«Ελευθερία και αυτονομία στο σχολείο» βλέπει η Κεραμέως σε αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που φέρνει μισθολογικές κυρώσεις
«Αύριο εισάγεται στη Βουλή ένα νομοσχέδιο το οποίο έχει δύο βασικούς πυλώνες: Ο πρώτος είναι ότι δίνει μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία στο σχολείο και τους εκπαιδευτικούς. Αυτό έρχεται μαζί με μεγαλύτερη διαφάνει του σχολείου και λογοδοσία» » ισχυρίστηκε η Υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, σε τηλεοπτική της εμφάνιση στο Mega, αναφερόμενη στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε αργά το βράδυ της Παρασκευής στη Βουλή (16/7) και αναμένεται να συζητηθεί την Τρίτη από την αρμόδια Επιτροπή.
«Εγκαθιστούμε ένα σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτικών, το οποίο έχει καθαρά βελτιωτικό χαρακτήρα» υποστήριξε η Ν. Κεραμέως, συμπληρώνοντας πως «στόχος είναι να βελτιώνονται οι εκπαιδευτικοί μας. Οι άριστοι επιβραβεύονται με μόρια προκειμένου να ανέλθουν στην πυραμίδα της εκπαίδευσης, και αυτοί για τους οποίους κρίνεται ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης, εκεί μέσω επιμόρφωσης, το τονίζω, προβλέπεται η επιμόρφωσή τους για τη βελτίωση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου».
Αξίζει να σημειωθεί ότι όπως προκύπτει από το κατατεθέν νομοσχέδιο, «η παράλειψη στελέχους της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικού ή μέλους Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. να λάβει μέρος, να διευκολύνει ή να προβεί, ατομικώς ή συλλογικώς, ως μέλος του συλλόγου διδασκόντων ή ομάδων δράσεων σχολικών μονάδων και λοιπών εκπαιδευτικών ή υποστηρικτικών δομών […] στην αυτοαξιολόγηση ή εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση του έργου των σχολικών μονάδων και των ως άνω δομών ή σε οποιοδήποτε στάδιο της αξιολογικής διαδικασίας» μπορεί να επιφέρει πειθαρχικές επιπτώσεις και ποινή «όχι κατώτερη του προστίμου ίσου με τις αποδοχές ενός μηνός».
Την ίδια ώρα, σε περίπτωση που παρέλθουν πάνω από 15 ημέρες, κατά τις οποίες ο εκάστοτε εκπαιδευτικός αρνείται να συμμετάσχει στις παραπάνω διαδικασίες, αυτό συνιστά «αντικειμενικό λόγο αναστολής οιασδήποτε διαδικασίας εξέλιξης του στελέχους της εκπαίδευσης, του εκπαιδευτικού ή του μέλους Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., συμπεριλαμβανομένης της αυτόματης μισθολογικής εξέλιξής του».
Σημειώνεται ότι σε συνέντευξή της που φιλοξενήθηκε στο πρωτοσέλιδο της Καθημερινής την Κυριακή, με τίτλο «Περικοπή μισθού σε όσους αρνούνται την αξιολόγηση – Συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως» η υπουργός επικυρώνει τα παραπάνω και φέρεται να δηλώνει πως η αξιολόγηση, που κατά τα άλλα «θα έχει καθαρά βελτιωτικό χαρακτήρα και τα αποτελέσματά της θα συνδέονται είτε με επιβράβευση μέσω μορίων είτε με επιμόρφωση» και να συμπληρώνει ότι τον Σεπτέμβριο θα ξεκινήσουν σχετικές ενημερωτικές συνεδρίες για τους εκπαιδευτικούς, ενώ υπογραμμίζει ότι η συμμετοχή στην αξιολόγηση θα είναι υποχρεωτική, προσθέτοντας ότι προβλέπονται συνέπειες για όποιον δεν συμμετέχει, όπως η μη μισθολογική εξέλιξη και η παρακράτηση του μισθού για περίοδο έως και ενός μηνός.
«Ενισχύουμε εκπαιδευτικούς σε θέσεις ευθύνης, αποκεντρώνουμε το σύστημα» ισχυρίστηκε στη συνέχεια η Ν. Κεραμέως το πρωί της Δευτέρας. «Σήμερα που μιλάμε το 80% των αποφάσεων που αφορούν στην καθημερινή λειτουργία του σχολείου λαμβάνονται σε επίπεδο κεντρικό. Αυτό πρέπει να το αποκεντρώσουμε. Γιατί να το απόκεντρώσουμε; Γιατί τα διεθνή στοιχεία δείχνουν ότι όσο περισσότερες αποφάσεις λαμβάνονται σε επίπεδο σχολικής μονάδας, τόσο βελτιώνονται τα μαθησιακά αποτελέσματα. Άρα λοιπόν αποκεντρώνουμε το σύστημα, βγάζουμε εξουσίες από τους κεντρικούς φορείς προς όφελος της σχολικής μονάδας» συμπλήρωσε.
Υποσχέσεις για περισσότερα βιβλία ανά μάθημα αλλά ούτε λόγος για την προσβασιμότητα
Την ίδια ώρα, έκανε λόγο για περισσότερες ελευθερίες των εκπαιδευτικών, υποστηρίζοντας ότι «μπορούν να επιλέγουν το βιβλίο από το οποίο θα διδάξουν, να επιλέγουν τον τρόπο που θα αξιολογούν τους μαθητές», υποστηρίζοντας ότι «βάσει του προγράμματος σπουδών θα γράφονται περισσότερα του ενός βιβλία. Φεύγουμε από το ένα και μοναδικό βιβλίο. Στη Φυσική θα έχουμε τρία βιβλία αντί για ένα, στην Ιστορία θα έχουμε τέσσερα βιβλία ενδεχομένως αντί για ένα».
Στη συνέχεια ωστόσο αποκαλύφθηκε πως πρόκειται για ρύθμιση με έντονο το ταξικό πρόσημο, καθώς τα βιβλία θα είναι διαθέσιμα μόνο ψηφιακά, συντελώντας στον αποκλεισμό των μαθητών με περιορισμένη ή και καθόλου πρόσβαση στο διαδίκτυο, με την υπουργό να επισημαίνει πως «όλα αυτά θα είναι διαθέσιμα ψηφιακά και έτσι ο εκπαιδευτικός θα μπορεί να παραπέμψει τους μαθητές σε περισσότερες από μία πηγές ώστε να φύγουμε από τη μηχανική εκμάθηση και να πάμε στη συνδυαστική σκέψη. Να μπορεί να συνδυάσει ο μαθητής πηγές και με αυτόν τον τρόπο να καλλιεργήσει περισσότερο ακόμα την κριτική του σκέψη».
Διαβάστε ολόκληρο το κατατεθέν νομοσχέδιο:
«Θα έχουμε εμβολιαστικό κέντρο σε κάθε πανεπιστήμιο της χώρας»
Ερωτηθείσα σχετικά με την επανεκκίνηση της δια ζώσης εκπαίδευσης ειδικά για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση, η Ν. Κεραμέως προέταξε και πάλι ως «απόλυτη κυβερνητική προτεραιότητα» την δια ζώσης εκπαίδευση και δήλωσε ότι «έχουμε ζητήσει από τα πανεπιστήμια να μας δώσουν έναν κατάλογο με όλους τους χώρους των πανεπιστημίων στους οποίους θα θέλαμε να δημιουργηθεί εμβολιαστικό κέντρο», ενώ αργότερα σημείωσε πως «αναμένουμε από τα πανεπιστήμια τις ακριβείς λίστες με τις τοποθεσίες προκειμένου να σχεδιαστεί τις αμέσως επόμενες εβδομάδες η δημιουργία τους σε όλα τα πανεπιστήμια της χώρας», ενώ απέφυγε επανειλημμένως να απαντήσει σχετικά με το πότε θα γνωστοποιηθούν οι όροι υπό τους οποίους θα διεξαχθεί η εκπαιδευτική διαδικασία από τον Σεπτέμβριο.
Σχετικά με το ενδεχόμενο εμβολιασμού των παιδιών στα σχολεία σημείωσε πως «είναι λίγο διαφορετική η συνθήκη για τα παιδιά, καθότι όπως ξέρετε χρειάζεται συναίνεση του γονέα, όταν πρόκειται για ανήλικο υπάρχουν κάποιες περαιτέρω διαδικασίες. Πάντως στα Πανεπιστήμια έχουμε ευθέως ζητήσει να μας δώσουν τις τοποθεσίες στις οποίες επιθυμούν να δημιουργηθούν τα εμβολιαστικά κέντρα. Θα έχουμε εμβολιαστικά κέντρα σε κάθε πανεπιστήμιο της χώρας» κατέληξε.