Η «προγραμματισμένη και ελεγχόμενη βύθιση σημειώθηκε αργά το απόγευμα» της Παρασκευής, περίπου 350 χιλιόμετρα από τις ακτές της Βραζιλίας στον Ατλαντικό Ωκεανό, σε μια περιοχή με «βάθος περίπου 5.000 μέτρων (16.000 πόδια)», ανέφερε το Ναυτικό της χώρας, όπως μεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο.

Η απόφαση ήρθε αφού οι αρχές της Βραζιλίας προσπάθησαν μάταια να βρουν ένα λιμάνι πρόθυμο να το υποδεχθεί.

Αν και οι αρχές είπαν ότι θα βύθιζαν το σκάφος στην «ασφαλέστερη περιοχή», οι περιβαλλοντολόγοι επέκριναν την απόφαση, λέγοντας ότι το αεροπλανοφόρο περιέχει τόνους αμιάντου, βαρέα μέταλλα και άλλα τοξικά υλικά που θα μπορούσαν να εκπλυθούν στο νερό και να μολύνουν τη θαλάσσια τροφική αλυσίδα.

Το Πολεμικό Ναυτικό επέμεινε ότι είχε επιλέξει ένα σημείο για βύθιση που λαμβάνει υπόψη «την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και του περιβάλλοντος» και «τον μετριασμό των επιπτώσεων στη δημόσια υγεία, τις αλιευτικές δραστηριότητες και τα οικοσυστήματα».

Ένας δικαστής απέρριψε νομική προσφυγή της τελευταίας στιγμής για να σταματήσει η επιχείρηση, λέγοντας στην απόφασή του ότι μια απρογραμμάτιστη βύθιση θα μπορούσε να είναι ακόμη χειρότερη για το περιβάλλον.

Κατασκευασμένο στα τέλη της δεκαετίας του 1950 στη Γαλλία το αεροπλανοφόρο συμμετείχε στις πρώτες πυρηνικές δοκιμές της Γαλλίας στον Ειρηνικό τη δεκαετία του 1960 και σε αναπτύξεις στην Αφρική, τη Μέση Ανατολή και την πρώην Γιουγκοσλαβία από τη δεκαετία του 1970 έως τη δεκαετία του 1990.

Η Βραζιλία αγόρασε το αεροπλανοφόρο το 2000.