Οι εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς καταγγέλλουν «την κακοδιαχείριση στα μέσα μαζικής μεταφοράς ή ακόμα και την ολιγωρία των υπευθύνων για την κατάσταση που βρίσκονται σήμερα τα μέσα σταθερής τροχιάς».
Τα Σωματεία Ηλεκτροδηγών και λοιπών εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ (ΣΗΕΚ), Ηλεκτροδηγών Τραμ Αττικής (ΣΗΤΑ), Σύλλογος εργαζομένων Τραμ (ΣEΤ) και Ένωση εργαζομένων ΗΣΑΠ σε κοινή ανακοίνωσή τους σημειώνουν ότι στο νέο σχέδιο αναδιάρθρωσης που αποτελεί και παράρτημα του τελευταίου νόμου (4337/15), δεν υπάρχει στρατηγικός σχεδιασμός, ούτε ποσοτικά στοιχεία – προβλέψεις ή στόχοι – που να «δείχνουν» το όφελος που θα προκύψει.
Κάλυψη αναγκών από εργολάβους
Αντιθέτως, όπως αναφέρουν, από τα στοιχεία που περιγράφει, όπως υποστηρίζουν, το βέβαιο είναι οι «περικοπές δαπανών» και «προσωπικού» που θα προκύψουν από πιθανές συγχωνεύσεις υπηρεσιών, θα δημιουργήσουν ανάγκες που θα καλυφθούν από εργολάβους. Προφανώς επίσης, η «οικονομία κλίμακας» που ενδεχομένως προκύψει, θα χρησιμοποιηθεί ως αμοιβή του όποιου εξωτερικού – διεθνούς συμβούλου που θα αναλάβει «τη δουλειά» του σχεδιασμού.
Επιπλέον, αναφορά γίνεται στα προβλήματα των «ελλείψεων σε τροχαίο υλικό στην Γραμμή 1 καθώς και στο χρονίζον πρόβλημα της παραλαβής των συρμών 3ης σειράς στο Μετρό». Σημειώνεται, πως κανονικά θα λειτουργεί ο προαστιακός σιδηρόδρομος.