«Δεν είμαστε κόστος, είμαστε το μέλλον»: Οι μαθητές απαντούν στην αδιαφορία και τους εκβιασμούς του Υπουργείου
(φωτογραφίες: Alexandros Gasteratos/ThePressProject)
Όταν η μαζική πορεία βρέθηκε έξω από τη Βουλή, μεμονωμένη ομάδα 10-15 ατόμων με καλυμμένα τα χαρακτηριστικά του προσώπου προχώρησε στη ρίψη φωτοβολίδων, και βομβών μολότοφ. Οι αστυνομικοί που ήταν παραταγμένοι μπροστά από το μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη απάντησαν με εκτενή χρήση χημικών.
Οι μαθητές έχουν προχωρήσει σε 700 καταλήψεις σε ολόκληρη τη χώρα, ζητώντας ουσιαστικά μέτρα προστασίας από τον κορονοϊό, την ώρα που σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, 150 σχολεία έχουν κλείσει λόγω εντοπισμού σε αυτά κρουσμάτων του ιού. Συνέχισαν τις κινητοποιήσεις τους με νέο συλλαλητήρια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη τα οποία στηρίζουν με αποφάσεις τους η ΟΛΜΕ και η ΠΕΝΕΝ.
«Κεραμέως άκου τον πόνο της Γιαννάκου και ρώτα τον Αρσένη τι σε περιμένει» και «η μάσκα δεν είναι η μόνη προστασία, δώστε λεφτά για την Παιδεία» ήταν τα βασικά συνθήματα, ενώ πλακάτ διαμαρτυρίας έγραφαν «δεν είμαστε κόστος, είμαστε το μέλλον» και «λεφτά στα σχολεία, όχι στον ΣΚΑΙ».
Στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με το alterthess.gr, μαθητές πραγματοποίησαν μαζική συγκέντρωση και πορεία στο κέντρο της διεκδικώντας ενίσχυση της δημόσιας παιδείας με προσλήψεις εκπαιδευτικών και καθαριστών, καθώς και τήρηση των απαραίτητων υγειονομικών μέτρων για την αποφυγή διάδοσης του κορονοϊού.
Όταν η πορεία έφτασε έξω από το υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης οι διαμαρτυρόμενοι/ες πραγματοποίησαν ολιγόλεπτη καθιστική διαμαρτυρία.
«Η μάσκα δεν είναι η μόνη προστασία, δώστε λεφτά για την παιδεία» είναι ένα από τα συνθήματα που ακούστηκαν έντονα στην πορεία, ενώ ακούστηκαν και συνθήματα κατά του φασισμού, αλλά και κατά της καταστολής των κινητοποιήσεων τους από την αστυνομία.
Τα αιτήματά τους:
- Να λυθεί το ζήτημα με την πολύωρη χρήση μάσκας που δυσκολεύει το μάθημα. Μικρότερες διδακτικές ώρες, επαρκή διαλείμματα.
- Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη στην κατεύθυνση των 15 μαθητών στην τάξη.
- Προσλήψεις καθηγητών- να καλυφθούν όλα τα κενά.
- Επαρκές προσωπικό καθαριότητας.
- Με ευθύνη Υπουργείου Παιδείας, Περιφερειών και Δήμων να βρεθούν κατάλληλοι χώροι για σχολεία με σοβαρά κτηριακά προβλήματα.
- Ασφαλείς, συχνές και δωρεάν μεταφορές για τους μαθητές.
- Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων
- Καμία σκέψη για κάμερες στις σχολικές αίθουσες.
- Να εξασφαλιστούν οι όροι για να πραγματοποιηθούν οι σχολικές εκδρομές ή έστω άλλες ψυχαγωγικές- εκπαιδευτικές μαθητικές δραστηριότητες.
Εκδικητικός αποκλεισμός μαθητών από την τηλεκπαίδευση: Tο σχέδιο Κεραμέως για τις καταλήψεις
Την ίδια στιγμή, σκληραίνει με νέες δηλώσεις τη στάση της η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κέραμέως, με αφορμή το κύμα των μαθητικών καταλήψεων που έχει ξεσπάσει το τελευταίο διάστημα λόγω της έλλειψης μέτρων κατά του κορονοϊού στα σχολεία. Η υπουργός σε σημερινές της δηλώσεις φωτογράφησε τους μαθητές που συμμετέχουν στην κατάληψη, λέγοντας πως αυτοί «δεν μπορούν να μπουν στην τηλεκπαίδευση», ενώ ευθύς αμέσως ανακοίνωσε ότι όποιος δεν δίνει το παρών θα παίρνει απουσία, που θα προσμετράται και στη «διαγωγή».
Συγκεκριμένα, είπε ότι «έχει βγει σχετική υπουργική απόφαση. Άμα κάποιος παρεμποδίζει το να γίνεται μάθημα σε σχολείο δεν μπορεί ταυτόχρονα να μπαίνει στην τηλεκπαίδευση». Δεν παρέλειψε όμως να προβεί και σε μια ακόμη πιο αμφιλεγόμενη δήλωση ότι «ο κάθε διευθυντής έχει εικόνα των μαθητών που συμμετέχουν(στις καταλήψεις), που παρεμποδίζουν τη διδασκαλία διά ζώσης».
Επιπλέον, στην εκπομπή «Κοινωνία Ωρα MEGA» η Κεραμέως σε πρώτο χρόνο σχολίασε οτι κατανοεί τους προβληματισμούς των μαθητών και πως είναι ανοιχτή σε συζητήσεις, θέτοντας ωστόσο ως προϋπόθεση ότι οι ενδεχόμενες συζητήσεις πρέπει να γίνουν με ανοιχτά τα σχολεία. «Κατανοώ τους προβληματισμούς αλλά ο διάλογος δεν μπορεί παρά αν γίνεται με ανοιχτά σχολεία» είπε.
«Κανείς, και πόσο μάλλον μια μειοψηφία, δεν μπορεί να παρεμποδίσει το δικαίωμα στην εκπαίδευση για τους άλλους. Δεν νοείται κανείς να διακόπτει την εκπαιδευτική διαδικασία», τόνισε χαρακτηριστικά.
Επιπλέον, η υπουργός ανέφερε ότι από την Πέμπτη είναι θα είναι υποχρεωτική η εξ’ αποστάσεως τηλεκπαίδευση για τους μαθητές των οποίων τα σχολεία τελούν υπό κατάληψη, περιγράφοντας εν συνεχεία ότι θα υπάρξουν απουσίες αν δεν δίνει κάποιος μαθητής/τρια το παρών.
«Το σύστημα λειτουργεί ως εξής: όταν κανείς μπαίνει στο μάθημα της ψηφιακής τάξης, ο εκπαιδευτικός κάνει αποδεκτά τα παιδιά να μπουν μέσα Εκεί λοιπόν είναι σαφές, κάποιος ο οποίος κάνει κατάληψη δεν μπορεί ταυτόχρονα να μπει στην ψηφιακή τάξη», τόνισε η υπουργός.
Αναφορικά με τις ώρες που χάθηκαν, επανέλαβε πως όλες οι χαμένες ώρες μαθημάτων θα καλυφθούν μέσω διδασκαλίας τις ημέρες σχολικών εορτών, αργιών, Σαββάτων, σχολικών περιπάτων. Ο διευθυντής, σύμφωνα με την οδηγία του υπουργείου Παιδείας, καταρτίζει πλήρες ωρολόγιο, εξ’ αποστάσεως πρόγραμμα, στο οποία γράφει όλους τους μαθητές στις ψηφιακές πλατφόρμες.