Δεν θα ήταν υπερβολή να ειπωθεί ότι γυρνάμε πίσω πολλά χρόνια, δήλωσε ο Αλ. Τσίπρας, σημειώνοντας ότι ο εκπαιδευτικός είναι απαξιωμένος επαγγελματικά και επιστημονικά, και προσέθεσε πως οι τάξεις είναι πολλές φορές χωρίς δασκάλους, με τεράστια προβλήματα υλικοτεχνικής υποδομής, ενώ φέτος το υπουργείο πανηγυρίζει γιατί θα έχουμε βιβλία, κάτι το αυτονόητο.
Το χειρότερο είναι, τόνισε ο επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ, ότι πολύ σύντομα οι γονείς και ιδιαίτερα οι λαϊκές οικογένειες θα κληθούν να πληρώσουν από την τσέπη τους, από το υστέρημά τους όμως, τις τεράστιες ελλείψεις, καθώς οι σχολικές επιτροπές δεν έχουν χρήματα για να πληρώσουν το πετρέλαιο, τα σπασμένα τζάμια, να πληρώσουν για την καθαριότητα και τη σίτιση στα σχολεία.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της UNICEF, πάνω από 460 χιλιάδες παιδιά βρίσκονται κάτω από το όριο της φτώχειας, ανέφερε ο Αλ. Τσίπρας, γεγονός που σημαίνει ότι θα πηγαίνουν στα σχολειά πολλές φορές δίχως επαρκή σίτιση, δίχως επαρκή ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, πράγμα που σημαίνει ότι και οι δάσκαλοι και οι καθηγητές, μαζί με τους τοπικούς φορείς, πρέπει να επιληφθούν της ανάγκης να υπάρξουν και τα απαραίτητα εκείνα δίκτυα αλληλεγγύης απέναντι στις οικογένειες και τα παιδιά που πλήττονται περισσότερο από την κρίση.
«Θέλουν να υποβαθμίσουν την Ελλάδα σε μια χώρα που δεν θα έχει μέλλον, σε μια χώρα που δεν θα έχει προοπτική», τόνισε ο κ. Τσίπρας και υπογράμμισε την ανάγκη ενότητας, τη δημιουργία ενός πανεκπαιδευτικού μετώπου, ανεξάρτητα από την πολιτική εκτίμηση καθενός, ώστε «να μην αφήσουμε αυτή την εξέλιξη να περάσει έτσι».
Ο πρόεδρος της ΔΟΕ Μαντάς Κομνηνός, δήλωσε ότι υπάρχουν στα σχολεία χιλιάδες κενές θέσεις εκπαιδευτικών, με χιλιάδες διδακτικές ώρες που θα χαθούν από την πρώτη μέρα, με τους εκπαιδευτικούς με μισθούς πείνας, να καλούνται να υπηρετήσουν την εκπαίδευση και με τα σχολεία να μην έχουν χρήματα να καλύψουν τις βασικές τους ανάγκες σε πετρέλαιο, σε κοινωνικά δίκτυα, σε ΔΕΗ, σε ΟΤΕ, σε κιμωλίες, σε χαρτί.
Ο κ. Μαντάς απηύθυνε έκκληση σε όλη την ελληνική κοινωνία να συμπαρασταθεί στον αγώνα των δασκάλων για μια καλύτερη παιδεία, γιατί το θέμα δεν αφορά μόνο τους ίδιους, αφορά το μέλλον συνολικά του τόπου.