X
Πατήστε εδώ για να γίνετε συνδρομητής! Αν είστε ήδη Συνδεθείτε για να μη βλέπετε αυτό το μήνυμα
X

Συνδεθείτε μέσω TPP Community

Έχετε συνδεθεί επιτυχώς

Λιγότερο από το 1% στον αντιπολιτευόμενο Τύπο για το «Μένουμε Σπίτι»

Σε πολλές απαντήσεις της σχετικά με τα 20 εκατ. της καμπάνιας «Μένουμε Σπίτι», η κυβέρνηση, μέσω του Στέλιου Πέτσα, υποστήριζε ότι δεν προκύπτει τίποτα μεμπτό καθώς «πήραν χρήματα και ΜΜΕ που ασκούν κριτική». Από μία απλή ματιά όμως στη λίστα που δόθηκε τελικά στη δημοσιότητα, προκύπτουν χαοτικές διαφορές μεταξύ των (λίγων) μέσων που δεν αναπαράγουν τη κυβερνητική γραμμή και άλλων φιλοκυβερνητικών ΜΜΕ, πολύ χαμηλότερης κυκλοφορίας.
|

«Ουδέποτε τέθηκε ως κριτήριο αποκλεισμού από την εκστρατεία η πολιτική τοποθέτηση ενός Μέσου. Αντίθετα, συμμετείχαν Μέσα Ενημέρωσης που ασκούν έντονη κριτική στο έργο της κυβέρνησης, όπως για παράδειγμα, η “Αυγή”, η “Εφημερίδα των Συντακτών”, ο “Ριζοσπάστης”, ο “Δρόμος της Αριστεράς”, ο ραδιοφωνικός σταθμός “ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ” κ.ά., όπως φάνηκε από τον σχετικό πίνακα που κατέθεσα στη Βουλή των Ελλήνων με τα 1.232 Μέσα που συμμετείχαν στην εκστρατεία ενημέρωσης» είχε αναφέρει για παράδειγμα ο Στέλιος Πέτσας, σε ανακοίνωση – απάντησή του προς τον ΣΥΡΙΖΑ.

Ρίχνοντας όμως μια πρώτη ματιά στα ποσά της λίστας που δόθηκε στη δημοσιότητα από την κυβέρνηση, το μεσημέρι της Δευτέρας, προκύπτει ότι για τον καθορισμό του ποσού της χρηματοδότησης έχουν παίξει πολύ σημαντικό ρόλο τα πολιτικά κριτήρια και η στάση κάθε ΜΜΕ απέναντι στην κυβέρνηση, αντί για την απήχηση ή το πόσους εργαζόμενους διαθέτει η κάθε επιχείρηση. Πέραν του αδικαιολόγητου, από κάθε άποψη, αποκλεισμού της εφημερίδας «Documento», του Κώστα Βαξεβάνη, το πιο κραυγαλέο παράδειγμα είναι η πολύ μικρή, σε σχέση με άλλα ΜΜΕ, χρηματοδότηση που έλαβε η «Εφημερίδα των Συντακτών».

Σύμφωνα με τη λίστα Πέτσα λοιπόν, η «ΕΦ.ΣΥΝ» έλαβε 30.000 ευρώ για την έντυπη μορφή της και μόλις 10.000 (συν ΦΠΑ) για την ιστοσελίδα της. Από την άλλη πλευρά, φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ με σαφώς μικρότερη απήχηση λαμβάνουν μεγαλύτερα ποσά. Για παράδειγμα, ο «Φιλελεύθερος» λαμβάνει 60.000 ευρώ για την εφημερίδα και 120.000 ευρώ για την ιστοσελίδα, liberal.gr. Πρόκειται για μια εφημερίδα που κυκλοφορεί πλέον μόνο εβδομαδιαία, με πολύ χαμηλότερες πωλήσεις από την «Εφ.Συν» (που είναι ημερήσια καθημερινή). Όσον αφορά τις ιστοσελίδες, στη μέτρηση του Alexa το Liberal εμφανίζεται σε υψηλότερη θέση (50 θέσεις πιο πάνω), αλλά στη μέτρηση του SimilarWeb 140 θέσεις πιο κάτω από την «Εφ.Συν».

Tην ίδια στιγμή, η ιστοσελίδα της Athens Voice, που βρίσκεται σε παρόμοια θέση με την Εφ.Συν σε εκτίμηση επισκεψιμότητας, επιδοτήθηκε με 180.000 ευρώ. H ιστοσελίδα thepresident.gr, υπό τη διεύθυνση του πρώην συμβούλου του Αντώνη Σαμαρά, Γιώργου Μουρούτη, επιδοτήθηκε με 30.000 ευρώ. Τα παραδείγμα είναι απλά ενδεικτικά, καθώς μέσα από τη λίστα υπάρχουν δεκάδες, ή και εκατοντάδες τέτοιες περιπτώσεις ανισομέρειας..

Η λίστα Πέτσα ανά κατηγορία και από τα πολλά στα λίγα (ευχαριστούμε τον objecto)

Το ίδιο συμβαίνει και με μέσα όπως η «Αυγή» και ο «Ριζοσπάστης», που φαίνεται ότι έλαβαν πολύ μικρή χρηματοδότηση, μόλις 10.000 ευρώ και μάλιστα οι ιστοσελίδες τους δεν εμφανίζονται καν στη λίστα, την ώρα που όλα τα υπόλοιπα ΜΜΕ επιδοτούνται ξεχωριστά για έντυπο, τηλεόραση, ραδιόφωνο, ιστοσελίδα. Εντύπωση επίσης προκαλεί η πολύ μικρή χρηματοδότηση του tvxs.gr (5.000). Όλα αυτά, την στιγμή που εφημερίδες όπως το «Μπαμ» επιδοτήθηκαν με 15.000 ευρώ και το «Παρασκήνιο» του εκδότη Νίκου Καραμανλή με 20.000 ευρώ. Συνολικά, τα 8 μέσα φιλικά προς τη ΝΔ του συγκεκριμένου εκδότη έλαβαν 36.000 ευρώ.

Συνολικά, τα ΜΜΕ που ασκούν κριτική στην κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, φαίνεται να έχουν λάβει ένα πολύ μικρό ποσοστό της συνολικής διαφημιστικής «πίτας» των 19,8 εκατ. και συγκεκριμένα ένα ποσό περίπου 100.000 χιλιάδων ευρώ, χωρίς ΦΠΑ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα παραπάνω στοιχεία είναι ξεκάθαρα απλά από μία πρώτη ανάγνωση της «λίστας Πέτσα» και την ώρα που με ανακοίνωσή της, αξιωματική αντιπολίτευση καλεί την κυβέρνηση «να δημοσιοποιήσει τις αρχικές εντολές διαφημιστικής καταχώρησης που έστειλε η εταιρία initiative στα Μέσα, καθώς και τις αρχικές τιμολογήσεις». Αλλιώς, υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ, αποδεικνύεται ότι η λίστα είναι «μαγειρεμένη».

Τέλος, από τη λίστα προκύπτει ότι η διαφημιστική εταιρεία που ανέλαβε να υλοποιήσει τη σύμβαση, η Initiative, έλαβε το ποσό των 332.000 ευρώ.

 

(Τα ποσά που αναφέρονται είναι χωρίς ΦΠΑ)

 

Διαβάστε επίσης:

H επιδημία χρηματοδοτήσεων στα ΜΜΕ (και η λίστα του TPP)


Σε χρειαζόμαστε

Το ThePressProject είναι το μοναδικό μέσο ανεξάρτητης, ερευνητικής και αποκαλυπτικής δημοσιογραφίας που στηρίζεται αποκλειστικά στις μικρο-δωρεές των επισκεπτών του. Πιστεύουμε ότι η πληροφορία πρέπει να είναι διαθέσιμη σε όλους και για αυτό δεν κλειδώνουμε κανένα κομμάτι της ύλης αλλά για να παραχθεί το πρωτογενές υλικό που θα βρείτε εδώ χρειαζόμαστε την υποστήριξή σου. Αν δεν πληρώσουμε εμείς για την ενημέρωσή μας, θα την πληρώσει κάποιος άλλος (και αν δεν είσαι ο Μαρινάκης μάλλον δεν έχεις τα ίδια συμφέροντα). Μάθε πώς
- Κάνε κλικ για να σχολιάσεις