Ακόμα δύο εκατομμύρια ευρώ κρατικού χρήματος, αποκλειστικά στα κανάλια, για «ενημερωτική καμπάνια» ανακοίνωσε ότι θα δώσει η κυβέρνηση δια στόματος Στ. Πέτσα με τα κόμματα της αντιπολίτευσης να αντιδρούν ζητώντας διαφάνεια και καταθέτοντας προτάσεις.

Σύμφωνα με διάταξη που κατατέθηκε το βράδυ της Τετάρτης, η νέα «λίστα Πέτσα» που θα έπρεπε πλέον να λέγεται «λευκή επιταγή Μητσοτάκη στους καναλάρχες» και τα υπόλοιπα μέσα ενημέρωσης, δεν προβλέπει απλώς την νέα ενίσχυση για τα ΜΜΕ. Αυτή τη φορά προβλέπει «δαπάνες υπηρεσιών επικοινωνίας και ενημέρωσης» χωρίς διαγωνισμό, σε οικονομικό ύψος που «δεν μπορεί να εκτιμηθεί», με συνοπτικές διαδικασίες, και φυσικά, με απευθείας ανάθεση στην εταιρεία που θα την αναλάβει. Προηγήθηκε φυσικά ο αδιαφανής κατάλογος των 20 εκατ. ευρώ σε ΜΜΕ, με ξεκάθαρα πολιτικά κριτήρια, που επικρίθηκε από διεθνείς οργανώσεις Τύπου, όπως το International Press Institute.

Ακόμα δύο εκατομμύρια ευρώ κρατικού χρήματος, αποκλειστικά στα κανάλια, για «ενημερωτική καμπάνια»

«Προειδοποιούμε να μην επαναληφθούν τα αντιδημοκρατικά αίσχη της λίστας Πέτσα»

Με ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ προειδοποίησε τον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση «να μην διανοηθεί να επαναλάβει τα αντιδημοκρατικά αίσχη της λίστας Πέτσα, με απευθείας αναθέσεις κατά παράβαση του νόμου, εν κρυπτώ χρηματοδότηση Μέσων, οικονομικό στραγγαλισμό του Τύπου, παντελή απουσία κριτηρίων για εργαζόμενους και αποκλεισμό όσων ασκούν κριτική».

Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ:

Η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη εν μέσω πανδημίας:

* Δεν έδωσε λεφτά για προσλήψεις εκπαιδευτικών, τεστ και λιγότερους μαθητές ανά τάξη.

* Δεν έδωσε λεφτά για προσλήψεις υγειονομικών και αύξηση των ΜΕΘ, με αποτέλεσμα εν μέσω δραματικής αύξησης κρουσμάτων στο δεύτερο κύμα το ΕΣΥ να βρίσκεται αντιμέτωπο με κατάρρευση.

* Δεν έδωσε λεφτά για αύξηση των δρομολογίων στις δημόσιες συγκοινωνίες με αποτέλεσμα τις τριτοκοσμικές εικόνες συνωστισμού στα ΜΜΜ, που αποτελούν εστίες υπερμετάδοσης του κορονοϊού.

Αλλά ετοιμάζεται να δώσει πάλι λεφτά αδιαφανώς σε ΜΜΕ για να τα εκβιάσει με την κρατική χρηματοδότηση με πρόσχημα την πανδημία και την ενημέρωση των πολιτών, ώστε να πιέζει για να παρουσιάζουν την εικόνα που την βολεύει.

Οσο η πολιτική της κυβέρνησης διαλύει την κοινωνία και την οικονομία, τόσο θα καταφεύγει σε πρακτικές που προσβάλλουν κάθε έννοιας δημοκρατίας, λογοδοσίας και διαφάνειας.

Προειδοποιούμε τον κ. Μητσοτάκη: Μη διανοηθεί να επαναλάβει τα αντιδημοκρατικά αίσχη της λίστας Πέτσα, με απευθείας αναθέσεις κατά παράβαση του νόμου, εν κρυπτώ χρηματοδότηση Μέσων, οικονομικό στραγγαλισμό του Τύπου, παντελή απουσία κριτηρίων για εργαζόμενους και αποκλεισμό όσων ασκούν κριτική.

Οποιαδήποτε καμπάνια ενημέρωσης οφείλει να γίνει με βάση την κείμενη νομοθεσία, με διαφάνεια και δημόσια λογοδοσία.

Τροπολογία για «διαφάνεια» κατέθεσε το ΚΙΝΑΛ

Με τροπολογία που κατέθεσε το ΚΙΝΑΛ ζητά διαφάνεια στη χρηματοδότηση των ΜΜΕ και αντικειμενική ενημέρωση. «Για δεύτερη φορά σε λίγους μήνες το Μαξίμου ζητά εν λευκώ εξουσιοδότηση, για χρηματοδότηση των μέσων ενημέρωσης, χωρίς κανόνες, κριτήρια, όρους και  προϋποθέσεις» επισημαίνει.

«Το Κίνημα Αλλαγής κατέθεσε τροπολογία στη Βουλή για τη θεσμοθέτηση συγκεκριμένων κριτηρίων και όρων διαφάνειας, δικαιοσύνης και αντικειμενικότητας, στο πρόγραμμα “ενημέρωσης”» αναφέρεται.

«Δωρεάν και υποχρεωτική μετάδοση μηνυμάτων σχετικά με την προστασία της δημόσιας υγείας»

Με δική του τροπολογία – προσθήκη, το ΚΚΕ ζητά δωρεάν και υποχρεωτική μετάδοση μηνυμάτων σχετικά με την προστασία της δημόσιας υγείας από όλα τα ΜΜΕ – Διαφημιστική προβολή του Δημοσίου, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, των νομικών προσώπων του ευρύτερου δημόσιου τομέα και των πρώην ΔΕΚΟ από τα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης, με όρους δημοσιότητας και επιβολή κυρώσεων σε περίπτωση παραβίασής τους.

« Στο Σ/Ν για τις συνέπειες από τον “Ιανό” κρύβεται η “Λίστα Πέτσα Νο.2”»

«Tο σχέδιο νόμου «για την αντιμετώπιση των καταστροφικών συνεπειών από την πορεία του μεσογειακού κυκλώνα «Ιανός» και των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19» κρύβει ένα «διάβολο στη λεπτομέρεια» που για ακόμα μια φορά αναδεικνύει τις πραγματικές προτεραιότητες της κυβέρνησης Μητσοτάκη» σχολιάζει το Μέρα25, προσθέτοντας ότι «μέσα σ’ αυτό το νομοσχέδιο-Δούρειο Ίππο, κρύβεται η «λίστα Πέτσα νο 2»-μεγαλύτερη, αδιαφανέστερη, και πιο γενναιόδωρη προς τους βαρώνους της κατευθυνόμενης ενημέρωσης».

Συγκεκριμένα, αναφέρει:

Με το άρθρο 11, ανατίθενται «υπηρεσίες επικοινωνίας και ενημέρωσης, καθώς και κάθε άλλης συναφούς υπηρεσίας που απαιτείται για την έγκαιρη υλοποίηση τους, κατά παρέκκλιση ειδικότερων διατάξεων που αφορούν στην ανάθεση σχετικών υπηρεσιών». Πρόκειται για «λίστα Πέτσα υπ’ αριθμόν 2»,  με τη διαφορά ότι τώρα δεν προσδιορίζεται ούτε καν το συνολικό κόστος αυτού του «δώρου»!

Με το άρθρο 8, προβλέπεται «προσαυξημένη έκπτωση» (φοροαπαλλαγή) για συγκεκριμένες διαφημιστικές δαπάνες επιχειρήσεων κατά τα έτη 2020-2021. Είναι σαφές ότι αυτή η διάταξη ευνοεί τους μεγάλους διαφημιζόμενους και τα τηλεοπτικά κανάλια, κυρίως αυτά που κατέχουν τη μερίδα του λέοντος από τη διαφημιστική πίτα. Επιπλέον, ούτε για αυτό το «δώρο» υπάρχει προσδιορισμός του συνολικού κόστους!

Με το άρθρο 9, προβλέπεται η αναστολή καταβολής τέλους συνδρομητικής τηλεόρασης για έναν ολόκληρο χρόνο, έως και την 30ή Σεπτεμβρίου 2021. Μπορεί το συγκεκριμένο τέλος να καταβάλλεται από όσους διαθέτουν δορυφορικούς αποκωδικοποιητές, αλλά στην ουσία η διάταξη ευνοεί τις πλατφόρμες της NOVA και της Cosmote αφού θα μειώσουν την πιθανότητα απώλειας συνδρομητών, ενώ ταυτοχρόνως απαλλάσσονται από την καταβολή 18-20 εκατομμυρίων ευρώ συνολικά προς το ελληνικό δημόσιο. Εν τέλει, ποιος θα κληθεί να καλύψει αυτό το ποσό αν όχι όλοι οι φορολογούμενοι πολίτες;