«Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ προχώρησε σε μια άνευ προηγουμένου κίνηση, μνημείο αυταρχισμού και αντιδημοκρατικής συμπεριφοράς. Απέναντι στις κινητοποιήσεις των μαθητών που διεκδικούν τα δίκαια αιτήματα για την ομαλή και ασφαλή λειτουργία των σχολείων εξαπολύει ένα νέο κύμα τρομοκράτησης, εκβιασμού και καταστολής. Κι αν τις προηγούμενες φορές ενεργοποίησε τις αστυνομικές δυνάμεις, τους εισαγγελείς και “αγανακτισμένους γονείς” για να εκφοβίσουν τους μαθητές, τώρα επιχειρεί να μετατρέψει τους εκπαιδευτικούς και τους Συλλόγους Διδασκόντων σε ένα ιδιότυπο μηχανισμό “lock-out”, σε όργανα καταστολής των μαθητών» τονίζει η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης και προσθέτει:
«Οι δηλώσεις της υπουργού Παιδείας κα Κεραμέως ότι «…από αύριο, στις σχολικές μονάδες που τελούν υπό κατάληψη ξεκινά υποχρεωτική για όλους σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση…», απειλώντας μάλιστα με απουσίες όσους μαθητές δε συμμετέχουν, μόνο ντροπή και θυμό προκαλούν.
Στην ΥΑ 131451/ΓΔ4 αναφέρεται ότι θα παίρνουν απουσίες όσοι μαθητές δε συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση. Αδιαφορεί για άλλη μία φορά το ΥΠΑΙΘ για τα παιδιά που δε διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό (30% βρίσκεται κάτω από τα όρια της φτώχειας, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ) και όχι μόνο δεν τους τον παρείχε παρά τις ψευδείς εξαγγελίες αλλά τους τιμωρεί για τη φτώχεια τους με απουσίες.
Ταυτόχρονα, προβλέπεται, όλως παρανόμως, ο αποκλεισμός από την τηλεκπαίδευση και άρα υποχρεωτική απουσία όσων μαθητών συνεχίσουν να αγωνίζονται. Προσπαθεί να μετατρέψει τους εκπαιδευτικούς σε καταδότες των μαθητών τους. Είναι αυτονόητο ότι κανείς/καμία εκπαιδευτικός δεν πρόκειται να παίξει ένα τέτοιο ρόλο.»
Συνεχίζοντας, οι εκπαιδευτικοί υπενθυμίζουν ότι «κανείς/καμία εκπαιδευτικός δεν είναι υποχρεωμένος ούτε να διαθέτει τέτοιο εξοπλισμό, ούτε να χρησιμοποιεί δικά του μέσα» και τονίζουν ότι «η άθλια επιχείρηση επιβολής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε σχολεία που τελούν υπό κατάληψη δε θα περάσει. Κανένας συνάδελφος να μην υλοποιήσει τις αντιδημοκρατικές εντολές του Υπουργείου Παιδείας.»
Η ΟΛΜΕ με βάση αυτές τις εξελίξεις αποφάσησε την προκήρυξη «για τους συναδέλφους που τα σχολεία τους τελούν υπό κατάληψη, 3ωρη στάση εργασίας 8-11πμ για την Παρασκευή και τη Δευτέρα και να καλέσει τις ΕΛΜΕ να προκηρύξουν άμεσα συμπληρωματικές στάσεις 11-2μμ για τις ίδιες μέρες για τα ημερήσια σχολεία και αντίστοιχα στάσεις εργασίας για την πρώτη βάρδια των εσπερινών σχολείων, με τις ΕΛΜΕ να καλύπτουν τη δεύτερη βάρδια»
Παράλληλα, πρόκειται «να ζητήσει από την ΑΔΕΔΥ να προκηρύξει άμεσα απεργία-αποχή από την ΥΑ 131451/ΓΔ4 και κάθε διαδικασία τηλεκπαίδευσης στα υπό κατάληψη σχολεία».
«Οι μαθητές δεν είναι υποκινούμενοι, για πρώτη φορά γίνονται καταλήψεις με ομογενοποιημένα αιτήματα»
Πυρά ακόμα και από τον επικεφαλής της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), Θεόδωρο Τσούχλο, που ως γνωστόν είναι και επικεφαλής της κομματικής παράταξης της Νέας Δημοκρατίας, ΔΑΚΕ, δέχεται πλέον η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, με τον εκπαιδευτικό να τονίζει πως «οι μαθητές δεν είναι υποκινούμενοι, για πρώτη φορά γίνονται καταλήψεις με ομογενοποιημένα αιτήματα».
Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο», ο επικεφαλής της παράταξης της ΔΑΚΕ, Θεόδωρος Τσούχλος, κατηγόρησε την υπουργό Παιδείας ότι διολισθαίνει συνέχεια, εκβιάζοντας εκπαιδευτικούς για υποχρεωτική τηλεκπαίδευση εν μέσω καταλήψεων και μαθητές για καθημερινές απουσίες. Διεμήνυσε μάλιστα στο υπουργείο πως «οι καθηγητές δεν θα γίνουμε μισθοφόροι και γενίτσαροι εναντίον των παιδιών».
«Οι μαθητές δεν είναι υποκινούμενοι, για πρώτη φορά γίνονται καταλήψεις με ομογενοποιημένα αιτήματα» ξεκαθάρισε με απόλυτο τρόπο ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, ενώ διευκρίνισε πως το ποσοστό των υπό κατάληψη σχολείων είναι πολύ μεγάλο κι αυτό φαίνεται τόσο στα μεγάλα όσο και στα μικρότερα αστικά κέντρα, φέροντας ως παράδειγμα την Άρτα, όπου «έχουν κλείσει πόλεις, στην Άρτα μόνο ένα σχολείο είναι ανοιχτό».
Παράλληλα, επιτέθηκε στην Ν. Κεραμέως και για την σπουδή την οποία επιδεικνύει από τις πρώτες εβδομάδες κατάληψης παρεμβαίνει ζητώντας αναπλήρωση με εκβιαστικό τρόπο, προσπαθώντας έτσι να επαναφέρει από το παράθυρο την διαγωγή για τους μαθητές, αλλά και παραβιάζοντας την εργατική νομοθεσία για τους καθηγητές τους οποίους υποχρεώνει να εργαστούν Σάββατο.