
Όταν, πριν μία εβδομάδα, παρουσιάστηκε το «Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης» από την κυβέρνηση, ο Κυριάκος Μητσοτάκης το διαφήμισε ως το σχέδιο για την «Ελλάδα 2.0», για τη νέα εποχή και την ανάπτυξη μετά την πανδημία. Κάθε μέρα που περνάει, καταλαβαίνουμε ότι αυτή η υποτιθέμενη «καινούρια Ελλάδα», που οραματίζεται η Νέα Δημοκρατία, μοιάζει με αναβάθμιση που περιέχει bug, ή αποτυχημένο sequel ή σαν μήνυμα της κυβέρνησης στους πολίτες με «κοίτα τι βρήκα για σένα» και ενσωματωμένο ιό στο facebook. Υποθέσεις «επενδύσεων», σχέδια για πλήρη ισοπέδωση στα Εργασιακά και αλισβερίσια με τύπους σαν τον Φουρθιώτη αποτελούν την πιο κατάλληλη «διαφήμιση» κάθε υπόσχεσης του Κυριάκου Μητσοτάκη. Και ίσως απλά το προοίμιο...
του Θάνου Καμήλαλη
«Οι κατευθύνσεις έχουν καταστρωθεί στην Ελλάδα και αφορούν στην Ελλάδα. Έχουν γίνει από Έλληνες και αφορούν Έλληνες. Η ελληνική κυβέρνηση έχει την πλήρη ιδιοκτησία του. Ενσωματώνει εμπειρία και από την πανδημία. Εξαλείφει παγιωμένες παθογένειες. Το Εθνικό Σχέδιο οδηγεί στην δίκαιη ανακατανομή του εθνικού πλούτου. Η προσπάθεια που σήμερα ξεκινά σημαίνει περισσότερες δουλειές ιδίως για τους νέους μας και μία καλύτερη καθημερινότητα για όλους» τόνιζε μεταξύ άλλων ο Πρωθυπουργός, σε μία μόνο από τις εκτός τόπου και χρόνου μεγαλοστομίες του κατά την παρουσίαση του «Ελλάδα 2.0». Ακολούθησε μία εξαιρετικά ωραιοποιημένη παρουσίαση των επενδυτικών πόρων και επιδοτήσεων με έμφαση σε έννοιες που προκαλούν αναμφίβολα θετικά συναισθήματα, όπως η πράσινη ανάπτυξη, η ψηφιακή μετάβαση του κράτους, εξωστρέφεια, καινοτομία κ.α. Μπορεί να διαφωνήσει κανείς με αυτές τις ανάγκες; Στα σχέδια επί χάρτου, σίγουρα όχι.
Μπορεί όμως να κρίνει την κυβέρνηση που το σχεδίασε, το παρουσιάζει και προτίθεται να το εκτελέσει, τόσο από τα πεπραγμένα της, όσο και από τα «ψιλά γράμματα» του Σχεδίου. Αμέσως, οι υποσχέσεις και τα φληναφήματα για «δίκαιη ανακατανομή πλούτου, καλύτερη καθημερινότητα και εξάλειψη παγιωμένων παθογενειών» καταρρέουν με κρότο και παρουσιάζεται μία δυστοπία. Οι εμπειρίες από την πανδημία και την κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι αμείλικτες.
Για παράδειγμα, πριν αλέκτωρ λαλήσει τρεις, έγινε ξεκάθαρο τι εννοούσε ο Πρωθυπουργός όταν μίλησε κατά την παρουσίαση για «ρήξη με κατεστημένες αντιλήψεις που καθηλώνουν την οικονομία μας». Τι φταίει λοιπόν; Τι έχει η έρμη η οικονομία και ψοφάει μετά από 11 χρόνια μνημονιακών «μεταρρυθμίσεων». Φταίει το 8ωρο και οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, ζητήματα που ο Μητσοτάκης έχει χαρακτηρίσει υποτιμητικά ως «ταμπού». Την Κυριακή, το «Βήμα» παρουσίασε τους βασικούς άξονες του σχεδίου της κυβέρνησης για τα Εργασιακά, ένα νομοσχέδιο για το οποίο από τον Σεπτέμβριο γνωρίζουμε, μέσω του Πρωθυπουργού, ότι θα χτυπήσει «τύμπανα πολέμου». Ο πόλεμος μάλλον απευθύνεται στη μεγάλη πλειοψηφία της κοινωνίας, για την οποία προβλέπεται:
- Η κατάργηση του 8ώρου, μέσω της πληρωμής των υπερωριών σε «λιγότερες ώρες εργασίας» σε επόμενο χρονικό διάστημα. Αυτό θα γίνει δυνατό με διευθέτηση του χρόνου εργασίας με ατομικές συμβάσεις,
- Απασχόληση και τα Σαββατοκύριακα σε κλάδους υψηλής τεχνολογίας
- Καθιέρωση ψηφιακής κάρτας στην τηλεργασία,
- Εξίσωση και αύξηση υπερωριών έως και 150 τον χρόνο σε υπηρεσίες και βιομηχανία περισσότερες υπερωρίες
- Μητρώα μελών στα συνδικάτα,
- Με ηλεκτρονικές ψηφοφορίες οι αποφάσεις για απεργίες
Κάπως έτσι, σύμφωνα με την κυβέρνηση, θα έρθουν οι «καλοπληρωμένες δουλειές, ιδίως για τους νέους» και η «καλύτερη καθημερινότητα για όλους». Γιατί τίποτα δεν προϊδεάζει για μία καλή θέση εργασίας, περισσότερο από την «ατομική διαπραγμάτευση εργοδότη – εργαζόμενου», με την πραγματική ανεργία σε δυσθεώρητα πλαίσια, αν βγουν από την εξίσωση (που κάποια στιγμή θα βγουν) οι αναστολές εργασίας. Η δήθεν «συμφωνία» και η «ισότιμη σχέση» για τις ατομικές συμβάσεις θα είναι παρελθόν, την στιγμή που ο εργοδότης θα ανεμίζει μπροστά στον εργαζόμενο τα βιογραφικά που έχουν κατατεθεί για τη θέση του.
Είναι αυτό το περίφημο «μεταρρυθμιστικό έργο» της κυβέρνησης Μητσοτάκη, που δεν γίνεται να το σταματήσει ούτε η πανδημία, αλλά η αντίδραση εναντίον του συκοφαντείται και γίνεται δαχτυλοδεικτούμενη με την υστερία για τις «πορείες που διασπείρουν τον ιό», μολονότι κάτι τέτοιο δεν επιβεβαιώνεται επιστημονικά. Και είναι μόνο η αρχή του, σε μία χώρα με τεράστιο μη βιώσιμο δημόσιο χρέος, για το οποίο θα απαιτηθούν μέτρα μετά την πανδημία και το τέλος της χαλάρωσης των κανόνων που έχει επιβάλει η Ευρωζώνη στην Ελλάδα, μέχρι το 2060.
Ως είθισται όμως, όλα γίνονται για τις «επενδύσεις». Επένδυση, είναι θεωρητικά αυτό που κάποιος, είτε το Δημόσιο είτε, όπως επιθυμεί η κυβέρνηση, ένας ιδιώτης, ρίχνει χρήματα με σκοπό να εισπράξει πολλαπλάσια, πληρώνοντας τις σχετικές υποχρεώσεις του και αναλαμβάνοντας παράλληλα το επιχειρηματικό ρίσκο. Για τις μεγάλες και πολυδιαφημισμένες «επενδύσεις», το κομμάτι του «ρίσκου» είναι άγνωστη έννοια. Αυτό που συμβαίνει κατά συρροή, είναι ότι ο μεγαλοεπιχειρηματίας προσαρμόζει τη νομοθεσία στα μέτρα του, εκμεταλλεύεται κρατικούς πόρους και εξασφαλίζει εξαρχής τα κέρδη του.
Μόνο τις τελευταίες εβδομάδες, θα έπρεπε να έχει γίνει απόλυτα κατανοητό το συγκεκριμένο μοντέλο. Η Βουλή κλήθηκε να ψηφίσει δύο νομοσχέδια με «επενδύσεις δισεκατομμύριων»: Το Ελληνικό και την εξόρυξη χρυσού της Εldorado στη Χαλκιδική. Στην πρώτη περίπτωση έχουμε μία από τις υποθέσεις όπου οι ρυθμίσεις αλλάζουν ξανά και ξανά προς όφελος του «επενδυτή», στη συγκεκριμένη περίπτωση του Λάτση. Όπως εξηγούσε ο καθηγητής Νίκος Μπελαβίλας, το δημόσιο συμφέρον, που εξαρχής ηττήθηκε από την προκλητική παραχώρηση μίας τεράστιας έκτασης έναντι πινακίου φακής, μειώνεται ξανά και ξανά, με συνολικά 10 φωτογραφικές νομοθετικές ρυθμίσεις, οι κάτοικοι της Αθήνας αποκλείονται από την πρόσβαση στη θάλασσα, οι όσοι δημόσιοι χώροι είχαν προβλεφθεί συρρικώνονται όλο και περισσότερο, ο «επενδυτής» μπορεί να κάνει ό,τι θέλει με το ακίνητο που του παραχωρήθηκε. Οι περίφημες «μπουλντόζες» μάλιστα, θα μπουν, όταν μπουν, με τις ευλογίες και του ΚΙΝΑΛ, αλλά και του ΣΥΡΙΖΑ, που αποφάσισε να ψηφίσει τις τελευταίες τροποποιήσεις Μητσοτάκη.
Στη δεύτερη, έχουμε ένα ακόμα κράτος εν κράττει. Μπορεί η «Ελληνικός Χρυσός» να μην κατάφερε να τηρήσει τις δεσμεύσεις της για την «επένδυση», γεγονός που επιβεβαιώθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας το 2019, αλλά η κυβέρνηση Μητσοτάκη, όχι μόνο της έδωσε λύση στο αδιέξοδο, αλλά της χάρισε μία σύμβαση κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της. Ειδικό φορολογικό καθεστώς, παραίτηση του Δημοσίου από διεκδικήσεις αποζημιώσεων και ανάθεση των περιβαλλοντικών ελέγχων σε «ανεξάρτητο ελεγκτή», που θα πληρώνεται από την εταιρεία, είναι μερικές από τις αποικιοκρατικές ρυθμίσεις.
Καθώς αυτές οι δύο «επενδύσεις» έχουν χαρακτηριστεί «εμβληματικές» για την κυβέρνηση, είναι απαραίτητο να τις λάβουμε ως παραδείγμα για το τι είδους ανάπτυξη οραματίζεται η κυβέρνηση της ΝΔ. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει με ρυθμίσεις όπως η μεταφορά του καζίνο της Πάρνηθας στο Μαρούσι, που ξανακατατέθηκε παρά την απόρριψη της προηγούμενης διάταξης του 2017 από το ΣτΕ. Το ίδιο συμβαίνει και με μνημονιακές υποχρεώσεις που έχουν παραμείνει εκκρεμείς και προχωρούν στο περιθώριο της πανδημίας, με μακροπρόθεσμο κόστος δισεκατομμυρίων για το Δημόσιο. Γιατί τι καλύτερο για την «Ελλάδα 2.0», από τη συνέχιση του εξοργιστικού καθεστώτος των ιδιωτών στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους, που έχει κοστίσει εκατοντάδες εκατομμύρια στο Δημόσιο και προετοιμάζεται να εφαρμοστέι και σε αυτοκινητόδρομο που κατασκευάστηκε με δισεκατομμύρια δημοσίου χρήματος. Πρόκειται για την «Εγνατία Οδό», που ετοιμάζεται για «ιδιωτικοποίηση» με την «επένδυση» να αφορά μόνο την είσπραξη των διοδίων και την εκμετάλλευση μίας υποδομής 658 χιλιομέτρων (κι ακόμα 225 χλμ κάθετοι άξονες), κόμβο της χώρας στη Βόρεια Ελλάδα.
Μιλώντας για αποτυχημένα μοντέλα και για «παγιωμένες παθογένειες», από αυτές που δεν έχει καμία διάθεση να εξαλείψει μέχρι τώρα καμία κυβέρνηση, τα πανηγυρικά «Σχέδια Ανάκαμψης» εκπονούνται την ώρα που για ακόμα μία φορά, το Δημόσιο πρόκειται να χάσει δισεκατομμύρια προσπαθώντας να «εξυγιάνει» μία Τράπεζα, συγκεκριμένα τη μεγαλύτερη της χώρας, την Πειραιώς. Μετά από 40 χαμένα δισεκατομμύρια σε τρεις διαδοχικές ανακεφαλαιοποιήσεις, βάσει μίας ρύθμισης σχεδιασμένης για να αποτύχει, το 2015 με το τρίτο μνημόνιο, η Πειραιώς «κρατικοποιήθηκε», με σκοπό να ιδιωτικοποιηθεί ξανά, με την απώλεια να εκτιμάται σε ακόμα 2 δισ. ευρώ και τις προβλέψεις τουλάχιστον δυσοίωνες για τη συνέχεια.
Μία σημαντική «λεπτομέρεια» ακόμα: Το Ταμείο Χρηματοπιστωτική Σταθερότητας, που είναι υπεύθυνο για όλη αυτή τη διαδικασία, απολαμβάνει πλέον το ακαταδίωκτο, με πρόσφατη ρύθμιση της κυβέρνησης Μητσοτάκη, που σημαίνει ότι κανένας εισαγγελέας δεν μπορεί να παρέμβει αυτεπάγγελτα και η μόνη περίπτωση να γίνει έρευνα είναι το ίδιο το Τ.Χ.Σ να θελήσει να ελέγξει τον εαυτό του. Ανάλογη ρύθμιση πέρασε η κυβέρνηση για τις διοικήσεις των τραπεζών, πριν από περίπου έναν χρόνο. Γιατί τι καλύτερο για τη «νέα» μορφή της Ελλάδας, αν δεν προσφέρεις πλήρη νομική ασυλία στο τραπεζικό σύστημα, μία δεκαετία μετά την επίσης πλήρη του χρεοκοπία λόγω ασυδοσίας;
Μέσα σε όλα τα παραπάνω, στη δυστοπία εισβάλλει με μπράβους και ο Μένιος Φουρθιώτης, στον οποίον η κυβέρνηση Μητσοτάκη έδωσε την ισχύ να μπουκάρει σε γραφείο Υπουργού, νυν κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του κυβερνώνοντας κόμματος, ανενόχλητος και ατιμώρητος, ώστε να τον απειλήσει. Με τον οποίον, όπως έγραψε σε δημόσια επιστολή της η συνεργάτιδά του, Νανά Παλαιτσάκη, υπήρχαν παρασκηνιακές συνεννοήσεις διαπλοκής με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και την Ελληνική Αστυνομία, ώστε αυτός να απολαμβάνει προστασίας και αυτοί να διαφημίζονται στις εκπομπές και στην εφημερίδα του. Με τις καταγγελίες του Βρούτση να χάνονται στην ομερτά των φιλοκυβερνητικών ΜΜΕ και την παρέμβαση της Δικαιοσύνης για όσα σοκαριστικά βγαίνουν στο φως της δημοσιότητας να αγνοείται ακόμα, μαζί με τις κυβερνητικές απαντήσεις.
Κάπως έτσι, χτίζεται η «Ελλάδα 2.0» του Κυριάκου Μητσοτάκη. Με χαριστικές ρυθμίσεις, ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας, ασυλία σε Τράπεζες και φορείς του χρηματοπιστωτικού συστήματος, ισοπέδωση όποιου εργασιακού δικαιώματος είχε απομείνει, ανομία μόνο για τον κάθε περίεργου «παράγοντα» που εμφανίζεται να έχει ύποπτες συνδιαλλαγές με την κυβέρνηση και το σύστημα που την υποστηρίζει. Αυτό που οικοδομείται, μέσα στη σιωπή των ΜΜΕ, το ξύλο της ΕΛ.ΑΣ και την εξυπηρέτηση των λίγων, δεν είναι «Ελλάδα 2.0», δεν είναι ένα ευνομούμενο «δυτικό κράτος». Είναι η απειλητική «μπλέ οθόνη» όταν ο υπολογιστής βγάζει πρόβλημα, ένα σφάλμα στο λογισμικό που χρειάζεται ριζική επανεκκίνηση.
Πολύ σωστή! Υπάρχουν αυτοί που στηρίζουν τη νεοφιλελευθερη βιομηχανία του θεαματος και υπάρχουν εκείνοι που είναι με αυτούς που το κάνουν για την τέχνη. Την πραγματική τέχνη που σκοπό έχει να διδάξει και οχι να αποχαυνώσει. Πρόκειται για δύο τελείως διαφορετικές ομάδες ανθρώπων που δεν υπάρχει καμια συζευξη μεταξύ τους.
Πραγματική τέχνη είναι το "κοπέλες του Άουσβιτς πού είναι η αγάπη μου" πρωτοχρονιάτικα; Δίδαγμα: έπρεπε να ήσασταν στο Άουσβιτς να ψάχνετε την αγάπη σας; Δεν είναι αποχαυνωση αυτό;
Χέστηκα αν ήταν η Φαραντούρη στη θέση του Ρουβά. Τα 200 χιλιάρικα μπορούμε να τα πάρουμε πίσω?
Φαντάζομαι ότι το άρθρο θέλει να πει πως η Φαραντούρη δε θα έκανε ποτέ κάτι τέτοιο γιατί αποτελεί κομμάτι της εργατικής τάξης (Πάντα θα υπάρχουν δύο κόσμοι. Κοινωνικά, πολιτικά και σε όλα τα επίπεδα ο κόσμος είναι ταξικός.) και αυτό είναι ενάντια στην κοσμοθεωρία της.
Πώς ακριβώς αποτελεί η Φαραντούρη κομμάτι της εργατικής τάξης? Με το Χυτήρη είναι παντρεμένη. Στη χλιδή ζεί! Δεν νομίζω ότι εννοεί κάτι τέτοιο η αρθρογράφος και αν το εννοεί μου φαίνεται κουτό! Ο διαχωρισμός γίνεται νομίζω στο τι αποτελεί ποιότητα και τι όχι για εκείνη. Κάτι που πάλι δεν έχει νόημα. Αν είχε θα έπρεπε να μπαίνουμε συνεχώς σε τέτοιες αντιπαραθέσεις. Γιατί να ακούσουμε Φαραντούρη και όχι την ένατη του Μπετόβεν σου λέω εγώ σύμφωνα με τη δική μου κρίση? Δεν με ενοχλεί που ένα κωλοκαναλο επέλεξε τον κοκακια το Ρουβά να μου βάλει να δω πρωτοχρονιά. Δεν τον είδα γιατί δεν με ενδιαφέρει. Δεν έχω τηλεόραση και έχω καλύτερα πράγματα να κάνω. Δεν θα είχε καμμιά απολύτως διαφορά αν στη θέση του ήταν η Φαραντούρη. Ισχύει το ίδιο για μένα. Θέλω να πιστεύω για αρκετό κόσμο. Η κοστολόγηση έπαιζε ρόλο σε μένα. Τα χρήματα που κόστισε ο Ρουβάς. Αν η Φαραντούρη κόστιζε τα ίδια θα ειμασταν χαρούμενοι?
Αυτό που έβαλα στην παρένθεση είναι απόσπασμα από το κείμενο.
Αν η Φαραντούρη κόστιζε περισσότερα, πάλι δε θα θέλανε Άουσβιτς πρωτοχρονιάτικα;
Η Φαραντούρη μένει στο Κολωνάκι. Άντρας της ο πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ Χυτηρης και τα παιδιά -μεγάλα πια- σε ιδιωτικό
Ε, ας μας πει η Κριεμπάρδη τι εννοούσε λοιπόν όταν έγραφε για ταξικό διαχωρισμό, δεν είμαι στο μυαλό της. Αν και πολύ αμφιβάλλω, το πιθανότερο να βάλει την ουρά στα σκέλια και να πεταχτεί κανένας simp και να σε πει ΝΔ τρολ.
Το ΠΑΣΟΚ έχει και "αγωνιστές". Ο σύντροφος Σημίτης, ναι, ο πρώην πρωθυπουργός, ήταν ελασιτης και στη Χούντα έβαζε βόμβες, τον κυνηγαγαν και είχαν βάλει σε απομόνωση τη Δάφνη, την τότε γκόμενα και μετά σύζυγο πρωθυπουργού, για να τον εκβιάσουν να παραδοθεί. Ο Ρουβάς, δεν ξέρω πόσους φανς έχει, ήταν ελασιτης στον Συμμοριτοπόλεμο, να κλαίει που τον πούλησαν οι φίλοι του οι Βρετανοί που τον πλήρωναν αδρά πριν;
ΕΛΑΣιτης γεννημενος το '36; Δυσκολο.
δικαιολογεισαι για τον σημιτη δεν χρειαζεται να ξερεις την ιστορια του ελας. τουλαχιστον ας γνωριζεις την ιστορια της ημετερης παραταξης
Ποια ειναι η ημετερη παράταξη που επίσης δεν ξέρω;
αν ξερεις ποιος εισαι ξερεις και την παραταξη σου. καλυτερα απο οποιον αλλο
Επιτρέπεται να μην έχω παράταξη ή πρέπει να μπω στο μαντρί να μη με φάει ο λύκος;
παραταξη με την πλατια εννοια οχι πολιτικο κομμα
Λίγο δύσκολο να ήταν ΕΛΑΣίτης γιατί δεν πρέπει να είχε γεννηθεί. Όσο για τον Σημίτη, τα στερνά τιμούν τα πρώτα.
Α, συγγνώμη λάθος για τον Σημίτη, οι γονείς του ήταν στο ΕΑΜ και τον ΕΛΑΣ. Ο πατέρας του ήταν γενικός διοικητής Ρούμελης στην κυβέρνηση της ΠΕΕΑ. Ο ίδιος στη Χούντα κατηγορήθηκε ερήμην για εκρηκτικά ενώ είχε φύγει παράνομα στο εξωτερικό, όπως το κωλοσογο. Πορεία, σαν τον Άκη, Γερμανίες και Ελβετιες μέχρι την ίδρυση του ΠΑΣΟΚ. Είναι και αυτό στα αριστερά που δήθεν μισεί ο Κούλης μεταπολιτευτικά υποθέτω, αλλά μια χαρά έβαλε τόσους πασοκους και κομμουνιστές μεγαλοστελεχη στο επιτελικό του κράτος.
Και τα στέρνα και τα πρώτα ίδια είναι, άλλο τα ψέματα που λένε. Κι ο Θοδωράκης ήταν στο ΠΑΣΟΚ και μετά Μακεδονομάχος, όπως τους λέτε. Και λοιπόν; Και στον ΕΛΑΣ έτσι μπήκε.
Διόρθωση: ΗΤΑΝ ΣΤΗ ΝΔ. Πολύ εμετικοτερα.
Ετσι έιναι τύπε οι σοβαροί αριστεροί: αμερικάνικο κολλέγιο για τα παιδιά, βιλάρες, κουρσάρες και αγώνας κατά του καπιταλισμού!
Οι αριστεροι πρεπει να ειναι φτωχοι;
Όχι, αλλά καλό θα ήταν οι εκπρόσωποι να προέρχονται από την ίδια την εργατική τάξη και όχι να βρίσκονται πάνω από αυτή. Ένας εξωτερικός παρατηρητής δεν είναι σε θέση να αποφανθεί για κάτι που δεν έχει βιώσει.
Καλο θα ηταν, αλλα δε θα μας πειραξει κιολας που η Φαραντουρη εβγαλε λεφτα στη ζωη της.
Έτσι είναι οι φτωχοί, ζηλεύουν τους πετυχημένους που κάνουν την περιουσία τους με σκληρή δουλειά, kappa. Όπως και να έχει, το σχόλιο μου έγινε με αφορμή την αναφορά σε ταξικό διαχωρισμό στο άρθρο της Κριεμπάρδη και την προσπάθεια ερμηνείας με πολιτικούς όρους. Αν περιοριζόταν απλά στο καλλιτεχνικό κομμάτι, δε θα έγραφα κάτι. Ενδεχομένως βέβαια κάποιους να τους συμφέρει να γίνει έτσι ο διαχωρισμός γιατί το burn the rich, αυτομάτως χτυπάει και κάποιους αγαπημένους τους.
Εξωτερικός παρατηρητής είναι κι ο Κούλης με τη Siemens και τη CVC. Δεν διέφερε σε τίποτα από τη δεξιά η διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, για αυτό όλοι βρίζουν το ΣΥΡΙΖΑ πλέον.
Όχι απαραίτητα. Αυτό που ισχύει όμως στην προκειμένη είναι ότι είναι παντρεμένη με πρώην υπουργό του ΠΑΣΟΚ και φραγκατη. Αυτός ο συνδιασμός μπορεί να ισχύσει σε άτομο που δεν είναι αριστερό και αν το δηλώνει μάλλον δεν έχει ταξική συνείδηση. Και ας μη γελιομαστε ρε παιδιά. Το τι δηλώνει ο καθένας γιατί πρέπει να το θεωρήσουμε δεδομένο? Όποιος δηλώσει αριστερός σημαίνει ότι είναι? Σιγά μη πάρει και κουβά και κάνει αφισοκολληση στο Κολωνάκι δηλαδή.
Το λέμε στη βάση του ετεροκαθορισμού. Οι όροι είναι αυτοί που προσαρμόζονται στα πραγματικά δεδομένα, όχι το ανάποδο. Είναι πιθανότερο λοιπόν να μιλήσουμε για αναπροσαρμογή της έννοιας "αριστερός" παρά να μη συμπεριλάβουμε τη Φαραντούρη σε αυτή την κατηγορία. Ο ταξικός διαχωρισμός πάντως είναι ανεξάρτητος από τις πολιτικές ιδεολογίες. Όποιος το αμφισβητεί είτε το κάνει εσκεμμένα είτε εξαιτίας περιορισμένης κοινωνικοποίησης λόγω ηλικίας, τόπου διαμονής ή άλλων παραγόντων. Μπορεί να το διαπιστώσει ο ίδιος αν πάει και μια βόλτα στις πιο φτωχικές γειτονιές και να τους μιλήσει για την ταξική πάλη, την πατριαρχία, τον ιμπεριαλισμό και χίλια άλλα δυο για να λάβει την απάντηση του.
Οχι. Αλλά, τότε δεν πρέπει να κατηγορούν το ΄συστημα, που τους επέτρεψε να απολαμβάνουν τα πλούτη!
Στην Γελιάδα, προφανώς κονομημένοι με μέσον, γλύψιμο, ρουσφετια, αυθαίρετα και τέτοια!
Αν μισείς την ΕΕ και τους Γερμανούς γιατί δε φεύγεις από τις Βρυξέλλες Παπαδημούλη, Κούλογλου, Αρβανίτη, Γεωργούλη με τις εκπομπές στην Ελλάδα; Άμα θέλετε να λέτε μαρτυρησατε στον Αη Στράτη από τη δεξιά, πηγαίνετε στο Ουζμπεκιστάν μόνιμα, που έχει καθεστώς της αρεσκειας σας και πολέμησε τους Γερμανούς του Άουσβιτς σας. Πρέπει να τελειώνουμε κάποια στιγμή με αυτά. Αν ο Τσίπρας και ο Βαρουφάκης θέλανε να αλλάξουν την ΕΕ γιατί είναι διεφθαρμένη, έξω. Απλά.
Όχι, πρέπει να ζουν στο Άουσβιτς και να ψάχνουν την αγάπη τους. Το λιγότερο.
Η Φαραντούρη ίσως να ζήτησε παραπάνω!
Μην κρίνεις εξ ιδίων τ'αλλότρια ρε καραγκιόζη...είπαμε, δεν είμαστε ίδιοι!
Ισχύει, κι εγώ δεν πρέπει να τσουβαλιάζω. Εσύ είσαι λιγάκι πιο μαλάκας από τους περισσότερους εδώ μέσα.
Εγώ πάλι πιστεύω πως οι προοδευτικοί καλλιτέχνες (και τηλεθεατές) δεν πρέπει να στηρίζουν την ΕΡΤ αυτή την εποχή, επί αυτής της κυβέρνησης.
Δεν νομίζω πως έχουμε μια κεντροδεξιά κυβέρνηση του εκλογικού κύκλου τέλος πάντων, της ομαλής κοινοβουλευτικής εναλλαγής.
Ζούμε ότι πιο βρώμικο και αυταρχικό από το 74, ένας τραγουδοποιός παίρνει εκπομπή γιατι για χρόνια λιβάνιζε τα μητσοτακικά ακροδεξιά νεοφιλελέδικα αντιαριστερά κλισέ (Μεταπολίτευση ως καταστροφή γιατί καθιέρωσε την αριστερή ηγεμονία, καταπίεση κάθε μη αριστερού καλλιτέχνη, ως και φιλοτροικανικό τραγούδι το 15, νομίζω) και σε αυτή την εκπομπή κάνει παρέλαση όλη η μουσική αριστερά. Και ξετρελαίνεται όλη η αριστερά και την κάνει viral.Με τον πολιτικό τους λόγο, υποθέτω για τους καλεσμένους, αυτολογοκριμένο διότι ξέρουν που πάνε και εντάξει, δεν θα τον φέρουν σε δύσκολη θέση, άσε που θα τα κόψουν στο μοντάζ. Δηλ εσείς θέλετε τον κάθε Πορτοκάλογλου να υποκρίνεται πως συγκινείται με τα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη ? Θέλετε όλο αυτό το μάρκετινγκ της ΕΡΤ που δήθεν έχει αλλάξει προς το καλύτερο ενώ είναι χειρότερη απο ποτέ ? Χωρίς πολιτικές εκπομπές, χωρίς έρευνα, χωρίς ενημέρωση ? Να μην πιάσω τώρα την περίφημη μυθοπλασία γιατί θα μιλήσω άσχημα για τις σειρές της ΕΡΤ, ειδικά για μια με αριστερό σεναριογράφο που, για μένα, ξεφτιλίστηκε και δεν διάβασα καν μια κριτική σε ένα έντυπο της αριστεράς
Κατά τα άλλα είναι καλαίσθητη η εκπομπή αλλά νομίζω δεν αρκεί. Νομίζω πρέπει να σπάμε την κανονικότητα, ζούμε ένα δολοφονικό καθεστώς κατά της δημοκρατίας και της επιβίωσης μας και όχι δεν είναι όλα καπιταλισμός άρα το ίδιο
Συμφωνώ απόλυτα και αναρωτιέμαι γιατί πήρα -7 points στο σχόλιο ότι δεν ακούς κοπέλες του Άουσβιτς πρωτοχρονιάτικα, γιατί τον υπόλοιπο καιρό θα έχεις ήδη κόψει τις φλέβες σου και δεν το λέω για το πόσο καλή τραγουδίστρια είναι η Φαραντούρη. Εγώ δε βλέπω τίποτα από ΕΡΤ και τίποτα ελληνικό γενικά. Ούτε ελληνικό ραδιόφωνο ακούω, γιατί ο συνδυασμός γυφτιας, ξερολιασης και πανηλιθιοτητας σε συνδυασμό με τα ίδια τραγούδια συνέχεια σε κάνει να φεύγεις τρέχοντας. Ούτε οι ελληνικές ταινίες βλέπονται με τίποτα, για τον ίδιο παραπάνω λόγο. Αλλά αυτοί νομίζουν ότι είναι "καλλιτέχνες" και ζητάνε λεφτά από αυτά που πετάνε αβερτα και για τους άλλους. Δεν έχουν την παραμικρή αίσθηση ότι είναι εμετικοι.
"...τον Νερούδα, τον Πάμπλο Γκαρθία Λόρκα,...", κάπου μπλέξαν τα ονόματα. Διορθώστε.
Ο ταξικός διαχωρισμός και οι δυο κόσμοι για τους οποίους γίνεται λόγος στο άρθρο αφορούν το καλλιτεχνικό γούστο του καθενός; Ας πούμε οι φτωχοί ακούνε Αλκίνοο Ιωαννίδη και Μποφίλιου και οι πλούσιοι τραπ και Ρουβά;
Πάντα θα υπάρχουν δύο κόσμοι. Υπάρχει τέχνη που σε διασκεδάζει / εκτονωνει. Υπάρχει τέχνη που σε ψυχαγωγεί, σου προκαλεί βαθειά συναισθήματα, διευρύνει τους συναισθηματικους άρα πνευματικούς ορίζοντες. Η αξία του κάθε καλλιτέχνη κρίνεται από το ποιου είδους τέχνη θα υπηρετήσει και το γενικότερο ήθους του. Μόνο αυτό
Οι δύο κόσμοι που περιγράφεις συχνά ταυτίζονται και τότε η τέχνη σε εξανθρωπίζει. Υπάρχει όμως και μια άλλη «τέχνη» που σε παραπλανεί και σε αποπροσανατολίζει.
SkipIt παρότι αντιεμβολιαστής είσαι μία από τις πολύ μικρές οάσεις εδώ μέσα. Ξανασκέψου το λίγο κι αυτό, εσύ μπορείς σίγουρα.
ΑΣ, το ίδιο μπορώ να πω και για σένα, χωρίς βέβαια το αντιεπιστημονικότατο «αντί»:))
Δεύτερη φορά που τρώω καθρεπτάκι σήμερα, υπάρχει κοινή γραμμή; :)
Α, δεν ξέρω, δώσε λινκ:)))
Και προς αποφυγήν παρεξηγήσεων: Το δικό μου «καθρεφτάκι αναφέρεται στην «όαση»
Οκ, σε προειδοποιώ ομως ότι είναι σκότωμα χρόνου:
https://thepressproject.gr/na-paremvoun-esr-kai-esiea-gia-tin-provoli-vinteo-kakopoiisis-gynaikas/#commento
Η μόνη "κακή" τέχνη για εμένα είναι η στρατευμένη γιατί στερείται προσωπικού αποτυπώματος και έμπνευσης, συνεπώς δεν μπορούμε να την αποδώσουμε σε καμία κουλτούρα, ούτε να τη θεωρήσουμε αποτέλεσμα κοινωνικών τριβών και επιρροών ώστε να αποτελέσει αντικείμενο μελέτης για τον τρόπο σκέψης και διαβίωσης των λαών και των υποκουλτούρων που συμπεριλαμβάνονται σε αυτούς. Δεν είναι ανάγκη οι καλλιτέχνες να το παίζουν φιλόσοφοι (έτσι κι αλλιώς οι περισσότεροι από αυτούς δεν και τίποτα διάνοιες, γι' αυτό εξάλλου βλέπεις πολλούς να εκπλήσσονται- αρνητικά- με διάφορες δημόσιες τοποθετήσεις τους που λαμβάνουν χώρα κατά καιρούς... θεατρικές σπουδές έβγαλαν, όχι κοινωνικές επιστήμες), πολλές φορές αρκεί η παρουσίαση του απλού και ανθρώπινου που μάλιστα είναι πολύ πιο αντιπροσωπευτικό και εποικοδομητικό από βαθυστόχαστες θεωρητικές αναλύσεις που αγγίζουν μόνο τον δημιουργό και ένα περιορισμένο ακροατήριο που σκέφτεται σαν κι αυτόν.
Αυτά για τη στρατευμένη τέχνη μην το λες σε μένα. Πες το στον Μπρεχτ, στο Ρίτσο, στον Γκάθρυ, σε πολλούς σουρεαλιστές (εκτός Νταλί) κτλ., έτσι για να πιάσουμε μερικούς, γιατί ο κατάλογος είναι ατέλειωτος.
Τώρα θα τους πάρω τηλέφωνο.
Αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, πρέπει να παραδεχτούμε ότι ο Σάκης είναι κλάσεις ανώτερος από τον Ατάλαντο Κλαψομουνίδη.
Κοπέλες του Άουσβιτς πρωτοχρονιάτικα; Εκτός του οτι τα λεφτά που έφαγαν για μπουζούκια και σαπουνόπερες είναι πάρα πολλά και δε βλέπονται ούτε σαν βασανιστήριο, θέλετε σοβαρά Άουσβιτς πρωτοχρονιάτικα; Πάω να ξεράσω.
Να σου δώσουμε σακούλα.
Προς το σχόλιο του Nikolaos Karavidas που εξαφανίστηκε: σε πείραξε το να τους πάρουμε το Ταμείο Ανάκαμψης; Ψηφίσαμε με 61% grexit, δημοκρατία είναι να πάρετε τους ευρωβουλευτές σας και να φύγετε αυτή τη στιγμή από το ευρώ. Αν επειδή τα καίτε σας ξαναφτυσουν οι αγορές, ευχής έργο για να μη δανειζεστε. Έχετε το υψηλότερο χρέος στην ευρωζώνη πάλι. Αν θέλετε πάλι να ζείτε με τα κλεμμένα δανεικά, όπως κάνετε τώρα, ΔΝΤ και θα τα βρει ο λαός με τους Αμερικανούς πόσο αγαπάνε τους επενδυτές που φέρνει το ΔΝΤ.
Να τους πάρουμε τα Ταμεία Ανάκαμψης να τους βάλουμε και καμιά φωτιά να ξανακλεισει η ΕΡΤ.
Εξαφανίστηκαν 2 σχόλια; Γιατί λέει 8 και βλέπω 6 και είναι ένα σκουπιδενιο από κάποιον που μου απάντησε και κρύφτηκε στον ίσκιο που ανήκει από τον φόβο του. Κρυφτείτε, παράσιτα, γελάμε.
Παιζει ενα ωραιο αρθρακι στο ΜΑΚΕΛΕΙΟ, πηγαινε ρε συ μια βολτα να διαβασεις απο εκει.
"Αυτό δεν είναι ένα κείμενο δημοσιογραφικό. Είναι σκέψεις."
Oύτε και τα κείμενα περί "γυναικοκτονιών" ήταν βασισμένα σε λογικό υπόβαθρο! Απλές, αφελείς "σκέψεις", μακριά απο κάθε λογική και ενταγμένες σε προπαγάνδα, ωστε να συντηρείται fake πολεμικό κλίμα κατά των γυναικών απο επίβουλους άνδρες!
Καθυστερημενοι πιθηκοι σαν εσενα ειναι πεταμενα λεφτα στο θεμα της ισοτητας των φυλων. Κουραδας εισαι, κουραδας θα πεθανεις.
Εδώ βλέπουμε σε εκκωφαντικό βαθμό πως γίνετε η προπαγάνδα...
Το αριστερό άρθρο προσπαθεί να διχάσει να χωρίσει λέγοντας "Πάντα θα υπάρχουν δύο κόσμοι. "
Εχετε ακούσει άλλους να εκφράζονται έτσι εκτός από ακραίους ; ΠΟΤΕ.
Τέλος, 1) οι τραγουδιστές που αναφέρονται στο άρθρο σε σχέση με τον Ρουβά, είναι μία τελείως άκυρη σύγκριση. Λένε τελείως διαφορετικά τραγούδια. 2) το ποιος είναι καλός ή όχι το κρίνει ο κόσμος το κρίνει ο λαός. Ο λαός λέει πως ο Ρουβάς έχει 1 εκατομμύριο κόσμο που τον ακολουθεί και αυτό δείχνει την αγάπη που έχει ο κόσμος στο πρόσωπο του. Συνεπώς, σωστή η απόφαση του δήμου να βάλει την Πρωτοχρονιά τον Σάκη Ρουβά ο οποίος έκανε την ΕΡΤ να πάει για πρώτη φορά στην πρώτη θέση !!