Στο Δημόσιο περνάει και η περιουσία του ΟΑΣΘ, η οποία ωστόσο παραμένει προσωρινά στην κατοχή του Οργανισμού για ένα μεταβατικό στάδιο, «το αργότερο μέχρι τέλους του 2019», για να μη διαταραχθεί το συγκοινωνιακό έργο, όπως προβλέπεται σε σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Ο πρώτος φορέας θα είναι εποπτικός για τον συντονισμό όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς της πόλης και της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης, ενώ ο ΑΣΙΘ είναι ο φορέας λειτουργίας για τα αστικά λεωφορεία και αργότερα και για το μετρό.

Και στους δύο φορείς θα συμμετέχουν στη διοίκηση εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης ενώ όλες οι θέσεις εργασίας στον ΟΑΣΘ και στον ΣΑΣΘ διασφαλίζονται και μεταφέρονται στους νέους φορείς, επεσήμανε ο υπουργός Υποδομών.. «Ο ΟΑΣΘ αποκτά δημόσιο χαρακτήρα, δηλαδή, αποιδιωτικοποιείται από ένα κρατικοδίαιτο μονοπώλιο 60 χρόνων», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Χ. Σπίρτζης.

 

Έντονη αντίδραση από ΝΔ

Ο τομεάρχης Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Σερρών, Κώστας Καραμανλής, με αφορμή την πρόθεση της Κυβέρνησης να κρατικοποιήσει τον ΟΑΣΘ, έκανε λόγο για «στροφή 180 μοιρών που το μόνο που θα καταφέρουν είναι εν μέσω καλοκαιριού να ταλαιπωρήσουν το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης».

«Την ίδια στιγμή που η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ εντάσσει τις αστικές συγκοινωνίες των Αθηνών στο Υπερταμείο, έρχεται ο κ. Σπίρτζης και καταθέτει νομοσχέδιο για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ.

Αλήθεια, έχουν ενημερώσει για το σχέδιό τους, τους ευρωπαϊκούς θεσμούς ή θα κάνουν για άλλη μια φορά – όπως άλλωστε μας έχουν συνηθίσει – στροφή 180 μοιρών και το μόνο που θα καταφέρουν είναι εν μέσω καλοκαιριού να ταλαιπωρήσουν το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης;

Ελλείψει πραγματικού ηγέτη στο κόμμα του ο κ. Σπίρτζης κάνει “ιστορικές βουτιές”, είτε αναφερόμενος στον αγαπημένο του ηγέτη Ανδρέα Παπανδρέου, είτε τώρα στον Κωνσταντίνο Καραμανλή. Καλούμε τον κ. Σπίρτζη να προσγειωθεί στον 21ο αιώνα και στο 4ο μνημόνιο, που με “πόνο ψυχής” ψήφισαν ο ίδιος και οι σύντροφοί του πριν από λίγες ημέρες».