Ξεκινά η λειτουργία του τηλεφωνικού αριθμού 1110 στον οποίο κάθε πολίτης έχει τη δυνατότητα να καλεί χωρίς χρέωση και να λαμβάνει ενημέρωση όσον αφορά τον κορονοϊό, να αναφέρει περιστατικά ανθρώπων που χρήζουν βοήθειας αλλά και να καταγγέλλουν περιπτώσεις αισχροκέρδειας όπου τυχόν υπάρχουν.
Οι εθελοντές ιατροί που λειτουργούν το τηλεφωνικό κέντρο αναφέρουν στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι η εν λόγω υπηρεσία «Λειτουργεί ως “μαξιλάρι απορρόφησης των κραδασμών”, προσφέρει ενημέρωση, ψυχραιμία, οδηγίες και ο πολίτης δεν νιώθει εγκαταλειμμένος ενώ δεν επιβαρύνεται και το δημόσιο σύστημα Υγείας».
Το τηεφωνικό κέντρο δημιουργήθηκε από τη Περιφέρεια Αττικής σε συνεργασία με τον Ιατρικό Σύλλογο Αθηνών. Ο περοφερειάρχης και πρόεδρος του ΙΣΑ, Γιώργος Πατούλης δήλωσε ότι «μέσα από τις καταγγελίες στο τηλεφωνικό κέντρο 1110, θα ενταθούν στοχευμένα οι έλεγχοι στην αγορά, ενώ παράλληλα θα γίνει χαρτογράφηση των ευπαθών ομάδων που έχουν άμεση ανάγκη φροντίδας».
Όσον αφορά τη χρησιμότητα του τηλεφωνικού κέντρου το οποίο λειτουργεί από το μεσημέρι της περασμένης Δευτέρας με τον αριθμό 2142142000 και στη συνέχεια από την Τετάρτη ως 1110 οι εθελοντές γιατροί αναφέρουν ότι απευθύνονται για πληροφόρηση στο κέντρο και πολλά άτομα νεαρής ηλικίας 18-19 ετών.
Τα συνολικά στοιχεία της λειτουργίας του Κέντρου κατά τις τέσσερις πρώτες ημέρες λειτουργίας του έως τη Παρασκευή είναι τα εξής:
10.058 κλήσεις εκ των οποίων απαντήθηκαν οι 7.016 (70%). Οι περισσότερες σε ποσοστό 61% προερχόντουσαν από γυναίκες. Το 85% ήταν από δήμους της Αττικής και 3% από της Θεσσαλονίκης. Το 57% ζητούσε ιατρικές οδηγίες σχετικά με τον κορονοϊό, το 7% επιθυμούσε ψυχολογική υποστήριξη, το 34% αναφέρθηκε σε αιτήματα κοινωνικής παρέμβασης (τρόφιμα, φάρμακα κ.ά.) και το 2 % των πολιτών κατήγγειλε φαινόμενα αισχροκέρδειας.
Στις υπηρεσίες του Κέντρου απασχολούνται καθημερινά περίπου 100 εθελοντές εκ των οποίων οι 40 με φυσική παρουσία. Αναφορικά με την απάντηση του ποσοστού 70% των κλήσεων σημειώνεται ότι σε κανονική ροή απαντάται το 95% των κλήσεων.