Διά της σιωπής επιχειρεί η κυβέρνηση και το υπουργείο Ναυτιλίας να διασκεδάσει τις εντυπώσεις που προκάλεσαν οι σκαιές εκφράσεις που επιφύλαξε ο φιλικός προς τον πρωθυπουργό εφοπλιστής, Πάνος Λασκαρίδης στο ντοκιμαντέρ «Black Trail» για τη διερεύνηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της ναυτιλιακής βιομηχανίας, καθώς παρά τον ορυμαγδό πολιτικών και κοινωνικών αντιδράσεων που προκάλεσε, δεν υπήρξε από την πλευρά του Κυριάκου Μητσοτάκη η παραμικρή αντίδραση.

Σημειώνεται πως στο πλαίσιο του εν λόγω ντοκιμαντέρ του ανεξάρτητου δημοσιογραφικού οργανισμού European Investigative Collaboration (EIC) για περιπτώσεις παραβίασης των περιβαλλοντικών όρων λειτουργίας με τους Έλληνες εφοπλιστές σε πρωταγωνιστικό ρόλο, με τη συμμετοχή του ελληνικού ερευνητικού δικτύου δημοσιογράφων Reporters United, εμφανίστηκε ο εφοπλιστής, η οικογένεια του οποίου έχει στο παρελθόν βρεθεί στο προσκήνιο τόσο για την «δωρεά» των παγουρίνο στο πλαίσιο της πανδημίας, όσο και για την χρηματοδότηση του Πρώτου Θέματος μέσω offshore, να υβρίζει τις ελληνικές κυβερνήσεις και τους υπόλοιπους θεσμούς και ελεγκτικούς μηχανισμούς.

«Αυτό πρέπει να το καταλάβετε καλά. Οι πλοιοκτήτες δεν χρειάζονται την ελληνική κυβέρνηση. Δεν χρειάζονται το υπουργείο. Δεν χρειάζονται την ΙΜΟ, δεν χρειάζονται τον πρωθυπουργό. Μπορούν να χέσουν πάνω στον πρωθυπουργό. Ο πρωθυπουργός για αυτούς δεν έχει καμία χρησιμότητα. Γιατί; Γιατί η ναυτιλία δεν έχει καμία σχέση με την Ελλάδα. Δεν υπάρχει τίποτα που θα κερδίσει ένας πλοιοκτήτης από την Ελλάδα. Δεν υπάρχουν φορτία για την Ελλάδα, δεν υπάρχουν ναυλοσύμφωνα από την Ελλάδα, τίποτα στην Ελλάδα. Μόνο τα γραφεία τους είναι στην Ελλάδα. Το 80% των πλοίων τους είναι με ξένη σημαία. Δεν τους νοιάζει η ελληνική σημαία» ανέφερε, μεταξύ άλλων, με τον υπουργό Ναυτιλίας, Γιάννη Πλακιωτάκη να τις ακούει στο πλαίσιο συνέντευξης, αδυνατώντας να τις διαχειριστεί.

Εξευτελιστική εμφάνιση του υπουργού Ναυτιλίας σε ντοκιμαντέρ για το «μαύρο αποτύπωμα» των εφοπλιστών

Έπειτα από την ανάδειξή τους από το ThePressProject το μεσημέρι της Παρασκευής, και αφού αυτές συγκέντρωσαν τεράστιο ενδιαφέρον και αντιδράσεις στα κοινωνικά δίκτυα και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης, ο ίδιος ο εφοπλιστής επιχείρησε από την πλευρά του να διασκεδάσει τις εντυπώσεις, δίχως να τις διαψεύδει, αλλά απειλώντας και συκοφαντώντας τους δημοσιογράφους στους οποίους παραχώρησε την συνέντευξη. Ο Π. Λασκαρίδης, στη δήλωσή του υποστηρίζει πως αυτές δεν αφορούν το πρόσωπο του σημερινού πρωθυπουργού και υπουργού Ναυτιλίας, πως αυτές «διέρρευσαν από διάφορους παραναυτιλιακούς κύκλους» και προέρχονται από αντιπάλους του στη ναυτιλία, πως πρόκειται για «συρραφές», και πως οι «ανεκδιήγητοι Πορτογάλου δημοσιογράφοι» θα «υποστούν τα επίχειρα των πράξεών τους».

«Σε ότι αφορά τις δικές μου απόψεις για την ναυτιλία μας και τους θεσμούς της, παραπέμπω σε εκατοντάδες δηλώσεις και ομιλίες μου περί της Ελληνικής Ναυτιλίας που έχουν δημοσιευθεί σε αναρίθμητες συνεντεύξεις μου στον ελληνικό και τον διεθνή τύπο τις τελευταίες δεκαετίες που είχα την τιμή να αντιπροσωπεύσω τα συμφέροντα της Ναυτιλίας μας» δήλωσε μεταξύ άλλων ο εφοπλιστής, συμπληρώνοντας πως «σε ότι τέλος αφορά την εκτίμηση και τον σεβασμό μου και προς τον Πρωθυπουργό και προς τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και στους θεσμούς που αντιπροσωπεύουν, έχουν όλοι στερεά γνώση για το ποιες απόψεις τρέφω για αυτούς, την Ναυτιλία και την Πατρίδα μας».

Ωστόσο, όπως ανέφερε η ομάδα του ερευνητικού δικτύου δημοσιογράφων Reporters United που συνεργάστηκε στην δημιουργία του εξαιρετικού ντοκιμαντέρ για τη ναυτιλία, η συνέντευξη του Π. Λασκαρίδη δόθηκε στις 29 Σεπτεμβρίου του 2020, και μία εβδομάδα αργότερα, στις 5 Οκτωβρίου, έλαβε χώρα η συνέντευξη με τον υπουργό Πλακιωτάκη, γεγονότα που δεν αφήνουν υπόνοιες ούτε για κοπτοραπτική, ούτε και για «διαρροή» δηλώσεων.

Αξίζει να σημειωθεί πως για όλα τα παραπάνω, μέχρι το μεσημέρι του Σαββάτου δεν υπήρξε η παραμικρή αντίδραση από την κυβέρνηση, από το υπουργείο Ναυτιλίας ή από την Νέα Δημοκρατία. Την ίδια ώρα, σφοδρά πυρά εξαπέλυσε η αξιωματική αντιπολίτευση, αλλά και το ΚΚΕ και το ΜέΡΑ25.

«Η ντροπιαστική, για τη χώρα, αμηχανία του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, όταν κατά τη διάρκεια συνέντευξης που παραχωρούσε στο ξένο ειδησεογραφικό Δίκτυο EIC (European Investigative Collaboration) κλήθηκε από τους δημοσιογράφους να σχολιάσει τις προσβλητικές δηλώσεις του εφοπλιστή, κ. Λασκαρίδη, για την Ελληνική Κυβέρνηση και τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, προκαλεί το κοινό αίσθημα» αναφέρει μεταξύ άλλων σε δήλωσή του ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, Νεκτάριος Σαντορινιός.

«Απορίας άξιο όμως είναι, πώς σε ό,τι αφορά την προστασία της ελληνικής ναυτεργασίας, η Κυβέρνηση δεν επέδειξε την ίδια «αμηχανία», αφού μέχρι τώρα έχει φέρει πλήθος τροπολογιών που απορυθμίζουν το εργασιακό περιβάλλον των ναυτικών και καταργούν τις συλλογικές συμβάσεις. Το σημερινό βίντεο του “εμβρόντητου” και “άλαλου” Υπουργού Ναυτιλίας αποδεικνύει με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο την παντελή απουσία συγκροτημένης πολιτικής της ΝΔ για τον κλάδο της Ελληνικής Ναυτιλίας, για την ενίσχυση του ελληνόκτητου στόλου και για τους Έλληνες ναυτικούς. Για μια ακόμα φορά αποδεικνύεται ότι η αυτή η Κυβέρνηση λειτουργεί ως υπηρέτης συμφερόντων» καταλήγει η δήλωση του αρμόδιου τομεάρχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

«Κάθε φορά που βγαίνει απ’ τη χρυσοπληρωμένη κουκούλα της λίστας Πέτσα η “αριστεία” της “Μητσοτάκης_ΑΕ” αποκαλύπτεται γι αυτό που είναι: λούμπεν yesmen με τα πάρτι της ΔΑΠ το σύνορο του κόσμου τους» σχολίασε σκωπτικά από τη μεριά του το ΜέΡΑ25, ενώ σύσσωμες, η σημερινή και οι προηγούμενες κυβερνήσεις, μπήκαν στο στόχαστρο του ΚΚΕ.

«Οι δηλώσεις του εφοπλιστή Λασκαρίδη και η αμηχανία του υπουργού της ΝΔ, κ. Πλακιωτάκη, είναι σοκαριστικές μεν, αναμενόμενες δε, από τη στιγμή που οι ελληνικές κυβερνήσεις είναι όντως το πολιτικό προσωπικό των εφοπλιστών και των άλλων μερίδων του κεφαλαίου. Η εθελοντική φορολογία, οι φοροαπαλλαγές, τα δεκάδες προνόμια και φυσικά η επίθεση στα δικαιώματα των ναυτεργατών επιβεβαιώνουν του λόγου το αληθές» αναφέρει αρχικά στην ανακοίνωσή του το ΚΚΕ, με τα βέλη του να στρέφονται εκτός της κυβέρνησης Μητσοτάκη, και προς τον ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΙΝΑΛ.

«Όλα αυτά είναι το αποτέλεσμα του πανίσχυρου θεσμικού πλαισίου, που έχουν διαμορφώσει διαχρονικά οι ελληνικές κυβερνήσεις και οι διεθνείς οργανισμοί για την προστασία των συμφερόντων των εφοπλιστών. Αυτό το θεσμικό πλαίσιο έχει μάλιστα και συνταγματική κατοχύρωση, άρθρο 107, το οποίο τα άλλα κόμματα, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ, έχουν σαν “εικόνισμα”, για αυτό κι αρνήθηκαν την πρόταση του ΚΚΕ για κατάργησή του» καταλήγει το ΚΚΕ.