«Στα αυτιά μου θα μείνει για πάντα χαραγμένη η ανάσα των “δημοσιογράφων” να βαραίνει, να παχαίνει, να κόβεται όσο άκουγαν τις λέξεις… ασύμμετρη επίθεση… ανοικτή φυλακή… αποικιοκρατία… απαρτχάιντ…» περιγράφει ο κοινωνικός ανθρωπολόγος, επίκουρος καθηγητής στο τμήμα Πολιτικής στο Αμερικανικό Πανεπιστήμιο της Βηρυτού, Νίκος Κοσματόπουλος, που βρέθηκε καλεσμένος στο τηλεοπτικό πάνελ της πρωινής ενημερωτικής εκπομπής του OPEN για να μιλήσει για το Παλαιστινιακό και την γενοκτονία που συντελείται εκεί από το Ισραήλ, με οικοδεσπότες τον Άκη Παυλόπουλο και την Ντόρα Κουτροκόη.

Ο καθηγητής του Πανεπιστημίου της Βηρυτού, με ανάρτησή του κάνει λόγο για λογοκρισία, αλαζονεία και παθογένεια των ελληνικών μέσων ενημέρωσης την οποία «ένιωσα στο πετσί μου», περιγράφοντας τόσο τον κάθε άλλο παρά αντικειμενικό -σε βάρος των Παλαιστινίων- τρόπο με τον οποίο κάλυψε το κανάλι το θέμα της Γάζας, όσο και την αντιμετώπιση που του επιφύλαξαν όταν εκείνος πλέον πήρε τον λόγο, πριν του τον αφαιρέσουν εξίσου απότομα.

«Το ρεπορτάζ ξεκίνησε με την κυρία Ζαχαράκη, ανταποκρίτρια στην Ισταμπούλ, η οποία αναφέρθηκε στις δηλώσεις Ερντογάν για την Γάζα. Από την μεριά της καλά έκανε. Ωστόσο, αναρωτήθηκα γιατί ο αρχισυντάκτης επέλεξε να ανοίξει το θέμα για την Γάζα μέσω Τουρκίας» αναφέρει αρχικά ο καθηγητής, συμπληρώνοντας πως η εκτίμησή του είναι πως αυτό συνέβει επειδή «στόχος ήταν να φιλτράρει τα εγκλήματα πολέμου στην Γάζα μέσα από τον εθνικό εχθρό της Ελλάδας».

«Έτσι, ο επόμενος θα υπερασπιστεί το διεθνές δίκαιο και του αμυνόμενου να ακούγεται σαν τον … “Σουλτάνο” ακυρώνοντας το επιχείρημα» συνεχίζει ο Ν. Κοσματόπουλος, σχολιάζοντας πως «απίστευτο πόσο ελληνοκεντρική είναι η Ελλάδα των ΜΜΕ, αδιανόητο πόσο χαμηλή εκτίμηση έχουν για τον κόσμο που τους παρακολουθεί και τους πληρώνει».

Στη συνέχεια, όπως περιγράφει, όταν του δόθηκε ο λόγος «ήθελα να στριμώξω ένα σωρό αλήθειες. Την ασύμμετρη επίθεση, την ασύμμετρη διεθνή απάντηση, την ασύμμετρη ενημέρωση, την ανοικτή φυλακή της Γάζας, τις αποφάσεις ΟΗΕ, Διεθνούς Αμνηστίας, B’ Tselem ότι πρόκειται για Απαρτχάιντ », με τους παρουσιαστές να τον κόβουν σε αυτό το σημείο, με δικαιολογία την έλλειψη χρόνου.

«Με έκοψαν μόλις ψιθύρισα την λέξη απαρχάιντ και Νότια Αφρική. Οι ίδιοι έκοψαν και την καλή ανταποκρίτρια που ήθελε να κάνει ερώτηση για το τι συμβαίνει πραγματικά στην Ιερουσαλήμ. “Δεν έχουμε άλλο χρόνο” είπε βιαστικά ο αγχωμένος παρουσιαστής και περάσαμε σε άλλο θέμα» συνεχίζει την περιγραφή ο Ν. Κοσματόπουλος, υπογραμμίζοντας την αμηχανία των παρουσιαστών όση ώρα μιλούσε, αλλά και το γεγονός πως ακόμα και το βίντεο που δόθηκε στη δημοσιότητα στην διαδικτυακή σελίδα του καναλιού κόβεται απότομα, όταν ο ίδιος δηλώνει πως το Ισραήλ πρέπει να αποχωρήσει από τα εδάφη που κατέκτησε με πόλεμο το 1967.

«Ακόμα και το διεθνές δίκαιο είναι πια ταμπού για τα ελληνικά ΜΜΕ» καταλήγει ο καθηγητής Κοινωνικής Ανθρωπολογίας. Δείτε αναλυτικά το βίντεο της τοποθέτησης του καθηγητή όπως δημοσιεύτηκε στο OPEN, που ακόμα και κομμένο παραμένει ενδιαφέρον:

Διαβάστε αναλυτικά την ανάρτηση του Ν. Κοσματόπουλου:

Σήμερα το πρωί ένιωσα στο πετσί μου την λογοκρισία, την αλαζονεία και την παθογένεια των ελληνικών συστημικών Μέσων ενημέρωσης. Ήμουν καλεσμένος στην εκπομπή Ωρα Ελλάδος του Opentv για να μιλήσουμε για Παλαιστίνη / Ισραήλ.

Το ρεπορτάζ ξεκίνησε με την κυρία Ζαχαράκη, ανταποκρίτρια στην Ισταμπούλ, η οποία αναφέρθηκε στις δηλώσεις Ερντογάν για την Γάζα. Από την μεριά της καλά έκανε. Ωστόσο, αναρωτήθηκα γιατί ο αρχισυντάκτης επέλεξε να ανοίξει το θέμα για την Γάζα μέσω Τουρκίας.

Δεν θέλει πολύ μυαλό να καταλάβει κανείς ότι στόχος ήταν να φιλτράρει τα εγκλήματα πολέμου στην Γάζα μέσα από τον εθνικό εχθρό της ελλάδας. Έτσι, ο επόμενος θα υπερασπιστεί το διεθνές δίκαιο και του αμυνόμενου να ακούγεται σαν τον … “Σουλτάνο” ακυρώνοντας το επιχείρημα.

Απίστευτο πόσο ελληνοκεντρική είναι η ελλάδα των ΜΜΕ, αδιανόητο πόσο χαμηλή εκτίμηση έχουν για τον κόσμο που τους παρακολουθεί και τους πληρώνει

Μου δίνεται ο λόγος για λίγα δεύτερα όπου ήθελα να στριμώξω ένα σωρό αλήθειες. Την ασύμμετρη επίθεση, την ασύμμετρη διεθνή απάντηση, την ασύμμετρη ενημέρωση, την ανοικτή φυλακή της Γάζας, τις αποφάσεις ΟΗΕ, Διεθνούς Αμνηστίας, B’ Tselem ότι πρόκειται για Απαρτχάιντ.

Με έκοψαν μόλις ψιθύρισα την λέξη απαρχάιντ και Νότια Αφρική. Οι ίδιοι έκοψαν και την καλή ανταποκρίτρια που ήθελε να κάνει ερώτηση για το τι συμβαίνει πραγματικά στην Ιερουσαλήμ. “Δεν έχουμε άλλο χρόνο” είπε βιαστικά ο αγχωμένος παρουσιαστής και περάσαμε σε άλλο θέμα.

Στα αυτιά μου θα μείνει για πάντα χαραγμένη η ανάσα των “δημοσιογράφων” να βαραίνει, να παχαίνει, να κόβεται όσο άκουγαν τις λέξεις …ασύμμετρη επίθεση…
ανοικτή φυλακή… αποικιοκρατία… απαρτχάιντ…

UPDATE: Ακόμα και το βίντεο που ανέβηκε στο κανάλι κόβεται απότομα μόλις ακούγεται ότι το ισραήλ πρέπει να αποχωρήσει από τα εδάφη που κατέκτησε με πόλεμο το 1967. Ακόμα και το διεθνές δίκαιο είναι πια ταμπού για τα ελληνικά ΜΜΕ.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο καθηγητής Ν. Κοσματόπουλος παραχώρησε την περασμένη Κυριακή μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συνέντευξη στο News247, επιχειρώντας να φωτίσει σημαντικές διαστάσεις του παλεστινιακού προβλήματος, καθώς και την σοκαριστική και διαχρονική υποκρισία της Δύσης.

Στη συνέντευξή του, ο καθηγητής του Πανεπιστημίου της Βηρυτού κάνει μία σύνοτνη ιστορική αναδρομή, σημειώνοντας μεταξύ άλλων πως «βασικό είναι ότι το ζήτημα ξεκινάει πολύ πριν την ίδρυση του κράτους του Ισραήλ και της Παλαιστινιακής Νάκμπα – Καταστροφής – το 1948. Με μια έννοια, ξεκινάει με την Ναπολεόντεια κατοχή της Αιγύπτου και της Συρίας το 1798, όταν πρωτοδιατυπώνεται από τον Γάλλο αποικιοκράτη η ιδέα για ένα κράτος των Ευρωπαίων Εβραίων εκτός Ευρώπης. Το συγκεκριμένο πλάνο πρέπει να το κατανοήσουμε στο πλαίσιο τόσο της εξάπλωσης της αποικιοκρατίας στον πλανήτη, όσο και του αντισημιτισμού στη χριστιανική Ευρώπη. Απέναντι σε αυτό το ζήτημα και την ανάδειξη ομογενοποιημένων εθνικών κρατών, οι Εβραίοι θεωρήθηκαν από εθνικές ελίτ ως παρίες, απέναντι στους οποίους τα ευρωπαϊκά κράτη ακολούθησαν διαφορετικές πολιτικές, όπως έχει δείξει ο ιστορικός Έντσο Τραβέρσο στο συγκλονιστικό βιβλίο του για την εβραϊκή νεωτερικότητα».

«Στη Γαλλία, ας πούμε, επικράτησε το δόγμα των Εβραίων του κράτους, η αντίληψη ότι οι Εβραίοι μπορούν να υπηρετήσουν το κράτος σε γραφειοκρατικές θέσεις. Στη Γερμανία-Αυστροουγγαρία υπήρξαν τάσεις αποκλεισμού τους από πολλά στρατηγικά επαγγέλματα, με αποτέλεσμα μέλη των εβραϊκών κοινοτήτων να στραφούν προς τις επιστήμες-θετικές και θεωρητικές- και να μεγαλουργήσουν με κλασικά παραδείγματα τους Φρόιντ κι Αϊνστάιν. Ο ευρωαποικιακός αντισημιτισμός προϋπήρχε της ναζιστικής Γερμανίας και της Σοά, δηλ. του Εβραικού Ολοκαυτώματος. Για πολλούς Ευρωπαίους εθνικιστές της εποχής, οι Εβραίοι αποτελούσαν μία εξίσωση που παρέμενε άλυτη. Ως θύματα του ευρωαποικιακού ρατσισμού, οι Εβραίοι διανοούμενοι συζητούσαν την καλύτερη λύση, με πολλούς από αυτούς να επιλέγουν τον σοσιαλιστικό διεθνισμό ως απάντηση» συνεχίζει ο Ν. Κοσματόπουλος, περιγράφοντας στη συνέχεια την εμφάνιση της «ιδέας ενός εβραϊκού έθνους, μετατρέποντας έτσι τη θρησκεία τους σε μια ιδεατή “κοινότητα αίματος” στα πρότυπα του γερμανικού εθνικισμού».

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη στο News247.