Υπέρ της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων τάσσεται ο πρώην δήμαρχος Αθηναίων και επίκουρος καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου, Γιώργος Καμίνης.
Σε ανάλυσή του στο protagon.gr, χαρακτηρίζει την αντιπαράθεση «περί όνου σκιάς» και τονίζει ότι «η καθήλωση σε μια συνταγματική ερμηνεία που διαψεύδεται καθημερινά από την πραγματικότητα, που ακυρώνεται εν τοις πράγμασι από τη λειτουργία των κολεγίων, που οδηγεί στην εκπαιδευτική μετανάστευση χιλιάδες νέους και νέες, αποτελεί ένα συνταγματικό αναχρονισμό που κρατά τη χώρα μας στο περιθώριο των διεθνών εξελίξεων».
«Η ριζική μεταβολή των εκπαιδευτικών, κοινωνικών και οικονομικών συνθηκών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αντιστοιχεί σε μια ερμηνεία των επίμαχων διατάξεων του άρθρου 16, σύμφωνη και με το ενωσιακό δίκαιο, όπως επιβάλλεται άλλωστε και από την Ερμηνευτική Δήλωση του άρθρου 28 του Συντάγματος.
Μια τέτοια σύγχρονη και απολύτως συμβατή με το Σύνταγμα ανάγνωση του άρθρου 16 εισηγήθηκε, ήδη από το 1990 με το πόρισμά της, η επιτροπή εγκρίτων νομικών που συγκρότησε ο τότε υπουργός Παιδείας κ. Βασ. Κοντογιαννόπουλος, ακολούθησε η ισχυρή μειοψηφία της Ολομέλειας του ΣτΕ το 1998 (ΣτΕ Ολ. 3457/1998), η απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ που έκρινε συνταγματική την επιβολή διδάκτρων στα μεταπτυχιακά των δημοσίων ΑΕΙ (ΣτΕ Ολ. 2411/2012), ενώ σήμερα πια την υποστηρίζουν και κορυφαίοι συνταγματολόγοι της χώρας (Νικ. Αλιβιζάτος, Ευάγγ. Βενιζέλος, Αντ. Μανιτάκης, Βασ. Σκουρής, Ιωάν. Σαρμάς κ.ά.).
Σε τελική ανάλυση πρόκειται για μια σύμφωνη με το ενωσιακό δίκαιο ερμηνεία του άρθρου 16 του Συντάγματος, η οποία απορρέει αυτονόητα από τη συμμετοχή της χώρας μας στην ΕΕ. Και για να είμαστε ρεαλιστές, αυτή η ερμηνευτική προσέγγιση του Συντάγματος θα ήταν αδιανόητη το 1975, όταν καθιερώθηκαν οι απαγορευτικές διατάξεις του άρθρου 16. Από τη στιγμή όμως που το σύνολο του δημοκρατικού κόσμου της χώρας αποφάσισε να συνυφάνει τις τύχες της με την Ευρώπη, η καθήλωση σε μια συνταγματική ερμηνεία που διαψεύδεται καθημερινά από την πραγματικότητα, που ακυρώνεται εν τοις πράγμασι από τη λειτουργία των κολεγίων, που οδηγεί στην εκπαιδευτική μετανάστευση χιλιάδες νέους και νέες, αποτελεί ένα συνταγματικό αναχρονισμό που κρατά τη χώρα μας στο περιθώριο των διεθνών εξελίξεων» αναφέρει μεταξύ άλλων.