Όπως αποκαλύπτουν οι Financial Times, το Κοινό Κέντρο Ελέγχου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, συνέταξε έκθεση το 2013, δύο χρόνια πριν ξεσπάσει το σκάνδαλο της VW, στην οποία φαίνεται να γνωρίζει πως οι μετρήσεις ρύπων στα πετρελαιοκίνητα οχήματα παραποιούνταν.
«Αισθητήρες και ηλεκτρονικά εξαρτήματα στα σημερινά αυτοκίνητα μπορούν να διαγνώσουν την έναρξη ενός τεστ ρύπων στο εργαστήριο», αναφέρει η έκθεση της Κομισιόν, υπογραμμίζοντας πως «οι συσκευές είναι σε θέση να ενεργοποιήσουν, να τροποποιήσουν, να καθυστερήσουν ή να απενεργοποιήσουν συστήματα ελέγχου των ρύπων». Για τους λόγους αυτούς, στην έκθεση γίνονται συστάσεις, ώστε οι έλεγχοι να διεξάγονται στο δρόμο και όχι σε εργαστήρια, με σκοπό να εξασφαλίζεται ότι τα συστήματα αναστολής, λειτουργούν το λιγότερο δυνατό. «Τεστ δείχνουν ότι οι εκπομπές διοξειδίων του αζώτου ξεπερνούσαν σημαντικά τα κριτήρια των ρυθμιστικών αρχών» ενώ «τα υφιστάμενα τεστ που διενεργήθηκαν στο δρόμο καταδεικνύουν τις αδυναμίες της τρέχουσας διαδικασίας» σημειώνεται από την Κομισιόν.
Παρά την αποκάλυψη του συγκεκριμένου εγγράφου, αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τόνισαν ότι δεν έκαναν καμία έρευνα για τον εντοπισμό τέτοιων συσκευών, ενώ δεν γνώριζαν καμία αρχή, κανενός κράτους η οποία να είχε εντοπίσει κάτι αντίστοιχο.