Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, οικονομική στήριξη προσφέρει η κυβέρνηση στις εταιρείες που διαχειρίζονται τα αεροδρόμια της χώρας, με τη Fraport να αποζημιώνεται για τις συνέπειες της πανδημίας με τουλάχιστον 177,8 εκατ., μέσω συμψηφισμών με τις υποχρεώσεις της, και την εταιρεία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» να λαμβάνει σε στήριξη ή σε συμψηφισμό με οφειλές περίπου 130 εκατ. ευρώ.

Συγκεκριμένα, για την περίπτωση της Fraport οι αποζημιώσεις βασίζονται σε μελέτη της εταιρείας Deloitte για τα κέρδη της εταιρείας  τόκων και αποσβέσεων (EBITDA). Κρίθηκε πως τα κέρδη για την περίοδο της πανδημίας υπολείπονται των προβλεφθέντων κατά 177.864.233 ευρώ και το ελληνικό Δημόσιο δέχθηκε η εταιρεία να μην καταβάλει την ετήσια αμοιβή παραχώρησης για τα έτη 2019, 2020 και 2021.

Μάλιστα, στη συμφωνία προβλέπεται ότι εάν το έτος 2021 η επιβατική κίνηση στα αεροδρομια υπολείπεται των 30,8 εκατ. επιβατών και τις προβλέψεις της εταιρείας στο οικονομικό της μοντέλο, τότε, όπως αναφέρεται, οι δύο πλευρές «θα εξετάσουν καλόπιστα» την πιθανότητα νέων αποζημιώσεων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι διατάξεις για τις αποζημιώσεις βασίζονται στη σύμβαση του 2015 με το ΤΑΙΠΕΔ, με τις οικονομικές συνέπειες στην κίνηση στα αεροδρόμια λόγω της πανδημίας να εμπίπτει, όπως υποστηρίζεται στο νομοσχέδιο, στο «γεγονός ευθύνης Δημοσίου». H σύμβαση για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια είχε χαρακτηριστεί από φορείς ως αποκιοκρατική.

Στην ομιλία του, ο Γιάνης Βαρουφάκης ανέφερε πως «όταν είχα ρωτήσει τον Βόλφγκανγκ Σόιμπλε αν θα έδινε ποτέ 14 γερμανικά αεροδρόμια σε μια κρατική εταιρεία άλλης χώρας, μου απάντησε: “σε καμία περίπτωση”, κι όταν στη συνέχεια τον ρώτησα «και γιατί βάζετε εμάς να το κάνουμε;» Σήκωσε απλώς τους ώμους του σαν να λέει “ίσα κι όμοια είμαστε;”. Σαν να λέει δηλαδή είσαστε κράτος υπό κατοχή και αυτό ήρθατε εσείς του ΣΥΡΙΖΑ και το επιβεβαιώσατε».

Αναφερόμενος στη «διαδρομή του χρήματος» για τα περιφερειακά αεροδρόμια, τόνισε:

Ας φανταστούμε ότι είχαμε έναν μουσαφίρη στο σπίτι μας που μας έλεγε: «ωραίο το σπίτι σου, δεν έχω λεφτά να σου δώσω αλλά θα σ’ το πάρω». Θα φωνάζαμε την αστυνομία. Εδώ όμως δεν υπάρχει αστυνομία, υπάρχει η τρόικα.

Το 2015 μετά την συνθηκολόγηση του ΣΥΡΙΖΑ έκλεισε ένας πολύ όμορφος κύκλος χρήματος για μία άλλη μορφή εθνικοποίησης, ούτε καν ιδιωτικοποίησης, αλλά από «λάθος» έθνος, το γερμανικό έθνος. Έρχονται λοιπόν μετά να κάνουν δήθεν επενδύσεις και τι επένδυσαν; 0! Από το ελληνικό ΕΣΠΑ και χρήματα Ελλήνων και ευρωπαίων φορολογουμένων έγιναν όλες οι «επενδύσεις».

Η «καλή» Fraport πήρε ουσιαστικά δωρεάν τα 14 αεροδρόμια διαμάντια, έβαλε άλλους να κάνουν τις επενδύσεις γι’ αυτά και εν μέσω πανδημίας τους δίνετε κιόλας και τα κέρδη που μας λέει η ίδια η Fraport πόσο τα υπολογίζει! Δεν ντρέπεστε πραγματικά, δεν αισχύνεστε κ. Υπουργέ; Ακόμα και ο μεγαλύτερος καπιταλιστής δεν θα τα έκανε αυτά.

Ενώ συνέχισε την ομιλία του υποστηρίζοντας πως «ακόμα και πρώην Υπουργοί της Θάτσερ λένε πως τα όσα συμβαίνουν σε αυτή τη χώρα είναι ανήκουστα. Τη στιγμή που έχουμε και τον απόλυτο εξευτελισμό του κοινοβουλευτισμού. Δίνετε χρήματα που δεν έχει καν ο ελληνικός λαός στη Fraport. Δεν είστε νεοφιλελεύθεροι, θεραπαινίδες, ξεδιάντροπων αποικιοκρατών είστε. Αν ζούσε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής και ο Ανδρέας Παπανδρέου θα σας καταριόνταν γι’ αυτά που κάνετε.Το σημερινό αίσχος όμως είναι η «φυσιολογική» εξέλιξη της αποικιοκρατικής σύμβασης που υπέγραψε ο συνθηκολογημένος ΣΥΡΙΖΑ του 2015.

Υπάρχουν 3 ληστρικές συμβάσεις, θα μείνουν στην ιστορία ως συμβάσεις καθολικής εξάρτησης και υποταγής, αλλά και ως υπενθύμιση της βασικής ήττας του ελληνισμού: Το δάνειο του 1825 από τους αδελφούς Ρικάρδο, το κατοχικό δάνειο που επιβλήθηκε από την Βέρμαχτ και η σύμβαση υποταγής της Fraport, επιβεβαιώνοντας πλήρως τη χρεοδουλοπαροικία και την υποταγή της χώρας στα μνημόνια.Επιλέγετε λοιπόν σήμερα να καταταγείτε στον βραχύ κατάλογο των δακτυλοδειχτούμενων του μέλλοντος, αλλιώς καταψηφίστε την αποζημίωση στη Fraport και μην τολμήσετε ορισμένοι καν να κρυφτείτε στο “παρών”».