
Μόλις πριν λίγους μήνες, την Τρίτη 19 Ιουλίου 2022, με αφορμή τις τότε έντονες αντιδράσεις του καλλιτεχνικού κόσμου για τη σκανδαλώδη αποφυλάκιση του καταδικασμένου πρωτοδίκως για βιασμούς ανηλίκων, πρώην διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου Δημήτρη Λιγνάδη (ο οποίος έκτοτε πίνει άνετος τον καφέ του στο Κολωνάκι, χαιρετώντας περήφανα τους περαστικούς γνωστούς του) δημοσιεύσαμε κείμενό μας με τίτλο «Αγάπη για τη Δημοκρατία: Ο Πολιτισμός ως Εργαλείο Δημοκρατικής Χειραφέτησης».
των Δανάης Θεοδωρίδου – σκηνοθέτρια, ερευνήτρια σύγχρονων παραστατικών τεχνών, διδάσκουσα Τμήμα Θεάτρου ΑΠΘ
Μιχάλη Μπαρτσίδη – επιστ. διευθυντής Ινστιτούτου Νίκος Πουλαντζάς, διδάσκων ΠΔΜ και ΕΑΠ
Το πρόσφατο κυβερνητικό έγκλημα στα Τέμπη, μιας άλλης Τρίτης μαύρης για την Ιστορία του τόπου, επιβάλλει να επιστρέψουμε στο κείμενο εκείνο προκειμένου να μοιραστούμε κάποιες σκέψεις για το πού βρισκόμαστε οκτώ μήνες μετά, πώς φτάσαμε εδώ, και κυρίως πώς μπορούμε να περάσουμε -ως λαός που εφηύρε, αγαπά και υπερασπίζεται τη δημοκρατία εδώ και αιώνες- από τη θεωρία, που συζητούσαμε τον Ιούλιο, στην (πολιτική) πράξη.
Βασικό επιχείρημα του πρώτου μας κειμένου ήταν ότι η δημοκρατία σήμερα -ευρύτερα στις δυτικές κοινωνίες, ειδικότερα όμως στην Ελλάδα από τον Ιούλιο του 2019 και μετά- βιώνει μια κρίση που βαθαίνει όλο και περισσότερο, τόσο στη θεσμική (κυβερνητικά όργανα, κρατικοί μηχανισμοί) όσο και στη θεσμίζουσά της μορφή (τον ίδιο τον λαό που διαμορφώνει σε καθημερινή βάση το πλαίσιο μέσα στο οποίο συνυπάρχει κοινωνικά). Η θεσμική κρίση, εκδηλώνεται μέσω του απύθμενου «μίσους για τη δημοκρατία» (Ζακ Ρανσιέρ) με το οποίο αυταρχικές νεοφιλελεύθερες (ακρο)δεξιές κυβερνήσεις, όπως αυτή της Νέας Δημοκρατίας, επιλέγουν να κυβερνούν, καταπατώντας με προκλητικό τρόπο θεμελιώδη ανθρώπινα και συνταγματικά δικαιώματα. Αλλά και στη θεσμίζουσά της μορφή, βιώνουμε μια δημοκρατία χωρίς «δήμο» καθώς η απουσία των πολιτών από τις πολιτικές αποφάσεις γίνεται όλο και μεγαλύτερη. Κλείναμε λέγοντας ότι για την αναγκαία επανεμφάνιση του «δήμου» και αναδιαμόρφωση των δημοκρατικών θεσμών, αποδεικνύεται κομβική η συμβολή της τέχνης και των ανθρώπων του πολιτισμού που ειδικά τα τελευταία τρία χρόνια, από το ξέσπασμα της πανδημίας κι έπειτα, σηκώνουν στους ώμους τους με συνέπεια και συνοχή το βάρος της απαραίτητης αλλαγής παραδείγματος στην πολιτική στάση ενός πραγματικά δημοκρατικού «δήμου» .
Τι συνέβη όμως τους τελευταίους οκτώ μήνες σε σχέση με τις παραπάνω σκέψεις, στη βάση των οποίων μιλούσαμε τότε για Αγάπη για τη Δημοκρατία;
Με φόντο τις επερχόμενες εκλογές που συνεχώς πλησιάζουν αλλά ποτέ δεν προκηρύσσονται – κάνοντας, για μια ακόμη φορά, τη χώρα να προσομοιάζει όλο και πιο επικίνδυνα, με ολιγαρχικά καθεστώτα άλλων χωρών– η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ξεδιπλώνει προκλητικά το προφίλ μιας αυταρχικής εξουσίας που παρακολουθεί τους πάντες, αδιαφορεί κυνικά για μαζικά λαϊκά αιτήματα και εγκληματεί σε βάρος των πολιτών της (τόσο στη διάρκεια της πανδημίας όσο και στο πρόσφατο τραγικό συμβάν στα Τέμπη), τους οποίους φαίνεται να αντιμετωπίζει μαζικά ως «παράσιτα για την κοινωνία» που την «ταλαιπωρούν», για να θυμηθούμε τον στίχο του γνωστού ράπερ Λεξ.
Την ίδια στιγμή, ο κόσμος του πολιτισμού επιβεβαιώνει, ολοένα και πιο μαζικά και σθεναρά, ότι ξέρει πώς να δίνει δημόσια μορφή στη συσσωρευμένη οδύνη των ευάλωτων, συμβάλλοντας καθοριστικά στην επανενεργοποίηση του «δήμου», με μια χειραφετημένη στάση απέναντι στη δυστοπία του (ακρο)δεξιού σχήματος που μας κυβερνά. Ο συλλογικός αγώνας των καλλιτεχνών τους τελευταίους μήνες για την απόσυρση ενός προεδρικού διατάγματος που υποτιμά τις σπουδές και τα επαγγελματικά τους δικαιώματα, αποτελεί υπόδειγμα συλλογικής πράξης ενός «δήμου» που γνωρίζει ότι η δημο-κρατία αποτελεί τη συνεχή διαπραγμάτευση ανάμεσα στις θεσμικές και θεσμίζουσες μορφές της.
Και κάπως έτσι φτάνουμε στο έγκλημα της 28ης Φεβρουαρίου στα Τέμπη. Με τους καλλιτέχνες στον δρόμο χωρίς διακοπή για δύο μήνες. Με την κυβέρνηση να αδιαφορεί για τα αιτήματα των «παράσιτων», να περιφρονεί και να συκοφαντεί τις ελάχιστες κρατικές δομές που «τολμούν» να αποκαλύπτουν το σκάνδαλο των παρακολουθήσεων, να πετάει ψίχουλα ψευδοστήριξης προς τέρψιν των μαζών, εν όψει εκλογών που δεν προκηρύσσει.
Το βράδυ της περασμένης Τρίτης, όμως, η ένταση μεταξύ θεσμικής και θεσμίζουσας δημοκρατίας φτάνει στο όριό της. Από τη μία μεριά, η κυβέρνηση που θυσιάζει αδίστακτα και κυνικά τα παιδιά του ίδιου της του λαού, στον βωμό του οικονομικού κέρδους. Από την άλλη, ένας «δήμος» συντετριμμένος και ταυτόχρονα οργισμένος από την εγκληματική δράση αυτών που τον κυβερνούν.
Το δεύτερο σκέλος της εξίσωσης είναι αυτό που μας απασχολεί κυρίως εδώ. Δεν επιθυμούμε να επικεντρωθούμε τόσο στην εγκληματική δράση της κυβέρνησης, της οποίας απαιτούμε να υπάρξει άμεσα ενδελεχής έλεγχος και παραδειγματική απόδοση ευθυνών και ποινών. Γιατί στην περίπτωση της παρούσας κυβέρνησης, δεν υφιστάμεθα απλώς και μόνο τα αποτελέσματα κρατικής αδιαφορίας ή ανικανότητας, αλλά τις τραγικές συνέπειες ενός ‘management’ ανθρώπων (για να μιλήσουμε στην προσφιλή γλώσσα του «επιτελικού» κράτους που αποκτηνώνει έτσι την πολιτική), προσεκτικά και συνειδητά σχεδιασμένου σε γραφεία που εργάζονται ενάντια στο κοινό καλό και την προστασία των πολιτών.
Στόχος του κειμένου μας, όμως, είναι περισσότερο να αναδείξουμε τη δυναμική από τα κάτω, ενός «δήμου» που καλείται, μέσα από την οδύνη του, να περάσει από τη θεωρία στην πράξη όσον αφορά στην αγάπη του για τη δημοκρατία. Το πέρασμα αυτό επιβάλλει μια πολιτική σκέψη και δράση που δεν γενικολογεί αδρανοποιώντας και βυθίζοντας τον «δήμο» στην απελπισία. Λίγη σημασία έχει σε ιστορικές στιγμές αλλαγής παραδείγματος αν είμαστε ή όχι «όλοι ίδιοι». Με δεδομένο ότι όχι μόνο δεν είμαστε, αλλά και δεν θα έπρεπε να είμαστε όλοι ίδιοι, καλούμαστε να απαιτήσουμε το δικαίωμά μας να είμαστε όλοι ίσοι. Παρόμοια αφαιρετικά σχόλια («όλοι το ίδιο είναι») πέρα από αναληθή εκ των πραγμάτων, μας απομακρύνουν όλο και περισσότερο από την επιθυμητή κοινωνική ισότητα που διεκδικούμε ως «δήμος». Στη θέση αυτών, οφείλουμε να απαιτούμε, σθεναρά και έμπρακτα μέσω της δημόσιας θέσης και δράσης μας, την απόδοση ευθυνών σε εκείνους που κάθε φορά ανήκουν.
Στην ίδια λογική, δεν ισχύει ότι δεν μπορούμε ή -ακόμη χειρότερα- δεν πρέπει «να περιμένουμε τίποτα από το κράτος» αλλά πρέπει «να πάρουμε τα πάντα στα χέρια μας». Το «κράτος» είναι η θεσμική μορφή ημών των ίδιων. Το να δηλώνει ένας «δήμος» ότι «δεν περιμένει τίποτα από τον εαυτό του αλλά πρέπει να τα κάνει όλα ο ίδιος» αποτελεί συλλογισμό κενό νοήματος που σίγουρα δεν δύναται να οδηγήσει σε πολιτική πράξη. Μια απαραίτητη διευκρίνιση στο σημείο αυτό. Προϋπόθεση της αυτονομίας μιας πραγματικά δημοκρατικής κοινωνίας είναι να αναλάβει η ίδια την ευθύνη του τρόπου οργάνωσής της. Ακριβώς έτσι ένας «δήμος» δύναται να επαναθεσμοθέτησει τη δημοκρατία του. Σε ένα νεοφιλελεύθερο πλαίσιο, όμως, που ανάγει την «ατομική ευθύνη» σε ύψιστη αξία αρνούμενο οποιαδήποτε πολιτική του ευθύνη, οφείλουμε να οικειοποιηθούμε το «κράτος» – ως τη θεσμική μας μορφή κοινωνικά – και να απαιτήσουμε τη συλλογική μας προστασία από αυτό. Προκειμένου να γίνει αυτό, θα πρέπει να επανεξετάσουμε την κρίσιμη σχέση αυτονομίας (κινηματικές, συλλογικές μορφές δράσεις, αντίστασης και διεκδίκησης) και θεσμοθέτησης (λειτουργία δημοκρατικών θεσμών και συμμετοχή μας σε αυτούς) ως δυο στιγμές μίας διαλεκτικής και όχι ως αλληλοαναιρούμενες πρακτικές.
Στο νέο της βιβλίο με τίτλο Democracy in the Political Present, η Ισαμπέλ Λόρει μιλάει για μια δημοκρατία σε χρόνο ενεστώτα που σπάει τις πολιτικές βεβαιότητες της άνευ όρων «προόδου» και «ανάπτυξης». Στη θέση ανδροκρατικών μορφών διακυβέρνησης, και στη βάση παρόντων αγώνων και κινηματικών πρακτικών, σταδιακά διαγράφεται μια άλλη μορφή δημοκρατίας που στηρίζεται στη φροντίδα και την αλληλοσυσχέτιση, στην εκατέρωθεν ανάληψη ατομικών και συλλογικών ευθυνών.
Ο κόσμος του πολιτισμού για μια ακόμη φορά δείχνει τον δρόμο προς μια τέτοια «ενεστώσα» δημοκρατία, με τους φοιτητές και τους μαθητές να συντάσσονται στον κοινό αγώνα. Με ευαίσθητα αντανακλαστικά και σύνθημά τους το «ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ, ΟΙ ΖΩΕΣ ΜΑΣ ΜΕΤΡΑΝΕ», οι καλλιτέχνες στρέφουν την πυξίδα του συλλογικού τους αγώνα με κατεύθυνση προς το δράμα των Τεμπών. Επιτελούν έτσι μια ενσώματη και έμπρακτη «συμμαχία», μια διάχυση των ενσώματων δράσεων εκεί που δημιουργούνται νέες μήτρες και υποδοχές αντιστάσεων των νέων όπως πυροδοτούνται απο τις θανατοπολιτικές. Παρόμοια με το 2008, η βαναυσότητα της κρατικής πολιτικής, η αντιμετώπιση των νέων ως σώματα προς θυσία, ως «ζωές χωρίς σημασία», συναντά την οργή του «δήμου», την άμεση αντίδραση και απαίτηση ενός άλλου κόσμου εδώ και τώρα.
«Παράσιτα για την κοινωνία, μας συγχωρείτε για την ταλαιπωρία», τραγουδάει ο Λεξ. Αυτή τη φορά, όμως, τα «παράσιτα» δεν ζητούν καμία συγγνώμη από αυτούς που τα τελευταία τρεισήμισι χρόνια εγκληματούν εις βάρος τους, θέτοντας την υγεία και την ασφάλεια τους σε θανατηφόρο κίνδυνο. Τη μόνη συγχώρεση που οφείλουμε να ζητήσουμε ως «δήμος» είναι από τα νέα παιδιά που επιτρέψαμε να φύγουν τόσο άδικα, και από τις οικογένειες τους, καθώς και από τις χιλιάδες των μεγαλύτερων, ως επί το πλείστον, συνανθρώπων μας που χάθηκαν στην πανδημία λόγω του ίδιου εχθρικού κρατικού σχεδιασμού. Ως λαός έχουμε πράγματι την υποχρέωση να βρούμε συλλογικούς τρόπους να πενθήσουμε και να ζητήσουμε τη συγχώρεση αυτή. Η κυβέρνηση των υποκλοπών και των χιλιάδων θανάτων όμως, δεν έχει κανένα λόγο να κοιμάται ήσυχη πια. Και αυτό το γνωρίζει καλά. Γιατί ο «δήμος» τώρα ξέρει πώς να πράξει με αγάπη για τη δημοκρατία του τόπου.
Δεν τους πήραν και το σκαλπ, μην τρελαθουμε κιόλας, όπως αναφέρουν και οι δικηγόροι τους, είναι ελεύθεροι να επιστρέψουν άμεσα στις πατρίδες τους αν πληρώσουν το εισιτήριο της επιστροφής. Ωστόσο θεωρώ λειψό το κατηγορητήριο, ο χάρτης ο οποίος υπάρχει στο πανό, εκπέμπει αντισημιτικό μήνυμα, αποτυπώνει την θέληση τους να εξαφανίσουν το κράτος και τους πολίτες του Ισραήλ. Θα μπορούσαν οι δικαστικές αρχές να το λάβουν υπόψη τους, αλλά δυστυχώς δεν το έκαμαν.
Στην ΕΕ έχει πάψει να επιτρέπεται η ελευθερία της έκφρασης, όταν αυτή δεν συνάδει με την επίσημη γραμμή των κυβερνήσεων. Καθηγητές πανεπιστημίων απολύονται, ακτιβιστές στέλνονται στα δικαστήρια, εφημερίδες απαγορεύονται, σε ξένους ομιλητές εκδηλώσεων απαγορεύεται η είσοδος σε κράτη, ενώ αν οι ομιλητές είναι πολίτες των κρατών συλλαμβάνονται πριν τις εκδηλώσεις και κρατούνται για εξακρίβωση στοιχείων μέχρι να τελειώσει η όποια εκδήλωση, κ.ο.κ.
Έχω την εντύπωση ότι υπάρχει πια ένας ανεπίσημος στρατιωτικός νόμος και ή προετοιμάζονται για πόλεμο ή οι κυρίαρχες τάξεις είναι σε πανικό. Το ένα βέβαια δεν αποκλείει το άλλο. .
όταν φωναζε κόσμος εναντίον των μεταναστών στους δρόμους ή από το πληκτρολογιο και τους έβαζαν φυλακή! τότε εσύ δεν νομίζω να σε χάλαγε,θα χειροκροταγες φαντάζομαι...όταν παράνομα δεν άφησαν τον Κασιδιαρη να κατέβει στις εκλογές δεν σε είδα να φωνάξεις,έλεγες μπραβο! έ , θαναι αργά όταν το καταλάβεις.... όταν αυτά τα λαμογια που λες και συμφωνώ,υποστηρίζουν την παρανομη μεταναστευση βουλιαζοντας χώρες στην φτώχεια και στην παρανομεια εσύ νομίζεις ότι το κάνουν για τα...ανθρώπινα δικαιώματα!
Σε πόλεμο, αν και το θέλουν, δεν μπορούν να πάνε. Δε θα πάει κανένας να πολεμήσει. Εκτός από τα βλαμμένα, αλλά τα βλαμμένα είναι λίγα. Δεν τους φτάνουν.
Οντως τα βλαμμενα ειναι λιγα για αυτο αν θελουν θα υπαρξει υποχρεωση μετα απο ενα διαστημα...
απέλαση και στην ευχή της...Παναγίας και να μας γράφουνε.
μακάρι να ξεκουμπηθουν από εδώ αλλά είμαι σίγουρος ότι θα σκάσουν καλοί δικηγόροι από το πουθενά και θα αφεθουν όλοι ελεύθεροι όπως πάντα!!!
εδώ θαμαστε στο ίδιο έργο θεατές.
θα κάνουν καμία πορεία οι αιώνιοι καταληψίες θα φωναξουν και στο τέλος....ελεύθεροι όλοι!
και ετοιμασίες για τις επόμενες καταλήψεις.
Για να καταλάβεις πόσο εξτρεμιστικές ιδέες έχεις, ο Παπαράφρων παρακάτω έχει 3 likes.
Ειδικά αν νομίζεις ότι όλοι όσοι συλλαμβάνονται για πορείες ή καταλήψεις αφήνονται λόγω "καλών δικηγόρων" και όχι γιατί η σύλληψη έγινε για ψύλλου πήδημα με το κλασικό κατηγορητήριο της αστυνομίας που τους φορτώνει τον μισό ποινικό κώδικα, καθαρή κρατική τρομοκρατία, ενώ στην πραγματικότητα δεν τρέχει κάστανο.
Φάνη λες μαλακίες. Οι συλληφθέντες είναι ΟΛΟΙ υπήκοοι ευρωπαϊκής ένωσης. Σε αυτήν τη παράγκα του καραγκιόζη που λέγεται ελλάδα, οι ίδιοι τύποι θα μπορούσαν να έρθουν διακοπές, να μεθύσουν σε ένα μαγαζί, να δείρουν 5-6 θαμώνες, να πιάσουν τον κώλο της σερβιτόρας, να δείρουν και 5-6 περαστικούς στο δρόμο, να αντισταθούν και στη σύλληψή τους και την επόμενη μέρα θα πέρναγαν ένα αυτόφωρο, θα ζήταγαν μια αναβολή για το 2027 ή στη χειρότερη θα έτρωγαν μια ποινή ένα χρόνο με αναστολή, και μετά ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΖΑΝ ΤΙΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΙΚΑ, παρότι θα ήταν δημόσιοι κίνδυνοι. Κανείς δεν θα τους υπέβαλε σε διοικητική κράτηση, κανείς δεν θα τους απέλαυνε, κανείς δεν θα τους έστελνε στην Αμυγδαλέζα.
Μόνο αν κάνεις δράση υπέρ της Παλαιστίνης μπορείς να τα πάθεις αυτά. Και ακόμη και όσοι διαφωνούν μαζί τους γιατί είναι ισραηλογλύφτες, ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ότι δεν αποτελούν κίνδυνο για τη δημόσια τάξη, ΚΑΝΕΝΑΣ δεν κινδυνεύει να πάθει κάτι από την παραμονή τους στη χώρα.
Το πώς χειρίζεται αυτό το περιστατικό η σκατοχώρα αυτή, είναι απολύτως ενδεικτικό για το πόσο υποτελής είναι. Η μεταχείρισή τους από την αστυνομία είναι κατόπιν άνωθεν οδηγιών από υπουργεία, των οποίων οι υποδείξεις έρχονται από διάφορες πρεσβείες.
Η λέξη σκάνδαλο είναι πολύ λίγη για αυτό το πράγμα. Ντροπή στην σκατοαποικία
έχεις δίκιο ρε enemy,αλλά δεν γίνεται να έρχονται από άλλες χώρες και να κάνουν κατάληψη δηλαδή έλεος, έχουμε που εχουμε μπουρδελο κράτος, να έρχονται και από το εξωτερικό καταληψίες λες και δεν έχουμε τους δικούς μας!
Πλέον το πολιτικό έχει αρχίσει να μπαίνει ανοιχτά enemy, και το συγκεκριμένο δεν πιστεύω ότι είναι θέμα αποικίας. Τα ίδια κάνουν και στην Γερμανία, που όπως και να το κάνουμε Ελλάδα δεν την λες.
Απλά πλέον αυτό που παλιά ήταν θέμα ταμπού γιατί είχε να κάνει με πολιτικά και κοινωνικά δικαιώματα, πολιτική δράση κλπ. πλέον έχει σπάσει. Δεν θα μου φανεί περίεργο κάποια στιγμή να μπει και το θέμα της απαγόρευσης των κομμουνιστικών κομμάτων.
Το ίδιο λέμε. Και εμείς και οι Γερμανοί παίρνουμε εντολές από την ίδια πρεσβεία.
Κι αν δεν είσαι φαν της συνωμοσιολογίας: και εμείς και οι Γερμανοί υποχρεωνόμαστε να υπακούμε στο ίδιο υπεραντλαντικό ευαγγέλιο, στο οποίο κάποιοι ορκίστηκαν πίστη και υποταγή, παίρνοντας μαζί τους με το ζόρι και τις χώρες μας
Δεν είναι μόνο θέμα υποτέλειας αλλά και κοινών συμφερόντων.
Ε καλά πάντα έτσι γίνεται, αυτά δεν αποφασίζονται με δημοψήφισμα. Όμως εγώ παρόλο που είμαι πολύ περισσότερο από εσένα της εξάρτησης νομίζω, πιστεύω ότι το συγκεκριμένο είναι απόφαση συνολικότερη για τις αστικές τάξεις: μηδενική ανοχή στην άλλη άποψη πόσο μάλλον στην αντίσταση.
Συμφωνώ απόλυτα, απλά να προσθέσω και την Αγγλία, Γαλλία βασικά όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, ολοι ειμαστε τα πουτανακια του θείου Σαμ
Δυστυχώς φοβάμαι ότι η συμφωνία μας είναι περιορισμένη. Εγώ πιστεύω ότι οι ευρωπαϊκοί λαοί είναι δομικά διαφορετικοί από τον αμερικάνικο λαό. Έχουμε καλύτερη παιδεία, πολύ μεγαλύτερη ιστορία ταξικής πάλης, πολύ πιο τραυματικές ιστορικές εμπειρίες από πολέμους, φασισμό / ναζισμό, πολύ καλύτερη πολιτική σκέψη, καλύτερη αντίληψη του τι σημαίνει αποικιοκρατία, ιμπεριαλισμός κλπ, έχουμε ΔΙΑΜΕΤΡΙΚΑ αντίθετη αντίληψη από τους αμερικανούς ως προς το ρόλο της θρησκείας στην πολιτική ζωή κλπ. Η Ευρώπη δεν πιστεύει στην υπέρτατη και εξοπλισμένη μέχρι τα δόντια ατομικότητα-φρούριο, η Ευρώπη πιστεύει στην κοινωνική συνοχή και στο κοινωνικό κράτος.
Εγώ νομίζω ότι η Ευρώπη είναι όμηρος των ηγεσιών της που είναι μαριονέτες των ΗΠΑ. Πιστεύω ότι η Ευρώπη θα ανέβει τρεις τάξεις μεγέθους αν πετάξει από πάνω της την επιρροή του θείου Σαμ. Κάτι μου λέει ότι εσύ θα διαφωνείς με αυτό
Κι όμως συμφωνώ απόλυτα με τα παραπάνω που λες απλά βλέπω ότι οι λαοί τις Ευρώπης γουστάρουν τις μαριονέτες των ΗΠΑ, οπότε, αν και ουτοπικό, η μόνη λύση είναι να αλλάξει πολιτική ο Θειος Σαμ (εδώ γελάμε και κλαίμε ταυτόχρονα)
Υπερβολικά ιδεαλιστική η ευρώπη αυτή. Ας μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για την ήπειρο από την οποία προήλθε ο φυλετισμός και η αποικιοκρατία. Δεν είναι δομικά διαφορετική η αμερική από την ευρώπη, εγώ θα έλεγα ότι ο αμερικανικός ιμπεριαλισμός είναι η συνέχεια της ευρωπαϊκής αποικιοκρατίας. Επιπλέον η ευρώπη δεν είναι πολιτισμικά ομοιογενής, χώρες της βόρειας και δυτικής ευρώπης όπως πχ η γερμανία ή η ολλανδία έχουν περισσότερα πολιτιστικά κοινά με αμερικανούς παρά με έλληνες.
Σωστο μεν ΑΛΛΑ, οποτε προπαθησε η Ευρωπη, ειδικα UK, να χειραφετηθει, η Αμερικη της θυμιζε, οτι :
αυτο το ΧΡΕΟΣ, δεν ...παραγραφεται !
Βαγγελα, είπαμε να τον παίρνεις απο κωλο αλλά οχι κι έτσι. Γατουλή μου εσυ!
Ποιο αμερικανικό αίμα ρε φασιστικό ντουγάνι; Αν δεν ήταν η σοβιετική ένωση όλη η ήπειρος θα μιλούσε γερμανικά!
δεκτη η αυτοκριτικη σου !
αν μιλουσαμε για "μαριονετες των Σοβιετικων" ΤΟΤΕ προφανως θα μιλουσαμε για Σοβιετικο αιμα, αλλα το κολλημα σας ειναι με ΗΠΑ.
Παντως το οτι πηγανε να φανε τον σλοβακο συνδεεται με ολα αυτα...
Οσο για τα "κοινωνικα κρατη" τα πιστευανε γιατι ηταν στα συνορα με την εσσδ και ολος ο κοσμος θα αρχιζε να περνα το τειχος απεναντι...
Οι εργοστασιακες ρυθμισεις της ευρωπης ειναι ο φασισμος...
Παιζει να ειμαστε η μονη παντως μεχρι στιγμης χωρα που τολμησε αυτο...
Ενω οι Γερμανοί που απαγόρευσαν στον Βαρουφάκη την πολιτική δράση είναι δημοκράτες
Δεν τον απελασαν...
Οχι οτι ειναι δημοκρατες...
Οχι ρε Φάνη...!
Και εγω ήμουν εξωτερικό. Δεν μου περιέκοψε κανείς το δικαίωμα της έκφρασης!
Επειδή εσύ είσαι με την κυρίαρχη γνώμη ρε φασιστάκο!
ΣΩΣΤΟΙ, Μπραβο Μιχαλη !
ΑΠΕΛΑΣΗ : ΣΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ, ΣΤΟΥΣ ΒΑΝΔΑΛΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ( σε λιγο και στους φασιστερους ! συμβιβιβαζομαι και με ΕΚΤΟΠΙΣΗ - ΕΞΟΡΙΑ και δημευση περιουσιων, συνηθως δεν εχουν σα μπατηρια που ειναι, αντε κανα "μηχανακι" - εκτος της Λιανας)
που να σε μάσει η μαύρη χολέρα κάθαρμα ,που σκασίλα σας που σφάζουν τα παιδάκια τ'αφεντικά σας βρε βοθρολύματα ,ΑΧΡΕΙΟΙ ,που θα μας τσαμπουνάς ό,τι σκατίλα κατεβάσουν ΟΙ ΣΦΑΓΙΑΣΤΕΣ ναζισιωνιστές .ΠΑΝΑΝΘΡΩΠΙΝΟΣ ΝΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ,Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΖΩΗΣ,Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΕΝ ΓΕΝΕΙ.ΚΤΗΝΟΣ ΒΡΩΜΕΡΟ ΟΥΣΤ ΑΠΟ 'ΔΩ ΧΑΜΩ ,ΚΟΠΡΕ
μπλα, μπλα, μπλα (ομιλει μη ακουομενος - του κλεισαν το μικροφωνο) ...ΤΟ ΑΥΤΟ ΕΠΙΘΥΜΩ ΚΑΙ ΔΙ ΥΜΑΣ !
ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ: 0.4 στην βλακομετρική κλιμακα 'Evangel † Greek'. Ειναι πρωτιά να είσαι μοναδα μετρησης της ακροδεξιάς σιωνιστικής βλακείας/μίσους στο παγκόσμιο διαδικτυο.
You're doing that too much. Please wait a minute and try again.
χαχαχαχαχ !
Θα έπρεπε να είσαι υπερήφανος ρε φασιστοσούργελο που η βλακεία που σε δέρνει απέκτησε κλίμακα μέτρησης, λολ!
Ετσι κανει η αποικιοκρατία. «Στρατηγέ, ιδού ο στρατός σας», είχε πεί ο δεξιός Παναγιώτης Κανελλόπουλος (υποστηριχτής του αποστάτη πατέρα Μητσοτάκη) υποδεχόμενος τον αμερικανό στρατηγό Τζέιμς Βαν Φλιτ παρουσιάζοντας του το ελληνικό στρατιωτικό άγημα. "Πρωθυπουργέ Νετανιάχου ιδού η αστυνομία σας" είναι σα να λέει τώρα ο ακροδεξιός νεοφιλελές Μητσοτάκης. Τουλάχιστο δεν σκοτωσαν τους αλλοδαπούς όπως την Νορβηγίδα Τόριλ Ενγκελαντ στον Πολυτεχνείο το 1973. Δικτατορία εκ του εξωτερικού το καθεστώς αυτού του κρατιδίου 200 χρόνια τωρα. Κι οπως πάντα οι ψευτο-πατριωτες δεξιοί σκυλάκια των αφεντικών. Λευτεριά στην Παλαιστίνη και σε όλους τους κατατρεγμένους του πλανήτη. Ο αγώνας συνεχίζεται...
ΟΥΛΟΙ ΟΙ ΔΕΙΛΟΙ ΚΑΙ ΦΟΒΙΤΣΙΑΡΗΔΕΣ ΕΔΩ ΕΙΣΤΕ ΜΑΖΕΜΕΝΟΙ ρε γμτ
ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΚΟΤΟΥΛΑ ΚΟΤ-ΚΟΤ-ΚΟΤ ! ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΑΝΤΡΑΣ ΡΕΕΕΕΕ ?
Προσοχή τα καλσόν ξεμωραμένε φασιστάκο!
ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ: 0.8 στην βλακομετρική κλιμακα 'Evangel † Greek'.
Δεν τον νοιάζει τι λες thetapi, αυτός να σπαμαρει έχει έρθει εξαρχής. Τα υπόλοιπα είναι περιττά :)
Αθλιοι αλήτες, ανδρείκελα των ξένων κυρίων τους!
Δικαιοσύνη στην ελλάδα 21ος αιώνας!
Που είναι οι ιδρυτικές διακηρύξεις της Ευρώπης περί ελευθερίας του Λόγου?
Αν ήταν όμως καμμιά διαδήλωση υπέρ του Ισραήλ ή κάποιο gay parade θα τους έκαναν σύμβολα του "αγώνα"!
μα δεν έχει σχέση με την ελευθερία του λόγου,αυτοί έκαναν κατάληψη, ας πάνε χωρίς να εμποδίζουν κανέναν και να φωνάζουν για όποιον θέλουν χωρίς να κλείνουν δρόμους και σχολεία όμως..
ρε μάστορα καταλήψεις στην ελλάδα κάνουν και οι ντόπιοι φοιτητές, και εργαζόμενοι, και δικηγόροι ακόμη. Η κατάληψη στην ελλάδα είναι ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ, δεν αποσκοπεί στο να προκαλέσει κάποια ζημιά σε κάποιον. Και στην ευρώπη, ακόμη και στην αμερική κάνουν καταλήψεις. Και εντάξει, το ξέρουμε ότι παντού η κατάληψη απαγορεύεται, αλλά πρώτα οι διοικήσεις κάνουν συνεννοήσεις με τους διαμαρτυρόμενους για ειρηνική αποχώρηση, και αν αυτό δεν συμβεί, τότε μόνο έρχεται η αστυνομία, σπαει την κατάληψη, αμα λάχει κάνει και μια δικογραφία για να δικαστεί το 2028 και αυτό είναι όλο.
Όλα τα υπόλοιπα είναι παραγγελία των αφεντικών της χώρας, κάτι που για κάποιο λόγο εσένα δεν σε κάνει να ντρέπεσαι
Που το ξερεις, ότι έκαναν καταληψη?
Εγω ακουσα, ότι απλά διαμaρτύρονταν για την Παλαιστίνη.
ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ (fanis_Xania) : 0.3 στην βλακομετρική κλιμακα 'Evangel † Greek'.
ΤΟ ΣΦΥΡΟΚΟΠΗΜΑ ΖΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ - ΑΠΕΔΕΙΞΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΦΟΒΙΤΣΙΑΡΗΣ !!
ΣΕ ΞΑΝΑ-ΠΡΟΣΤΑΖΩ : ΑΠΑΝΤΑ ΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ !
Ώστε προστάζεις κιόλας ρε παλαβόγερε; Λολολολ!
Απαντάω εγώ, πορτο-σάλτα-και-μαλακίσου!
Μια χαρα επιτρεπεται...
Για αυτο γινεται στην αγαπητη σας ευρωπη..
Μαλιστα απο χθες μεχρι και δολοφονιες πθ επιτρεπονται..
Τα πρωτοσελιδα των αστικών πατσαβούρων εδειξαν έτσι κι αλλιώς πόσο τσιμπούκι είναι το ελληνικό κράτος στο "φίλο και σύμμαχο" ισραήλ.
Το καλο στην υποθεση εδω ειναι οτι ο κουλης δεν θελει να απελσσει τιποτε τριτοκοσμικους αλλα ευρωπαιους και θα γυρισει ασχημα...
Μπά,είναι πανΕΕ η γραμμή στήριξης του μπουρδελοισραήλ οπότε κανενας καριόλης δικαστάκος ή πολιτικός δεν θα χαλαστεί για τους 9 συγκεκριμένους.
Οχι στην ισπανια...
Ο σαντσεθ λεει οτι σε λιγες μερες θα αναγνωρισει την παλαιστηνη και αν ειναι εξυπνος προεκλογικα θα σηκωσει το γαντι...
καλέ δεν εμαθες...δε ρωταγες ?
δε μπορει να.."αναγνωρισεις" το ΑΓΝΩΣΤΟ, το φλου, το αοριστο, το απαραδεκτο !
αν δε περασει απο το ΣΑ του ΟΗΕ, οποιοσδηποτε πολιτικος μπουρδολογει (συνειδητα) προς αγραν ψηφων σα τον αλ6 "ολα μ ενα νομο ενα αρθρο" !
τωρα, για να περασει απο το ΣΑ του ΟΗΕ πρεπει να ΣΥΝΤΡΕΧΟΥΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ, ψαξε βρες τες.
στο μεταξυ, οι Ολλαντοι που εχουν αναγνωρισει το Ισρα-ελ και τη πρωτευουσα του Ιερουσαλημ, μετακομιζουν συντομα την Πρεσβεια τους εκει !
https://www.protothema.gr/politics/article/1496295/oie-i-ellada-tha-uperpsifisei-to-shedio-psifismatos-gia-anagnorisi-ton-palaistinion-os-epileximon-gia-plires-melos/
Δε σε χαλασε