Η μυσταγωγία της ακρόασης του βινυλίου όταν η βελόνα του πικ-απ μπαίνει στα αυλάκια του και ο ζεστός ήχος του αναβλύζει από τα ηχεία, έφερε κοντά μια ομάδα ανθρώπων που δημιούργησε το Vinyl is back. Μιαεκδήλωση που ζωντανεύει το όνειρο κάθε λάτρη της μουσικής, την οποία από την πρώτη στιγμή αγκάλιασε μαζικά ο κόσμος !
Μόνιμος τόπος διεξαγωγής είναι το Κτήριο «Μηχανουργείο» (Δ12) στην «Τεχνόπολις» του Δήμου Αθηναίων, στο Γκάζι, όπου επί τρεις μέρες το βινύλιο είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής!
Το Vinyl is back γρήγορα έγινε ένα «πάρκο ψυχαγωγίας» για τους μουσικόφιλους, επαναπροσδιορίζοντας τη σχέση τους με την μουσική, ότι πιο τονωτικό για την εποχή.
Μέσα από τα βινύλια ο μουσικόφιλος κυριολεκτικά «κοσκινίζει» τους μουσικούς και τις μπάντες, ενώ οι νεώτεροι λάτρεις του βινυλίου, που όλο και πληθαίνουν, ακούν καλλιτέχνες που μόνο από τον μεγαλύτερο αδερφό τους ή τους γονείς τους είχαν ακούσει. Τώρα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν μύθους της μουσικής όπως ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Μάνος Χατζιδάκις, οι Rolling Stones, οι Beatles, ο Jimi Hendrix, αλλά και νέους μουσικούς που παίζουν με πάθος όπως οιBlack Keys και φυσικά τους U2, Nick Cave, Tom Waits, Γιάννη Αγγελάκα και τόσους άλλους που γράφουν το δικό τους μύθο μέσα στα χρόνια !
Η επαφή με την μουσ ική και η εμμονή της μέσα από το βινύλιο, που κατά γενική ομολογία έχει την μεγαλύτερη απήχηση σε πωλήσεις , αν εξαιρέσουμε φυσικά το εύκολο αλλά ψυχρό και χωρίς συναίσθημα διαδικτυακό κατέβασμα τραγουδιών, έφερε την επιστροφή στο βινύλιο.
Οι άνθρωποι που εργάζονται στα δισκοπωλεία μιλούν για τη μουσική, για τις καλύτερες κυκλοφορίες από κάθε καλλιτέχνη και οι μουσικόφιλοι πελάτες ανακαλύπτουν ένα νέο στέκι όπου δεν περνούν αδιάφορα την ώρα τους, αφού θα πάρουν μαζί τους υλικό για το σπίτι, ενώ θα εμπλουτίσουν με συγκεκριμένες πληροφορίες τις γνώσεις τους, χωρίς να χάνονται μέσα στην πληροφόρηση του υπολογιστή τους, κλέβοντας ταυτόχρονα όμορφες στιγμές από το σερφάρισμά τους.
Το 1999 ξεκίνησε η ψηφιακή επανάσταση και σταδιακά πήρε τα ηνία στο μοίρασμα της μουσικής και της αγοράς. Ξεκινώντας με το πρόγραμμα ανταλλαγής αρχείων Napster, το νέο μέσο ψηφιακής μουσικής οδήγησε σε αυτό που έχει γίνει η νούμερο ένα στην πώληση μουσικής στον κόσμο, το iTunes. Παράλληλα όμως έφερε μείωση των πωλήσεων και μοιραία έκλεισαν, δισκογραφικές εταιρείες που κήρυξαν πτώχευση, αλλά και μείωση των πωλήσεων στα megastores, στα δισκοπωλεία και στη μουσική βιομηχανία. Έτσι άλλαξε ο παγκόσμιος χάρτης της μουσικής.
Αλυσίδες καταστημάτων που έχασαν την επαφή τους με την μουσική, ίσως αποτελούν μια ξεθωριασμένη ανάμνηση για πολλούς. Σε πείσμα όλων αυτών τα παραδοσιακά δισκάδικά με βινύλια άντεξαν στο χρόνο και στην κρίση, αναπτύχθηκαν και εξακολουθούν να ανάβουν την φλόγα και το πάθος για τις παλιές καλές μέρες της μουσικής και της δισκογραφίας !
Οι επικριτές του βινυλίου μιλούν για «ακριβό σπορ». Όμως το βινύλιο, κατ’ αρχάς, είναι άποψη στην επαφή με την μουσική και κατά δεύτερον όσοι αναφέρονται έτσι γι’ αυτό, μάλλον έχουν χάσει την επαφή με τα δισκάδικα καθώς μια επίσκεψή τους σε αυτά θα καταλάβουν ότι οι τιμές των δίσκων βινυλίου ξεκινούν από το ελάχιστο ποσό του 1 ευρώ (τιμή second hand δίσκων) και η διακύμανσή της τιμής τους, στην περίπτωση των σφραγισμένων δίσκων καινούργια παραλαβής, δεν ξεπερνά τα 20-25 ευρώ, πόσο που μπορεί κανείς να διαθέτει με μέτρο στο γενικό προϋπολογισμό του, για να απολαύσει ένα καλό βινύλιο.
Το Vinyl is back μαζί με τα δισκοπωλεία και τις ανεξάρτητες εταιρίες, αλλά και τις δισκογραφικές που κρατούν την παλιά τους αίγλη με νέες προτάσεις, ειδικεύεται στην αίσθηση και στην οσμή της μουσικής πρωτοστατώντας πέρα από την ψηφιακή επίθεση.