κοπέλες που το βράδυ, όταν δεν είχαμε φαγητό και νερό, άρχισαν να κλαίνει. Κάποια στιγμή μας είπαν ότι έρχεται κλιμάκιο της Πολιτικής Προστασίας με τρόφιμα και νερό. Δεν ήρθε κανείς από την Πολιτική Προστασία. Εν τέλει μας φωνάζουν στο κυλικείο και μας λένε να δώσουμε χρήματα ώστε να πάει ο προϊστάμενος μαζί με την αστυνομία να βρούνε ό,τι τρόφιμα βρούνε.»
Στις 6 το πρωί σήμερα μας έλεγαν ότι σε μιάμιση ώρα θα φύγει ένα εκχιονιστικό και μετά θα γυρίσουμε στην Αθήνα, αλλά στις 8 ξαφνικά μας είπαν ότι ήρθαν λεωφορεία να μας πάρουνε. Πηγαίνουμε στα λεωφορεία και μου λέει, εμένα προσωπικά ο οδηγός, να πάω να πω στον κόσμο να μπει στα λεωφορεία. Εντωμεταξύ υπήρχε και κόσμος που ήταν να παέι σε κοντινές περιοχές, ας πούμε στη Θήβα, αλλά δεν άφηναν, έλεγαν να μπούμε στα λεωφορεία.
«Στην αρχή δεν δέχονταν ούτε την επιστροφή χρημάτων»
Στην αρχή δεν δέχονταν ούτε την επιστροφή χρημάτων του εισιτηρίου. Με τα χίλια ζόρια το κάνανε, γιατί είχε μαζευτεί όλος ο κόσμος, είχε περίπου 500 άτομα που ζητούσαν τα λεφτά τους. Τώρα έχουμε μείνει 7-8 άτομα και προσπαθούμε να βρούμε το δίκιο μας. Όχι για το θέμα χρημάτων, κυρίως γιατί δεν δέχονται κανέναν έλεγχο, δεν δέχονται να εξυπηρετήσουν εμάς τους πελάτες, που βγάλαμε εισιτήριο και ουσιαστικά κάναμε μία σύμβαση με την εταιρεία τους.
Την ώρα μάλιστα της τηλεφωνικής επικοινωνίας, ανακοινώνεται από τμεγάφωνα του σταθμού ότι τα δρομολόγιο ακυρώνονται. «Τώρα μόλις έβγαλαν ότι ακυρώνονται τα δρομολόγια» σχολιάζει ο επιβάτης.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε την Τρίτη η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, παρουσιάζεται μία ωραιοποιημένη εκδοχή της κατάστασης.
«Χθες το απόγευμα, η σιδηροδρομική σύνδεση από και προς Θεσσαλονίκη διεκόπη, λόγω της ακινητοποίησης της αμαξοστοιχίας 54 και πτώσης δένδρου, με αποτέλεσμα τα δρομολόγια 55 (Θεσσαλονίκη – Αθήνα) και 56 (Αθήνα – Θεσσαλονίκη) που ήταν ήδη σε πορεία, να αναμένουν στο σταθμό της Οινόης. Οι αμαξοστοιχίες ήταν σταθμευμένες με ασφάλεια εντός του σταθμού και είχαν θέρμανση καθ’ όλη τη διάρκεια της αναμονής. Με την συνδρομή περιπολικού, οι συνοδοί των αμαξοστοιχιών φρόντισαν να αγοράσουν προμήθειες από γειτονικά μαγαζιά» υποστηρίζει η εταιρεία, επιβεβαιώνοντας πως ζητήθηκε από τους επιβάτες να μαζέψουν χρήματα για τρόφιμα, αλλά και το ότι η Πολιτική Προστασία ήταν απούσα.