«Σε σχετικό Δελτίο Τύπου του ΥΕΝ στις 28/12/2018 ανακοινώνονται ορισμένα ημίμετρα τα οποία δεν πρόκειται να συμβάλουν στο παραμικρό ούτε στην διερεύνηση ούτε πολύ περισσότερο στην αποκάλυψη και αποκατάσταση των καθημερινών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι Ναυτεργάτες της χώρας μας στην επιβατηγό Ναυτιλία» καταγγέλλει η ΠΕΝΕΝ και προσθέτει:
«Τα αναφερόμενα στο ανωτέρω δελτίο τύπου για “διαχείριση και διερεύνηση παραπόνων και καταγγελιών Ναυτεργατικών Σωματείων και Ναυτικών καθώς και η παρακολούθηση των Λιμενικών αρχών και των εδρών των Ναυτιλιακών ακολούθων και η σύνταξη σχετικών εκθέσεων σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΕΝ” τα οποία γνωστοί κλακαδόροι της εφοπλιστικής ανταγωνιστικότητας και οι υποτακτικοί τους (πολιτικό και συνδικαλιστικό προσωπικό) βάπτισαν ως μέτρα που θα ενισχύσουν την αποτελεσματικότητα των ελέγχων. Στην πραγματικότητα το μόνο που προσθέτουν είναι ότι εδραιώνουν τις παρανομίες και αυθαιρεσίες που οδηγούν στην ατιμωρησία των εφοπλιστών και των Λιμενικών που εμπλέκονται στους ελέγχους μαϊμού που διενεργούνται.
Η εκτίμηση αυτή επιβεβαιώνεται από δεκάδες τέτοιους ελέγχους που έγιναν στα πλαίσια ΥΕΝ – ΠΝΟ και σε ορισμένους από αυτούς υπήρχε και παρουσία εκπροσώπων Ναυτιλιακών εταιριών, που στην συντριπτική πλειοψηφία τους ούτε διερεύνησαν, ούτε διαπίστωσαν τα υπαρκτά προβλήματα και σε καμιά περίπτωση δεν αποκατέστησαν τα ναυτεργατικά δικαιώματα.
Όσο η κυβερνητική ναυτιλιακή πολιτική έχει ως πρόσημο την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία των εφοπλιστών και αυτό το μοντέλο είναι βαθειά ριζωμένο στις τάξεις των Λιμενικών οργάνων που υποτίθεται ότι διενεργούν ελέγχους και μάλιστα έχουν την κάλυψη και την νομιμοποίηση από αντιπροσώπους της ΠΝΟ, όσο η πολιτική ηγεσία του ΥΕΝ αρνείται την οποιαδήποτε ουσιαστική και ισότιμη συμμετοχή των Ναυτεργατών στους διενεργούμενους ελέγχους, τα Ναυτεργατικά δικαιώματα θα φαλκιδεύονται, θα καταπατούνται και θα ισοπεδώνονται.
Κατά συνέπεια οι προωθούμενες αλλαγές όπως αυτές ανακοινώθηκαν διαιωνίζουν το καθεστώς της εργασιακής γαλέρας και της υπονόμευσης των Ναυτεργατικών δικαιωμάτων.
Στον αντίποδα της θεσμοθετημένης εφοπλιστικής αυθαιρεσίας επιβάλλεται οι Ναυτεργάτες και το συνδικαλιστικό τους κίνημα να βρεθεί με όρους σκληρής αντιπαράθεσης και αγωνιστικής παρέμβασης προκειμένου να υπερασπίσει τις Ναυτεργατικές κατακτήσεις και ταυτόχρονα να επιβάλει την κανονικότητα και τον πλήρη σεβασμό στις ΣΣΕ, στην Ναυτική νομοθεσία και τα Ναυτεργατικά δικαιώματα.»