Πάνω από 11.000 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών στη γενική εκπαίδευση, οι οποίοι μάλιστα «θα γίνουν όλοι τώρα το καλοκαίρι» προεξήγγειλε την Τρίτη η Υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως. «Σήμερα είναι μία πολύ σημαντική ημέρα για την εκπαίδευση της χώρας μας και το σχολείο μας ειδικότερα.  Κάνουμε πράξη μία από τις θεμελιώδεις δεσμεύσεις μας, πηγαίνοντας και ένα βήμα πιο πέρα. Έχουμε τη χαρά να ανακοινώσουμε 11.700 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών στη γενική εκπαίδευση για φέτος, θα γίνουν όλοι τώρα το καλοκαίρι, οι πρώτοι μετά από 12 χρόνια, και υπερδιπλάσιοι από τους 5.250 για τους οποίους είχαμε δεσμευθεί για φέτος» υποστήριξε μεταξύ άλλων η Ν. Κεραμέως.

Σήμερα είναι μία πολύ σημαντική ημέρα για την εκπαίδευση της χώρας μας και το σχολείο μας ειδικότερα. Κάνουμε πράξη μία από τις θεμελιώδεις δεσμεύσεις μας, πηγαίνοντας και ένα βήμα πιο πέρα.

Έχουμε τη χαρά να ανακοινώσουμε 11.700 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών στη γενική εκπαίδευση για φέτος. Θα γίνουν όλοι τώρα το καλοκαίρι, οι πρώτοι μετά από 12 χρόνια, και υπερδιπλάσιοι από τους 5.250 για τους οποίους είχαμε δεσμευθεί για φέτος.

Με σεβασμό απέναντι στους εκπαιδευτικούς μας, στους μαθητές μας, στο νέο αναβαθμισμένο σχολείο που αξίζουν τα παιδιά μας και οι εκπαιδευτικοί μας, και σε άριστη συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών και το Υπουργείο Οικονομικών, προχωρούμε στην κάλυψη βασικών αναγκών των σχολείων μας σε ανθρώπινο δυναμικό, που ως σήμερα καλύπτονταν από αναπληρωτές.

Πέρυσι, πραγματοποιήσαμε 4.500 μόνιμους διορισμούς στην ειδική αγωγή, όπου οι σταθεροί δεσμοί μεταξύ μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και εκπαιδευτικών διαδραματίζουν εξαιρετικά σημαντικό ρόλο, μόνιμοι διορισμοί μέσω ΑΣΕΠ στην ειδική αγωγή που δεν είχαν πραγματοποιηθεί ποτέ στο παρελθόν.

Με διορισμούς, επιμορφώσεις, βελτιωτική αξιολόγηση, επενδύουμε στο πολυτιμότερο κεφάλαιο της εκπαίδευσης, το ανθρώπινο δυναμικό μας.

Η παιδεία αλλάζει, στην πράξη.


Αξίζει να σημειωθεί ότι με την συγκεκριμένη εξαγγελία φαίνεται πως ανατρέπονται οι προ ημερών δηλώσεις της Υπουργού, που είχε ανακοινώσει πως για το σχολικό έτος 2021-22 έχει προγραμματιστεί ο διορισμός 5.250 εκπαιδευτικών και πως το σχολικό έτος 2022-23 επρόκειτο να ολοκληρωθούν οι διορισμοί των υπολοίπων 5.250 εκπαιδευτικών που έχουν επιλεγεί για τη θέση.

Ερωτήματα εγείρονται, ωστόσο, σχετικά με τη χρονική συγκυρία της συγκεκριμένης ανακοίνωσης, καθώς το τελευταίο χρονικό διάστημα το Υπουργείο Παιδείας φαίνεται να προετοιμάζει το έδαφος για τους συγκεκριμένους «νέους» διορισμούς. Αξίζει να σημειωθεί ότι  με απόφαση που φέρει την υπογραφή της υφυπουργού Παιδείας, Ζέττας Μακρή, το Υπουργείο αποφάσισε στα τέλη Μαΐου την μετατροπή 50 Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων σε Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία, κατά παράβαση του άρθρου 13 του ν.4692, που ορίζει ότι η μετατροπή σε Πρότυπο και Πειραματικό Σχολείο γίνεται «έπειτα από δημόσια πρόσκληση που εκδίδει ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων προς τα σχολεία της Επικράτειας, με την οποία καλούνται να υποβάλουν αίτηση για τον χαρακτηρισμό τους ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. εντός ορισμένης προθεσμίας» καθώς και των απορριπτικών αποφάσεις των συλλόγων εκπαιδευτικών και γονέων & κηδεμόνων.

Όπως κατήγγειλε τότε η η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) οι εκπαιδευτικοί οδηγούνται «ένα βήμα πριν το ξήλωμα της μονιμότητας», καθώς «καταργείται η οργανικότητα αφού οι οργανικές θέσεις αλλάζουν κάθε δύο, τρία, τέσσερα χρόνια ανάλογα τη περίπτωση με βάση τα τυπικά προσόντα αλλά και τη βαθμολογία που έχουν οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί από την ατομική τους αξιολόγηση. Ειδικότερα για το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών, πέρα από τη σκληρή αξιολόγηση που τους επιβάλλεται, στο άρθρο 19, παρ 15 προβλέπεται: “Οι εκπαιδευτικοί που είναι τοποθετημένοι οριστικά σε σχολείο που χαρακτηρίζεται ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. παύουν να είναι οριστικά τοποθετημένοι σε αυτό”».

«Με την πρόβλεψη αυτή, οι εκπαιδευτικοί που επί χρόνια υπηρετούσαν στα σχολεία αυτά χάνουν την οργανική τους θέση, την οποία είχαν αποκτήσει αξιοκρατικά με βάση τα μόριά τους. Ακόμα και το “πλεονέκτημα” που τους δίνεται από το νόμο να τοποθετηθούν κατά προτεραιότητα, συγκρινόμενοι με τους λοιπούς υπεράριθμους σε άλλη οργανική (αρθρ. 19, παρ. 16), επί της ουσίας αίρεται, αφενός επειδή οι διαδικασίες ρύθμισης των υπεραριθμιών σε κάποια ΠΥΣΔΕ έχουν ήδη ολοκληρωθεί, αφετέρου διότι στα περισσότερα ΠΥΣΔΕ δεν υπάρχουν αρκετά διαθέσιμα οργανικά κενά» είχε τονίσει σε ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ.

Επιπλέον, στις αρχές Ιουνίου ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρος Κόπτσης, ανακοίνωνε σε τηλεδιάσκεψη στελεχών εκπαίδευσης από τη Δυτική Ελλάδα και την Ήπειρο ότι έχουν δρομολογηθεί συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων σε πανελλαδικό επίπεδο, με στόχο να προκύψει πλεόνασμα 8.500 εκπαιδευτικών τη νέα σχολική χρονιά, εγείροντας την έντονη αντίδραση των εκπαιδευτικών συλλόγων, ενώ την ίδια στιγμή υπήρχαν καταγγελίες για συνταξιοδότηση περισσότερων από 8.000 εκπαιδευτικών κατά την σχολική χρονιά 2020 – 2021, δημιουργώντας κενά που έμειναν ακάλυπτα μέχρι τη λήξη των μαθημάτων.

Την ίδια ώρα, οι ανακοινώσεις για τον μόνιμο διορισμό χιλιάδων εκπαιδευτικών έρχονται να αμβλύνουν, ενδεχομένως τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών που βάλλονται εκ νέου από τις νέες αντιεκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις που φέρνει εν μέσω καλοκαιριού το Υπουργείο Παιδείας. Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα κατατέθηκε και βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις», το οποίο επιχειρεί να επαναφέρει το αφήγημα της ανέλιξης των εκπαιδευτικών μέσω της αξιολόγησης μετά από δύο αποτυχημένες προσπάθειες, ενώ με πρωτοφανή διάταξη του νομοσχεδίου προβλέπεται η αποπληρωμή υπερωριών των εκπαιδευτικών με θετικές αξιολογήσεις και μόρια, προκαλώντας τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα. Την ίδια ώρα, η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος με ανακοίνωση – καταπέλτη αναδεικνύει τις μεθοδεύσεις Κεραμέως με την απουσία οποιασδήποτε εμπλοκής της ιδιωτικής εκπαίδευσης στην αξιολόγηση, κατά παραγγελία των σχολαρχών.

Για δρομολογημένους διορισμούς 15.000 εκπαιδευτικών κάνει λόγο ο ΣΥΡΙΖΑ

Μάλιστα, μία μόλις ημέρα πριν την εξαγγελία της Ν. Κεραμέως για τους χιλιάδες διορισμούς, η αξιωματική αντιπολίτευση απαιτούσε από την Υπουργό να απαντήσει αν προτίθεται «να προχωρήσει στον άμεσο διορισμό σε μία φάση των 15.000 εκπαιδευτικών που είχε προγραμματίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και έχει δεσμευτεί ότι θα πράξει και η παρούσα κυβέρνηση, ώστε να βελτιωθεί η κατάσταση του εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία και των δύο βαθμίδων» καθώς και για το «τι προτίθεται να πράξει ενόψει του νέου σχολικού έτους 2021-22, για να υπάρχει άμεση κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών, ώστε να έχουν ισότιμη πρόσβαση όλοι οι μαθητές στο δικαίωμα της εκπαίδευσης;».

Παράλληλα ο ΣΥΡΙΖΑ κατηγόρησε την Υπουργό για «απαξίωση του δημοσίου σχολείου και της ίδιας της Δημοκρατίας» εγκαλώντας την για τη σιωπή της επί οκτώ μήνες στην επίκαιρη ερώτηση που έχει κατατεθεί από τον Νοέμβριο «για την ύπαρξη εκατοντάδων κενών στην ειδική αγωγή των σχολείων του Πειραιά», ενώ όπως αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ, «το διδακτικό έτος τελείωσε χωρίς την πλήρη κάλυψη των λειτουργικών κενών στα Τμήματα Ένταξης και στην Παράλληλη Στήριξη και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης της Α΄ και Β΄ εκλογικής Περιφέρειας Πειραιά».

Διαβάστε παρακάτω ολόκληρη την ερώτηση:

ΘΕΜΑ: «Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων απαξιώνοντας το Κοινοβούλιο, απαξιώνει και τα δημόσια σχολεία αφήνοντάς τα με κενά εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή ολόκληρο το διδακτικό έτος 2020-21 στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση Πειραιά και χωρίς ορίζοντα για μόνιμους διορισμούς τουλάχιστον των 15.000 εκπαιδευτικών που είχε προγραμματίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ»

Σε ερώτηση και στο αίτημα κατάθεσης εγγράφων που κατατέθηκε στη Βουλή στις 11-11-2020 από 38 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, με θέμα «Δύο μήνες μετά το άνοιγμα των σχολείων και παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις του ΥΠΑΙΘ καταγράφονται πάρα πολλά κενά εκπαιδευτικών στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά, ιδιαίτερα στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση», τέθηκαν ερωτήματα προς την κα Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων σχετικά με την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών στην Α/θμια και στη Β/θμια Εκπαίδευση Πειραιά και ειδικά στην Ειδική Αγωγή, ενώ τα σχολεία είχαν ήδη δύο μήνες λειτουργίας.

Επισημαίναμε, τότε, «…Στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά παραμένουν πολλά σχολεία με κενά εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα στην Ειδική Αγωγή, στα Τμήματα Ένταξης και στην Παράλληλη Στήριξη. Χιλιάδες διδακτικές ώρες χάνονται καθημερινά στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά. Σύμφωνα με τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Πειραιά και τους Συλλόγους Γονέων, περισσότερα από 40 Τμήματα Ένταξης και άνω των 200 εγκεκριμένων Παράλληλων Στηρίξεων, χωρίς να υπολογιστούν οι 141 νέες εγκρίσεις που αναμένονται, παραμένουν χωρίς εκπαιδευτικούς.»

Και παρακάτω: «…Στη δε Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Πειραιά, όπου οι μαθητές προετοιμάζονται για τη συμμετοχή τους στις πανελλαδικές εξετάσεις, υπάρχουν 15 κενά καθηγητών όλων των ειδικοτήτων στη γενική εκπαίδευση, με ελλείψεις καθηγητών ακόμα και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, όπως τα Φιλολογικά, η Φυσική και τα Μαθηματικά. Ενώ στην Ειδική Αγωγή υπάρχουν 9 κενά στα ίδια διδακτικά αντικείμενα κι αναμένονται 41 νέες εγκρίσεις Παράλληλων Στηρίξεων.»

Καταλήγαμε, δε, στα εξής ερωτήματα και στο αίτημα κατάθεσης εγγράφων:

«1. Θα προβεί άμεσα στην κάλυψη του συνόλου των καταγεγραμμένων εκπαιδευτικών αναγκών και ιδιαίτερα αυτών της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, τόσο πανελλαδικά όσο και στη Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Πειραιά, σύμφωνα με τα κενά που δηλώνουν οι αρμόδιες Διευθύνσεις;

2. Θα εκδοθεί και πότε η Υπουργική Απόφαση με την ίδρυση νέων Τμημάτων Ένταξης, τα οποία έχουν προταθεί από το Μάιο του 2019;

3.Θα ζητήσει συγγνώμη από μαθητές, γονείς κι εκπαιδευτικούς για αυτήν την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία στην Α και Β Πειραιά;

Αίτημα κατάθεσης εγγράφων: Παρακαλώ να κατατεθούν όλα τα έγγραφα της Διεύθυνσης Προσωπικού του ΥΠΑΙΘ και οι ηλεκτρονικές καταχωρήσεις των 13 Περιφερειακών Διευθύνσεων Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης της χώρας, που αφορούν στα εκπαιδευτικά κενά που έχουν δηλωθεί πριν από τις προσλήψεις αναπληρωτών της 25ης /8/2020, της 18ης/9/2020 και της 6ης/10/2020.»

Η κα Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, απαξιώνοντας τα Μέσα Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, τους Βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, αλλά και την ίδια τη Δημοκρατία ως θεσμό του ελληνικού κράτους, δεν απάντησε ποτέ.

Επειδή, σύμφωνα με πληροφορίες μας το διδακτικό έτος τελείωσε χωρίς την πλήρη κάλυψη των λειτουργικών κενών στα Τμήματα Ένταξης και στην Παράλληλη Στήριξη και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης της Α΄ και Β΄ εκλογικής Περιφέρειας Πειραιά.

Επειδή, πέρα από τα ακάλυπτα κενά της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, υπάρχουν κατατεθειμένα αιτήματα για ίδρυση νέων Τμημάτων Ένταξης από το Μάιο του 2019.

Επειδή, η νέα σχολική χρονιά 2021-22 δεν πρέπει να απαξιωθούν για μία ακόμα φορά τα παιδιά των εργατικών και λαϊκών γειτονιών της Α΄ και Β΄ εκλογικής Περιφέρειας Πειραιά και ιδιαίτερα αυτά που χρήζουν Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Επειδή, τα χιλιάδες κενά των εκπαιδευτικών δεν ανταποκρίνονται σε πρόσκαιρες εκπαιδευτικές ανάγκες, αλλά σε πάγιες και διαρκείς ανάγκες λόγω της χρόνιας αδιοριστίας στη δημόσια εκπαίδευση και των χιλιάδων συνταξιοδοτήσεων.

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

  1. Πόσα εκπαιδευτικά κενά των Τμημάτων Ένταξης και πόσες εγκεκριμένες Παράλληλες Στηρίξεις μαθητών δεν καλύφθηκαν εξ’ ολοκλήρου με εκπαιδευτικό προσωπικό κατά το διδακτικό έτος 2020-21, σύμφωνα με τη διάγνωση των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) και τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων;
  2. Πού βρίσκεται η διαδικασία ίδρυσης νέων Τμημάτων Ένταξης, σύμφωνα με τις υποβληθείσες προτάσεις από το 2019; Γιατί καθυστερεί η ίδρυσή τους στερώντας από μία ιδιαίτερα ευάλωτη κοινωνική ομάδα την άρτια εκπαίδευσή τους και τη συναφή υποστήριξή τους;
  3. Προτίθεται να προχωρήσει στον άμεσο διορισμό σε μία φάση των 15.000 εκπαιδευτικών που είχε προγραμματίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και έχει δεσμευτεί ότι θα πράξει και η παρούσα κυβέρνηση, ώστε να βελτιωθεί η κατάσταση του εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία και των δύο βαθμίδων;
  4. Τι προτίθεται να πράξει ενόψει του νέου σχολικού έτους 2021-22, για να υπάρχει άμεση κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών, ώστε να έχουν ισότιμη πρόσβαση όλοι οι μαθητές στο δικαίωμα της εκπαίδευσης;
  5. Θα ζητήσει συγγνώμη από μαθητές, γονείς κι εκπαιδευτικούς για αυτήν την απαράδεκτη κατάσταση να αφήσει χωρίς εκπαιδευτικούς τα σχολεία στην Α και Β Πειραιά για ολόκληρο το διδακτικό έτος 2020-21;