Με την παρουσία τριών υπουργών της κυβέρνησης, του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, του υπουργού Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη και του υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα έγινε η παράδοση και τα «εγκαίνια» των 14 πρώτων χιλιομέτρων του νότιου τμήματος του οδικού άξονα Ε 65 στο Λιανοκλάδι, σε μία παράδοση που για να πραγματοποιηθεί χρειάστηκε να περάσει το προηγούμενο διάστημα τροπολογία που θα προέβλεπε τμηματική λειτουργία του οδικού άξονα.

Πρόκειται για το τμήμα το οποίο παρακάμπτει την πόλη της Λαμίας και δίνει πρόσβαση στον αυτοκινητόδρομο για τη Δυτική Φθιώτιδα και την Ευρυτανία, και «προοπτικά» θα ενώσει τον αυτοκινητόδρομο Αθηνών-Θεσσαλονίκης με την Εγνατία Οδό. Όπως αναφέρεται από το υπουργείο Μεταφορών, το τμήμα του έργου που παραδόθηκε είχε προϋπολογισμό 130 εκατ. ευρώ, και πρόκειται για το κομμάτι του δρόμου που από τη σύνδεση του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας – Ε65 με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε, στον ομώνυμο ημικόμβο (στο 207o χλμ.) και φθάνει έως και τον Ανισόπεδο Κόμβο Καρπενησίου στην περιοχή Λιανοκλαδίου.

Σημειώνεται πως το έργο ξεκίνησε στις αρχές του 2019 με χρονοδιάγραμμα διάρκειας 36 μηνών (αρχές 2022) στην κατασκευαστική ΤΕΡΝΑ, εταιρεία της οποίας «Κεντρική Οδός» αναμένεται να αναλάβει στο μέλλον και την λειτουργία και διαχείριση του δρόμου. Μόλις τον περασμένο Μάιο, το Ελεγκτικό Συνέδριο έδωσε την έγκρισή του και στη σύμβαση του βορείου τμήματος του Ε65, και πάλι με την «Κεντρική Οδό» με προϋπολογισμό 442 εκατ. ευρώ, με το έργο ωστόσο να εντάσσεται στο Ταμείο Ανάκαμψης και τις συμβάσεις να αναθεωρούνται και να κυρώνονται από τη Βουλή.

Σήμερα, σύμφωνα πάντα με το υπουργείο, η πρόοδος του έργου βρίσκεται λίγο πάνω από το 70% αφού μετρά συνολικά 32,5 χιλιόμετρα, με δημοσιεύματα του συστημικού τύπου να αποδίδουν μάλιστα τα εύσημα στην κυβέρνηση Μητσοτάκη, επειδή «κατάφερε να προχωρήσει παρά τις δυσκολίες και τους περιορισμούς που επέβαλαν η πανδημία και το lockdown» το έργο που ξεκίνησε από την προηγούμενη κυβέρνηση.

Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, παρόντες στην τελετή που έλαβε χώρα στο Λιανοκλάδι, που βρίσκεται στο μέσο του έργου, ήταν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής ο νεότερος, ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας αλλά και ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, καθώς και ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Γιάννης Οικονόμου.

Στις δηλώσεις τους κατά την εκδήλωση των ιδιότυπων αυτών εγκαινίων, ο Άδωνις Γεωργιάδης έσπευσε να βάλει στο στόχαστρο των επόμενων έργων το σιδηροδρομικό δίκτυο, και να τονίσει παράλληλα πως «Αν δεν υπήρχε το ΕΣΠΑ και τα κοινοτικά χρήματα, δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε τέτοια έργα και αυτό πρέπει να το θυμίζουμε πάντα. Τα χρήματα αυτά υπάρχουν γιατί είμαστε μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Από την πλευρά του, ο υπουργός Καραμανλής υποστήριξε πως το τελευταίο διάστημα επιταχύνθηκαν οι διαδικασίες και στο νότιο τμήμα και προανήγγειλε ιδιαίτερα μεγάλη πρόοδο των εργασιών στο τμήμα από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα, που είναι το μοναδικό τμήμα που απομένει για να ενωθούν ο αυτοκινητόδρομος Αθηνών – Θεσσαλονίκης με τα Τρίκαλα. Παράλληλα, προανήγγειλε και το βόρειο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου, αλλά και άλλα μικρότερα έργα, ενώ αναφέρθηκε και στο έργο του προκατόχου του, Χρήστου Σπίρτζη.

«Στα μεγάλα έργα όλοι πρέπει να συνεισφέρουν […] άλλος συλλαμβάνει την ιδέα, άλλος προωθεί τις μελέτες και τις ολοκληρώνει, άλλος πιθανά δημοπρατεί, άλλος υπογράφει συμβάσεις και άλλος υπουργός επιταχύνει τις διαδικασίες και ολοκληρώνει το έργο» ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Κ. Καραμανλής, ενώ για τα έργα που προωθούνται εντός του έτους, αναφέρθηκε στη σύνδεση της Λαμίας με το Καρπενήσι, στο δρόμο Λαμία-Άμφισσα-Αντίρριο αλλά και σε οδικούς άξονες της Εύβοιας. Παράλληλα, συμφώνησε και με τον Αδ. Γεωργιάδη για τον επόμενο στόχο του σιδηροδρομικού δικτύου, κάνοντας λόγο για διάθεση πιστώσεων 3,2 δισ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του και τη σύνδεσή του με την Ευρώπη.

Μεγάλη αξία για την περιφέρεια αναγνώρισε από την πλευρά του ο Χρ. Σταϊκούρας, αναφέροντας πως «αλλάζει τις κλίμακες του χώρου και του χρόνου» για την οικονομική ζωή στην Κεντρική Ελλάδα, τη Θεσσαλία, τη Δυτική Μακεδονία και την Ήπειρο, αλλά και ευρύτερα σε όλη τη χώρα». Ακόμα, δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην «αποφασιστικότητα, βούληση και αποτελεσματικότητα» της κυβέρνησης για το έργο. Πλήρες φωτογραφικό υλικό της εκδήλωσης, και μάλιστα από πλήθος διαφορετικών γωνιών λήψεως, προσφέρεται ακόμα από τους λογαριασμούς και των τριών υπουργών που παραβρέθηκαν στα «εγκαίνια», με τον ΥΠΟΙΚ να δίνει στη δημοσιότητα και σχετικό βίντεο.

 

Σύμφωνα με τις αναφορές του γενικού γραμματέα Υποδομών, Γιώργου Καραγιάννη, οι κατασκευαστικές εργασίες στο βόρειο τμήμα του Ε65 θα ξεκινήσουν άμεσα. Το τμήμα αυτό ξεκινά από τον ανισόπεδο κόμβο Τρικάλων και φτάνει έως την Εγνατία Οδό, 15 χιλιόμετρα δυτικά των Γρεβενών. Έχει μήκος 70,5 χιλιομέτρων και προϋπολογισμό 442 εκατ. ευρώ, με χρονική διάρκεια κατασκευής τους 36 μήνες.

Η εκδήλωση αντιμετωπίστηκε από την ευρύτερη γαλάζια περιφέρεια ως πόλος έλξης για πλήθος ακόμα στελεχών του κυβερνόντος κόμματος, αφού μεταξύ άλλων παρόντες ήταν ακόμα ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Φάνης Σπανός, ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός, βουλευτές από τη Φθιώτιδα, τη Φωκίδα και την Ευρυτανία, όπως επίσης δήμαρχοι και εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης και των κοινωνικών τάξεων.