Συγκεκριμένα, το άρθρο 6 της ΠΝΠ που εκδόθηκε στις 6 Μαϊου αναφέρει ότι «οι χρηματικές οφειλές των παραχωρησιούχων, βάσει συμβάσεων παραχώρησης διαχείρισης αερολιμένων, προς το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), οι οποίες είναι ληξιπρόθεσμες και απαιτητές εντός του έτους 2020, εξοφλούνται έως έξι (6) μήνες μετά την επέλευση του ληξιπροθέσμου και απαιτητού».
Πριν λίγες εβδομάδες η εταιρεία είχε στείλει σειρά επιστολών στο Δημόσιο, ζητώντας γενναίες ελαφρύνσεις και επικαλούμενη τη μηδενική κίνηση στα αεροδρόμια που διαχειρίζεται.
Ωστόσο, τα ερωτήματα που προκύπτουν έχουν να κάνουν με την στάση της κυβέρνησης, που φαίνεται να βάζει σε προτεραιότητα την ικανοποίηση των αιτημάτων της Fraport. Χαρακτηριστικό είναι ότι ανάλογες ελαφρύνσεις έστειλε και η «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών» ωστόσο το αίτημά της δεν έχει ικανοποιηθεί ακόμα. Ενώ παράλληλα και κυρίως, η αναστολή οφειλών που έχει δοθεί σε επιχειρήσεις είναι τριών μηνών. Ανάλογη εξάμηνη αναστολή οφειλών εξασφάλισαν ουσιαστικά και τα τηλεοπτικά κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας, που κέρδισαν απαλλαγή από τη δόση του 2020.
Υπενθυμίζεται επίσης ότι, παρά το γεγονός ότι η ιδιωτικοποίηση των αεοδρομιών διαφημίστηκε ως εξαιρετικά κερδοφόρα κίνηση, στην πράξη η Fraport καταγγέλλεται συχνά για παραβίαση της σύμβασης, αύξηση των τελών, ενώ το 2018 διεκδίκησε και πέτυχε να εισπράξει αποζημιώσεις 27 εκατ. από το Δημόσιο, λόγω «κακής κατάστασης» των αεροδρομίων. Mάλιστα, οι πολυαναμενόμενες «επενδύσεις» που υποσχέθηκε η εταιρεία χρηματοδοτήθηκαν, κατά το μεγαλύτερο μέρος τους, από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, μέσω του «πακέτου Γιούνκερ», ενώ με δανεισμό εξασφάλισε και τα κεφάλια για το αντίτιμο προς το ΤΑΙΠΕΔ.
Παράλληλα, η κατάρρευση των αεροπορικών μεταφορών έχει προκαλέσει τεράστιο κύμα αβεβαιότητας για ευρωπαϊκές και εγχώριες εταιρείες, που η μία μετά την άλλη ζητούν την κρατική στήριξη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Aegean, με τον πρόεδρό της, Περικλή Βασιλάκη, να δηλώνει προ ημερών ότι «ελπίζουμε να υπάρξει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα υποστήριξης από το κράτος που να μπορέσει να μας βοηθήσει και εμάς που είμαστε τόσο πολύ πληττόμενοι να διατηρήσουμε περισσότερο κόσμο ή να τους δίνουμε κάτι περισσότερο από αυτό που μπορούμε» δήλωσε προ ημερών ο πρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης, προδιαθέτοντας για το τι αναμένεται να ακολουθήσει για την εταιρεία που μόλις πριν από κάτι λιγότερα από δέκα χρόνια παραλάμβανε το ζεστό φιλέτο της Ολυμπιακής Αεροπορίας, και μάλιστα με τον σημερινό υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστή Χατζηδάκη, να υπογράφει τότε ως υπουργός Ανάπτυξης το τέλος του «εθνικού αερομεταφορέα».
«Ο πρώτος μήνας, από τα τέλη Φεβρουαρίου έως τα τέλη Μαρτίου, πέρασε από μία διαδικασία ισορροπίας μεταξύ της προσπάθειας να λειτουργήσουμε με ασφάλεια χωρίς να προλάβουμε να συνειδητοποιήσουμε καλά καλά το επερχόμενο οικονομικό κόστος. (…) Υπό κανονικές συνθήκες επιχειρηματικά εξετάζουμε αν θα πάμε 20% αριστερά ή 20% δεξιά και ξαφνικά σε έναν μήνα πήγαμε από το ρετιρέ στο υπόγειο. Σήμερα η εταιρεία μπορεί να λειτουργεί, αλλά ουσιαστικά είναι σαν να έχει κλείσει καθώς έχουμε το 0,05% των εσόδων μας ανά ημέρα» δήλωσε ακόμα ο επικεφαλής της Aegean, συνεχίζοντας με τα «λάθη» της εταιρείας, που σήμερα ζητάει διάσωση.
Πτήση προς «ολοκληρωμένο πρόγραμμα κρατικής υποστήριξης» ζητάει η Aegean