Μια γυναίκα απολογείται: Για εκείνες που διάλεξαν τη φυλακή από το φέρετρο

Στην εκπνοή αυτού του καλοκαιριού διάβασα το «Μια γυναίκα απολογείται». Το 2021, αν και ακόμη τρέχει, θα το θυμόμαστε –μεταξύ άλλων- για όλα εκείνα τα κορίτσια που βρέθηκαν δολοφονημένα όταν η πατριαρχία όπλισε δήθεν βαρβάτα αντρίκια χέρια. H Μαρία Λούκα γράφει για εκείνους που σπάνε ανθρώπους με την ίδια ευκολία που σπάνε ένα βάζο. Γράφει για εκείνες που δεν είναι ούτε ζωντανές ούτε νεκρές. Γυναίκες σε αέναη απολογία στο δικαστήριο της πατριαρχίας. Ένα σημαντικό ζήτημα που θέτει το βιβλίο είναι η έμφυλη ασυμμετρία που διέπει τη νομολογία, αναφορικά με το δικαίωμα στην άμυνα. «Αν δεν τον σκότωνα, θα με βίαζε».
Στην εκπνοή αυτού του καλοκαιριού διάβασα το «Μια γυναίκα απολογείται». Στην εκπνοή ενός επίπονου καλοκαιριού που μετράμε τις πληγές μας και χάνουμε το μέτρημα. Καμένα στρέμματα, χαμένες ζωές, λιγότερο οξυγόνο και πολλές απουσίες. Το 2021, αν και ακόμη τρέχει, θα το θυμόμαστε για τα θύματα και τα αίματα που άφησε πίσω του. Θα το θυμόμαστε –μεταξύ άλλων- για όλα εκείνα τα κορίτσια που βρέθηκαν δολοφονημένα όταν η πατριαρχία όπλισε δήθεν βαρβάτα αντρίκια χέρια.
Στην εκπνοή αυτού του καλοκαιριού διάβασα το «Μια γυναίκα απολογείται».«Εκείνη τραβήχτηκε πίσω κι αυτός ξανάπεσε πάνω της πιο βάναυσα. Δεν μέτραγε στα μάτια του τίποτα. Ήταν ένα κομμάτι κρέας που μπορούσε να το τεμαχίσει» γράφει η Μαρία Λούκα, μιλώντας για εκείνους που νομίζουν ότι τα σώματα των γυναικών τους ανήκουν, ότι «υπάρχουν για να τους ικανοποιούν, να τους ευχαριστούν, να ξεσπούν πάνω τους κάθε νεύρο και κόμπλεξ». Γράφει για εκείνους που σπάνε ανθρώπους με την ίδια ευκολία που σπάνε ένα βάζο. Γράφει για εκείνες που δεν είναι ούτε ζωντανές ούτε νεκρές. Για εκείνες που στη ζωή τους έχουν μεγάλα διαστήματα θανάτου. Στην 20η σελίδα κιόλας έσφιξα τα δόντια για να μην κλάψω από οργή και πριν φτάσω στην 21η τα δάκρυα ζέσταναν τα μάγουλα μου.
«Αν δεν τον σκότωνα, θα με βίαζε. Εμένα. Την Ελένη. Όπως βιάζουν καθημερινό χιλιάδες γυναίκες που παγώνουν και δεν αντιδρούν. Ο φόβος σε παγώνει, είναι σαν να σβήνει ένα κερί μέσα σου, δεν μπορείς να δώσεις κίνηση στο σώμα σου, όλα σου τα όργανα έχουν νεκρώσει. Γίνεσαι αιχμάλωτη, γιατί ο πόλεμος διεξάγεται πάνω στο σώμα σου, πάνω στην επιθυμία σου και στο μυαλό σου. Είσαι ηττημένη.
Το “Μια γυναίκα απολογείται” είναι μια νουβέλα εμπνευσμένη από αληθινές ιστορίες κακοποιημένων γυναικών. Γυναικών που κακοποιούνται πίσω από τις πόρτες του “καθαγιασμένου” οικογενειακού θεσμού, που θάβουν την επιθυμία τους για ζωή κάτω από μελανιασμένες στρώσεις δέρματος, που αντιμετωπίζουν το αδιέξοδο της δικαιοσύνης επειδή πάντα φταίνε, που βιάζονται και δεν τις πιστεύουν ή που αμύνονται και τις τιμωρούν. Γυναίκες σε αέναη απολογία στο δικαστήριο της πατριαρχίας που αρθρώνουν τη φωνή τους ώστε να σταματήσει κάποτε η κοινωνία να αντιστρέφει τις ευθύνες και να ενοχοποιεί τα θύματα».
-Το οπισθόφυλλο του βιβλίου.
Πρόκειται για μια νουβέλα που είναι εμπνευσμένη από μία αληθινή ιστορία. Είναι η ιστορία μιας 22χρονης (τότε) κοπέλας, άγρια κακοποιημένης από τον πατέρα της που αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το σπίτι της και να περιπλανηθεί για κάποιους μήνες άστεγη σε μια επαρχιακή ελληνική πόλη. Ένα βράδυ τον Ιουνίου του 2016, ένας άνδρας επιτέθηκε σεξουαλικά στην ίδια και την ανήλικη φίλη της. Τότε σε διαδικασία αυτοάμυνας έβγαλε το μαχαίρι που είχε μαζί της και του έδωσε ένα χτύπημα με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του. Τη συνέλαβαν και την προφυλάκισαν. Το Εφετείο της επέβαλε ποινή 10 ετών.
Η Μαρία Λούκα στο βιβλίο της (χωρισμένο στη νουβέλα, το επίμετρο, και το γλωσσάρι των ορισμών) καταπιάνεται με την καταγραφή και ανάλυση πραγματικών περιστατικών έμφυλης βίας των τελευταίων χρόνων. Ένα βιβλίο που ξεγυμνώνει το πραγματικό πρόσωπο της πατριαρχίας, θέτοντας τα όρια της ελευθερίας, της δυστοπίας και του πόνου πάνω στη γυναικεία ύπαρξη. Ένα σημαντικό ζήτημα που θέτει το βιβλίο είναι η έμφυλη ασυμμετρία που διέπει τη νομολογία, αναφορικά με το δικαίωμα στην άμυνα.
Ο Ποινικός Κώδικας ορίζει το δικαίωμα στην άμυνα ως λόγο άρσης του άδικου. Ο/η αμυνόμενος/η μένει ατιμώρητος/η αν δέχεται άμεση επίθεση που απειλεί το έννομο αγαθό της ζωής και της σωματικής ακεραιότητας. Ωστόσο, πρακτικά η διάταξη είναι πιθανότερο να βρει ισχύ αν φορά στην απειλή περιουσίας παρά της ζωής. Γίνεται σαφές πως είναι απαραίτητο να δημιουργηθεί ένα ασφαλές πλαίσιο, ώστε τα θύματα να νιώσουν ότι μπορούν να μιλήσουν και να ακουστούν.
2021: Μετριόμαστε και βγαίνουμε λιγότερες
Από την αρχή ανέφερα ότι αυτό το βιβλίο το διάβασα στην εκπνοή του καλοκαιριού του 2021. Και το αναφέρω ξανά γιατί έχει σημασία. Οκτώ μήνες αυτό το έτος καθημερινά μετριόμαστε και βγαίνουμε λιγότερες.
- Τον Ιανουάριο, μια 54χρονη για Μεσκλά των Χανίων έπεσε νεκρή από τα χέρια του συντρόφου της με 14 μαχαιριές.
- Τον Απρίλιο η 28χρονη Κωνσταντίνα εγκατέλειψε τον σύζυγό της στη Μακρινίτσα, έπειτα από μια κακοποιητική σχέση ετών. Ο εν διαστάσει σύζυγός της πήγε στο σπίτι και την πυροβόλησε εν ψυχρώ. Παράλληλα, πυροβόλησε και σκότωσε και τον αδελφό της.
- Η περίπτωση της γυναικοκτονίας της Καρολάιν, η οποία δολοφονήθηκε τον Μάιο μπροστά στο 11 μηνών παιδί της, ήταν εκείνη που συγκέντρωσε και τα περισσότερα φώτα της δημοσιότητα. Τελικά, ο Μπάμπης Αναγνωστόπουλος, υπό το βάρος των αποδεικτικών στοιχείων, ομολόγησε την αποτρόπαια πράξη του.
- Τον Ιούνιο, η 64χρονη Ελένη θα πέσει νεκρή έξω από το σπίτι της, όπου ο εν διαστάσει σύζυγός της είχε στήσει καρτέρι και την πυροβόλησε.
- Η 26χρονη Γαρυφαλιά δολοφονήθηκε από τον 30χρονο σύντροφό της, ενώ έκαναν οι δυο τους διακοπές στη Φολέγανδρο. Ο δράστης έσπρωξε την κοπέλα από τα βράχια, ενώ προηγουμένως, όπως φαίνεται στην ιατροδικαστική έκθεση, την είχε ξυλοφορτώσει άγρια. Ο ίδιος, όταν ομολόγησε, μίλησε για την «κακιά στιγμή» και πως «χάλασε η φάση».
- Οδήγησε 387 χιλιόμετρα, από την Αθήνα μέχρι το χωριό Σωτηρίτσα Λάρισας, μπήκε οπλισμένος στην ταβέρνα όπου εργαζόταν η σύζυγός του και τη σκότωσε με οκτώ σφαίρες. Ήταν 10.30 χθες το πρωί, όταν ο 54χρονος κάλεσε στο τηλέφωνο την αστυνομία και ομολόγησε την πράξη του.
- Μία 46χρονη μητέρα δύο παιδιών δολοφονήθηκε μπροστά στα μάτια της 20χρονης κόρης της και άλλων ατόμων από 49χρονο ιδιοκτήτη γειτονικής ταβέρνας. ενώ ένας πελάτης του καταστήματος, αλλοδαπός τουρίστας, τραυματίστηκε.
- Μια 50χρονη γυναίκα βρέθηκε δολοφονημένη από τον σύντροφό της στη Θεσσαλονίκη, ενώ οι γείτονες είπαν πως άκουσαν νωρίτερα έντονο καβγά του θύματος με τον σύντροφό της, ο οποίος είχε απομακρυνθεί από το σημείο. Γείτονες της δολοφονημένης γυναίκας είπαν πως την άκουσαν να φωνάζει «σε παρακαλώ μη με σκοτώσεις», ενώ αργότερα άκουσαν γδούπους και χτυπήματα, που προφανώς απέβησαν μοιραία.
Πες την με το όνομά της, είναι γυναικοκτονία
Πώς ακόμη και εν έτει 2021 συζητάμε ακόμη για εγκλήματα σε βάρος γυναικών ακριβώς επειδή είναι γυναίκες; Γιατί είναι πιο διαδεδομένη η φράση «την σκότωσε γιατί την αγαπούσε» και όχι ο όρος «γυναικοκτονία»; Γυναικοκτόνοι είναι εκείνοι που σκότωσαν γυναίκες λόγω του φύλου τους. Κι όμως τον όρο σπάνια θα τον συναντήσετε σε κάποιο Μέσο ή σε κουβέντα με φίλους. Πιο συχνά θα συναντήσετε εκείνο το κλισέ «έγκλημα πάθους».
Βήματα προόδου στα ανθρώπινα δικαιώματα σίγουρα έχουν σημειωθεί ανά τους αιώνες, αλλά νέα έμφυλα ζητήματα χρειάζεται να γίνουν αντιληπτά. Η ΕΛ.ΑΣ καταγράφει ποσοτικά τα στοιχεία που αφορούν σε ανθρωποκτονίες και όχι με ποιοτικούς όρους, οπότε εντοπίζεται δυσκολία στην καταγραφή των γυναικοκτονιών. Δεν αναφέρονται, δηλαδή, στους φακέλους της αστυνομίας τα κίνητρα του δράστη (Johnson, H, 2017). Οι γυναικοκτονίες στην πλειοψηφία τους συμβαίνουν μέσα στο σπίτι, με δράστες συζύγους, πατεράδες, φίλους, γιους και συντρόφους.
Στην αντίπερα όχθη συναντά κανείς εκείνους που υποστηρίζουν ότι ο ίδιος ο όρος «γυναικοκτονία» είναι σεξιστικός, καθώς «διαχωρίζει την γυναίκα από τον άνθρωπο». Αβάσιμο επιχείρημα, καθώς η ύπαρξη της συγκεκριμένης λέξης καθίσταται απαραίτητη, διότι φέρει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Πρόκειται για έγκλημα με έμφυλο χαρακτήρα. Έγκλημα γέννημα θρέμμα της πατριαρχίας. Έγκλημα του οποίου ο δράστης κουβαλά βαθιά πατριαρχικές αντιλήψεις. Είναι η αντίληψη ότι η γυναίκα (μητέρα, κόρη, σύζυγος, σύντροφος, αδελφή) είναι ιδιοκτησία του, μπορεί να την ελέγχει και να ορίζει την ίδια και τις ελευθερίες της. Είναι η αντίληψη ότι η γυναίκα είναι αδύναμη κι εκείνος ο δυνατός που μπορεί να παίρνει αποφάσεις και για τους δύο. Είναι η αντίληψη ότι κανείς δε μπορεί να του αρνηθεί τίποτα, πόσο μάλλον μια γυναίκα την οποία θεωρεί υποδεέστερη. Είναι η ευρύτερη «λογική της ματσίλας».
Οι γυναικοκτονίες είναι η πιο ακραία μορφή έμφυλης βίας. Όμως η βία έχει πολλές μορφές. Αποκαλυπτικά της έντασης του προβλήματος της έμφυλης βίας είναι τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας, σύμφωνα με τα οποία το πρώτο 15νθήμερο του φετινού Αυγούστου οι αρμόδιες υπηρεσίες διαχειρίστηκαν συνολικά 554 καταγγελίες για περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας σε όλη την επικράτεια.
Στο βιβλίο της Λούκα μιλάει εκείνη –η κάθε εκείνη- που προτίμησε τη φυλακή από το φέρετρο. Όχι, δεν προτιμάει τίποτα από τα δύο. Δεν είχε άλλη λύση. «Σας ζητώ να παραδεχτείτε ότι δεν είχα άλλη λύση και να με αφήσετε να φύγω… Τις νύχτες θα βλέπω ρομαντικές κομεντί και θα τρώω πατατάκια με ρίγανη. Θα είμαι ήρεμη. Αφήστε να φύγω».
Και κάτω από το άρθρο συνεχιζουνε να αποπατούνε οι γνωστοί απόπατοι, Μίκης και Παράφρων. Που τόσο μεγάλη ιδέα έχουνε για την αποψάρα τους , ειδικά ο Παράφρων, και την αποστολή τους σε αυτόν τον κόσμο να διαφωτίσουνε όσους δε συμμερίζονται την αποψαρα τους, που δε μας αφήνουνε σε χλωρό κλαρί. Τόσο φοβάται ο Μεσιέ μη χάσει την ψευδαίσθηση πρωτοκαθεδρίας που του διασφαλίζει η κοινωνία οπου ζει, που φωνάζει ακατάπαυστα δεξιά κι αριστερά τις γυμνασιακές εξυπνάδες του. Τι είναι αυτό που φοβάται άραγε μη χάσει; Μιλάει για την αριστερά που χάνει τον προσανατολισμό της με τα identity politics, που ουτε και για αυτό ξέρει να μιλήσει, και νομίζει ότι έτσι θολώνει τα νερά και αποκτά βάθος στην ανάλυση του ο κακομοίρης, ο ίδιος που κάτω από άρθρα για γυναίκες πολιτικους σχολιάζει 'ωραιο μωρο"και συναφη που δείχνουν πόσο ΔΕΝ αντιμετωπίζει τις γυναίκες ως ανθρώπους και όχι ως κρέατα γυρω απο ενα αιδοίο.
Τι φελλοι κυκλοφοράνε.
Όταν η γυναίκα περιφρονεί η απορρίπτει τον φτωχό και τίμιο καλό παιδί αυτά παθαίνει δε λυπάμαι καθόλου το παλιοθυληκο
πήγαινε γυρεύοντας να μάθει να σέβεται να μην χωρίζει να μην απορρίπτει να υπηρετεί να μαγειρεύει
οτιδήποτε πέρα από αυτό τιμωρήται παλιοπουτανες τα θέλετε όλα δικά σας σκυλες υποκριτριες έχετε θράσος να ψηφίζετε να εργάζεστε να κάνετε τη ζωή σας χωρίς να λογοδοτητε σε κανέναν Ε φτάνει πια ΖΗΤΩ Η μπούρκα και οι Ταλιμπάν στη κουζίνα σας πόρνες μάγισσες
όποιος σκοτώσει μη νιώσει ενοχές όπως στον πόλεμο δε νιώθεις ενοχές η κακια γυναικα είναι ο εχθρός Όχι η νοικοκυρά τις νυκοκοιρςς που σκοτώθηκαν στον πόλεμο των 2 φυλών τις λυπάμαι
καλά λυπάμαι και τις πουτανες επειδή προσφέρουν υπηρεσία υδραυλικής φύσεως
εγώ πάντως δε σκότωσα τη σκύλα που με απέρριψε και γέλασε ειρωνικά αν και το σκέφτηκα
Εγώ δεν τα παίρνω σοβαρά αυτά έχω τα βιντεοπαιχνίδια μου 40 ετών μαμοθρεφτο σπίτι το παραδέχομαι
έχω αποσυνδεσει την ευτυχία μου από τη γυναίκα δηλαδή δεν εξαρτάται ψυχολογικά απο γυναίκα όπως οι δολοφόνοι Εγώ εξαρτάται από φάρμακα και χάπια αυτά θεωρώ Ιερά Όχι τη γυναίκα αν θεωρούσα ιερή τη γυναίκα και εξαρτιωμουν ψυχολογικά από αυτήν θα τη σκότωμα τώρα όμως δε με νοιάζει που πήγε στον άλλον καλύτερα έχω την υσηχια μου δε θέλω ευθύνες
άρα εγώ ένα μπακουρι 40 ετών σπίτι όλη μέρα δε θίγομαι τόσο εύκολα όσο ένας παραδοσιακός άνδρας
εγώ έχω συνηθίσειτη περιφρόνηση από όλους στο σχολείο πριν δεκαετίες όποτε μπάλα..champions league βιντεοπαιχνίδια ποδόσφαιρο στο κινητό
ΚΑΙ α σε τους άλλους κανονικούς. παραδοσιακούς άνδρες να θίγονται με το παραμικρό όπως ο Ηρώδης που έσφαξε τα βρέφη
ναι εγώ δεν έχω κύρος μέν Όπως οι φίλοι μου είπαν αλλά δεν θίγομαι κιόλας ειμαι ευτυχισμένος χωρίς κύρος ..θέση..χρήμα φίλους..παρέες . γκόμενά από εμένα δε κινδυνεύει κάνεις
αλλά η Γυναίκα νιώθει έλξη για τον άνδρα κύρους σαν τον Μπάμπη γλυκά νερά που μετέφερε κοκαΐνη ΓΙΑ έξτρα χάρτζίλίκί στον πούτσο του σε 2 χρόνια θα έχει βγει και εγώ θα βλε πω ακόμα στην τηλεόραση τον ροναλντο
Τελικά δε ζω άσχημα 40 ετών παιδί.. α σε τους άλλους με το κύρος να θίγονται τόσο εύκολα
αυτό φταίει θίγονται εύκολα όπως ο Ηρώδης ο υψηλόβαθμος θίγεται εύκολα ενώ εγω η ο άνεργος η ο ζητιάνος στη γωνία δε θιγομαστε
γιατί ζούμε στην ασέβεια όλη μας τη ζωή όποτε και λίγη ασέβεια από το παλιοθυληκο που γέλασε ειρωνικά δε με ενόχλησε όλες σας να πάτε στο κύρος στον δικηγόρο στον bachelor να πάτε στον μοσρφονιο με τα λεφτά και την φήμη να πάτε...όπως η bonnie διάλεξε τον clyde όχι έναν υπάλληλο λογιστή και στη ταινία 16ου η πλούσια αντουανετα λιλιθ έριξε το φτιάξιμο στην υπηρέτρια Εύα
2 είδη γυνιακας ΛΙΛΙΘ τσούλα Αφέντρα. αντουανετα πλούσια και υπηρέτρια σωστή γυνιακα Εύα εγώ δε περιμένω σεβασμό από μια λιλιθ πουτανακι φυσικό είναι..Η φύση της λιλιθ αν και στη γυναικοτνια Εύα δολοφονηται ελάχιστες πόρνες
αυτό με ενοχλεί ο τι δολοφονούν νοικοκυρές και μητέρες εάν δολοφονουσαν μόνο πουτανες δε θα με ένοιαζε ελπίζω κάποιος να βρεθεί ΚΑΙ να σκοτώσει γυναίκες σαν τη Μελίνα Μερκούρη ανεξάρτητες και ελεύθερες εύχομαι να υποφέρουν
Όποιος/α θέλει ας διαβάσει αυτό:
https://rising.espivblogs.net/2020/03/13/kapoies-skepseis-pano-sto-emfylo-zitima-patriarchia-fallokratia-i-kai-kati-allo/
Τα υπόλοιπα, δυστυχώς ή ευτυχώς, οπότε και αν έχω χρόνο.
Υγ: Τα μόγγολα που απλά ψηφίζουν αρνητικά ελπίζω κάποτε να μάθουν γράμματα να μπορούν να γράψουν τις σκέψεις τους. Αν έχουν φυσικά, που πολύ αμφιβάλλω.
To διάβασα και είναι πολύ ενδιαφέρον και καλή βάση για συζήτηση σε πολλά επίπεδα.
ΥΓ: ασε, οι ψήφοι είναι απίθανη κατάσταση πια, δεν δίνω πλεον καμια σημασία.
Το πιο εκνευριστικό Αντιγόνη είναι που διαβάζουν μια συγκροτημένη άποψη, που μάλιστα δεν είναι καν δική μου να πεις ότι με αντιπαθούν, και το μόνο που τους έρχεται είναι το "δε μ'αρεσει". Ο άνθρωπος έχει κάτσει, έχει σκεφτεί κι έχει γράψει κάτι που βάζει θέματα, ούτε καν θέμα, κι έρχεται ο καθενας που έχει απλά μάθει το "κινηματικό" copy-paste και δηλώνει "δε μ' αρέσει". Ε στ αρχιδια μας κι αν σ' αρέσει, μήπως το κατάλαβες;
Αφού εξηγήσατε στην φίλτατη και συναγωνίστρια Αντιγόνη το εκνευριστικό του όλου ζητήματος και αφού προσπεράσουμε τους όρχεις σας ας ασχοληθούμε με την ταμπακιέρα. Η ανάλυση είναι σεβαστή και κατανοητή. Ο διαχωρισμός πατριαρχίας-φαλλοκρατίας θα μπορούσε εν μέρει να ισχύει όμως η ανάλυση και η περιγραφή των όρων και εννοιών είναι ελλιπής, κατά την ταπεινή μου γνώμη. Υπάρχει τεράστια βιβλιογραφία που ασχολείται και αναλύει το ζήτημα της πατριαρχίας από ιστορικούς, ανθρωπολόγους, κοινωνιολόγους, νομικούς και λοιπούς τρελλούς επιστήμονες και φιλοσόφους ώστε να μπερδευόμαστε έτσι απλά. Η πατριαρχία ως όρος είναι σαφώς ευρύτερος της φαλλοκρατίας, θα συμφωνήσω, όμως από εκεί και πέρα το κείμενο ακυρώνει τον όρο πατριαρχία ως αναχρονιστικό και πλεον μη υφιστάμενο ως κοινωνική πραγματικότητα στις ημέρες μας αφού πλέον η φαλλοκρατία ως κατάλοιπο της πατριαρχίας μας βασανίζει αλλά οχι και τόσο πχια γιατί τουλάχιστον στην Δύση ψηφίζουμε, δουλεύουμε, μιλάμε και αντιδρούμε ως γυναίκες Και κατέχουμε και θέσεις εξουσίας, τί άλλο θέλουμε ντε. Όμως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Νομίζω το κείμενο αντί να βοηθά αποπροσανατολίζει. Ο φαλλοκράτης φασιστάκος θα χτυπήσει και στο τσακίρ κέφι θα σκοτώσει την γυναίκα-κτήμα του. Η πατριαρχία ως σύστημα όμως θα φροντίσει να τον ξεπλύνει ή να ομολογήσει κάποιος Γεωργιανός ή άλλος αλλοδαπός τον φόνο μετά από βασανιστήρια. Και θα φροντίσει μέσω της νομοθεσίας ώστε ο φαλλοκράτης μισογύνης να έχει τα περιθώρια να του επιβληθούν ποινές χάδι. Και δίνει το βήμα σε κάθε φασιστάκο να δίνει οδηγίες σε εν δυνάμει και μελλοντικούς γυναικοκτόνους για το πώς να συμπεριφερθούν μετά από γυναικοκτονία ώστε να τους χαϊδέψει το χέρι του νόμου.
Το σύστημα στο οποίο η γυναικεία ομάδα ποδοσφαίρου της Αμερικής ζητάει να πάρει ίδια λεφτά με την ομάδα ανδρών, πως λέγεται; Αυτό το σύστημα δεν υπονομεύει εξίσου τον αγώνα της γυναίκας που λέει καλή μέρα αυτήν στην οποία έφαγε σφαλιάρα…;
Η απάντηση σου είναι ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Πάλι καλά που έγραψα "στ αρχιδια μας" να έχεις με κάτι ν' ασχοληθείς.
:))
Κειμενάρα, βάζει πολλά πράγματα στη θεση τους. Και μέσα στο μυαλό μου ακόμα, ενώ πάνω κάτω κάπως έτσι τα έβλεπα, τώρα απέκτησαν δομή, μορφή και όνομα
Το θέμα enemy είναι ότι η κεντρική γραμμή της πατριαρχίας παρόλο που είναι καταφανέστατα λάθος, δεν πρόκειται να αμφισβητηθεί. Και δεν πρόκειται να αμφισβητηθεί γιατί πάνω από την λογική και πολιτική ανάλυση είναι η μόδα.
Kαι μόνο απο τον τίτλο, καταλαβαίνει κανείς, τι μπούρδες θα διαβάσει!
Η"πατριαρχία - φαλλοκρατία", ακόμα και έτσι, όπως τίθεται στο άρθρο (διάβασα λίγο) δεν έχει σχέση με το φύλο. Τι θα πεί "έμφυλο"? Εμφυλες είναι οι ορμές! Ειναι δηλ. μέρη, ιδιότητες του εκάστοτε φύλου. Η πατριαρχια (ή η μητριαρχία σε κάποιες φυλές), τι σχέση έχει?
(Και υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι, που επικράτησε η πατριαρχία, πχ. καμμία μητριαρχική κουλτούρα (πχ. Μινωίτες) δεν στάθηκε ικανή (πάλι για συγκεκριμένους λόγους, χωρίς να σημαίνει αυτό, ότι το γυναικείο φύλο είναι κατώτερο) να μορφώσει και να παραδώσει γραπτώς ένα κανονιστικό μοντέλο, που θα ρύθμιζε τις ζωές των υπηκόων. Οι πρώτες κοινωνίες ήταν μητριαρχικές, καθώς θεοποιήθηκε η δυνατότητα δημιουργιας ζωής. Μετά άλλαξαν, (και) βλέποντας την πρόοδο και εξέλιξη των πατριαρχικών κοινωνιών, (και) λόγω του νομοκανονιστικού πλαισίου, που δημιουργήθηκε).
Η πατριαρχία είναι ένα κοινωνικό-πολιτικό ζήτημα. Το "έμφυλο" εχει να κάνει με βιολογία. δεν είναι κατηγορία των κοινωνικών επιστημών. Είναι εντελως εκτός λογικής να αποκαλέσεις έμφυλη την πατριαρχία (ή και την βία)!
Μην πιστεύετε, ότι ανοησίες σας σερβίρουν. Κάνουν λογικά σφάλματα για να καταλήξουν σε αυθαίρετα αντιεπιστημονικά συμπεράσματα και να σας σερβίρουν αυτό που θέλουν!
Και όλα αυτά δεν εχουν επισης, καμμία σχέση με Μαρξ! Με φεμινιστικά κινήματα μέσα στην μαζικοδημοκρατική κοινωνια έχουν να κάνουν, τα οποία προσπαθούν να αποκτήσουν δύναμη διασπείροντας βλακείες (όπως κάποιες αιρέσεις, τυπου scientology, esoterik, new age κλπ)
Η αλήθεια είναι ότι κατάφερα να βρω κείμενο με το οποίο να διαφωνείτε κι εσύ και η Σουλάρα. Αυτό για μενα είναι ένα επιπλέον θετικό στοιχείο για το κειμενο.
Τύπε, δεν διαφωνώ με το κείμενο! Με την ανοησία διαφωνώ! Πες μου όμως, που θεωρείς τις θέσεις μου λάθος? Αυτο θα ειχε περισσότερο ενδιαφέρον, απο το πετάς πυροτεχνήματα εντυπωσιασμού!
Πχ. απαντησε: εχει σχέση η πατριαρχία (και η βία) με το φύλο? Τοτε, γιατι οι πρώτες κοινωνίες ήταν μητριαρχικές?
Αν, παρ' όλα αυτά, ναι, τοτε όλοι οι άνδρες, καθώς λόγω διάπλασης μπορούν να είναι φορέις βίας, είναι επικίνδυνοι εκ προοιμίου! Συμφωνείς με αυτην την θέση? Και μετα πάς αλλού, όσον αφορα τη θεση των ανδρων!
Μέχρι και στην δεξιά έχει άρχίσει να εδραιώνεται ο όρος "γυναικοκτονία". ¨εχουν πέσει οδηγίες για τον έλεγχο σκέψης στα προβατα! Δεξιούς και αριστερούς!
https://www.kathimerini.gr/society/561473575/thessaloniki-ston-eisaggelea-o-48chronos-gia-ti-dolofonia-tis-syntrofoy-toy/
https://www.kathimerini.gr/society/561459976/gynaikoktonia-sti-larisa-proyfylakisteos-o-54chronos-syzygoktonos/
"Σεξιστική τρικυμία εν κρανιω" πρέπει να είναι το nickname σου. Κάνεις μια εξαιρετικά απλοϊκή αναλυση σε ότι γράφεις, που νομίζεις ότι αιτιολογει τις βαθιά σεξιστικές άποψεις σου. Με συγχωρείς, αλλά για να μην καταλαβαίνεις ας πουμε το πώς η πατριαρχία συνδέεται με το φύλλο, πρέπει να είσαι πιο χαζός και από τα λάχανα. Αυτός είναι ο λόγος που παιρνεις downvote, και που λίγοι κάθονται να σου εξηγούν συγκεκριμένα ότι γράφεις χαζομάρες. Τα link που βάζεις σε άλλες χαζομαρες δεν αιτιολογούν τίποτα. Βρες κάποιον πιο έξυπνο και διαβασμενο στο περιβάλλον σου, αν υπάρχει, να κάνετε μια κουβέντα.
"...μια εξαιρετικά απλοϊκή αναλυση σε ότι γράφεις"
Απαντησε λοιπόν εσυ με συνθετες αναλύσεις! Αλλα δεν τολμάς.
Εξηγησε λοιπον εσυ, πως η πατριαρχία συνδέεται με το φυλο και την (βλακώδη σαν όρο) "έμφυλη βία"! Και τότε, πως οι πρώτες κοινωνίες ήταν μητριαρχικές. Πώς έγινε αυτο? Γιατι τοτε δεν ανελαβε απευθείας το άρρεν φύλο?
Απο κουταμαρες εχω βαρεθει να διαβαζω. Κάποια καλή ανάλυση, πολύ σπάνια!
Το να πετάς μομφές-πυροτεχνήματα εντυπωσιασμού και υποβάθμισης σε κάποιον ειναι πολύ εύκολο. Το να επιχειρηματολογείς με λογικές σκέψεις εξαιρετικά δύσκολο!
Σήμερα διάβασα την είδηση ότι καταδικάστηκε η Βραζιλιάνα σύζυγος του Έλληνα πρέσβη στη Βραζιλία σε 31 χρόνια κάθειρξη. Έβαλε τον εραστή της να τον δολοφονήσει για να τον βγάλει απ' τη μέση. Λογικά θα περιμένουμε άρθρο σας όπου θα καταδικάζετε αυτήν την ανδροκτονία και την μητριαρχία;
Που την είδες τη μητριαρχια Φωστήρα μου; Για συρε να κάνεις κανένα διδακτορικό να ανατρεψειςς τα όσα ξέρουμε ως σήμερα και ξανά ελα. Ξερόλα της πλακας.
Αν σβήσεις τη "μητριαρχία" το υπόλοιπο σχόλιο έχει ισχύ!
Παπάρια ισχύ έχει. Ακόμη και η πράξη της -καταδικασμένης πλέον- δράστριας να βάλει το αρσενικό να "καθαρίσει" για πάρτη της, για θέμα που ή ίδια είχε με ένα άλλο αρσενικό, συμμόρφωση και υποταγή στις πατριαρχικές επιταγές είναι.
"Ανδροκτονίες" δεν υπάρχουν, γιατί δεν είναι γενικευμένο φαινόμενο, ώστε να έχει και όνομα
Ωραίος!
Και δεν σκέφτονται οι ανόητοι χρήστες των "εννοιών" αυτών, τι θα ακολουθήσει! Δεν βλέπουν, ότι και άλλες ομάδες της κοινωνίας θα ακολουθήσουν: "τρανσοκοτονίες", "λεσβιοκτονίες", παιδεραστοκτονίες" "κτηνοβατοκτονίες", και ένα σωρό άλλες περιθωριακές ομάδες. Στο τέλος ο κάθε άνθρωπος θα χρησιμοποιεί έναν όρο ειδικά για αυτόν. Συγχρόνως όμως, θα είναι και μόνος του. Δεν θα είναι σε θέση τόσο διαχωρισμένες ομάδες να διεκδικήσουν το παραμικρό, καθώς θα είναι αδύνατο να συμπορευθούν, μη διαθέτοντας κοινά στοιχεια. Ηδη, έξω υπάρχουν ανταγωνισμοί και αντιπαραθέσεις τέτοιων ομάδων (πχ. φεμινίστριες και λεσβίες εναντίον τρανσ) . Μία διαλυμένη σε μικρές, ανομοιογενείς ομάδες κοινωνία! Ευάλωτη και ανίσχυρη!
Η αριστερά του μηδενός, νομίζει,ότι υπερασπιζόμενη ακραία, στα όρια της λογικής, δικαιώματα, κάνει κάτι σαν αγώνα ενώ στην πραγματικότητα, απλά θέλει να δείξει, ότι έχει κάποιο λόγο ύπαρξης. Πρέπει, αυτοί, όπως πχ. εδω στο tpp, να δείξουν, ότι κάτι κάνουν. Εστω και, άν αυτό δεν έχει καμμία απολύτως σημασία! (Δεν θα πάψουν να σκοτώνονται γυναίκες (όπως και άνδρες) λόγω της χρήσης του όρου)!
Η αριστερά στην ελλάδα, όπως και διεθνώς, έχει απο καιρό πάψει να υπάρχει σαν μία ομάδα με διαφορετικές, καινοτόμες, ανθρωποκεντρικές ιδέες: είτε έχει "προσαρμοσθεί στις κατεστημένες δυνάμεις εξουσίας (όπως εδώ με τον ΤΣΥΡΙΖΑ), είτε υπάρχει μόνο κατ' όνομα. Στην πραγματικότητα όμως, είναι οι "χρήσιμοι ηλίθιοι" του συστήματος, που θα διαλύσουν την συνοχή της κοινωνίας προετοιμάζοντας της για την πλήρη χειραγώγηση και "ποιμνιοποίηση"!
(Όπως διέλυσαν την χώρα με τις διεκδικήσεις και το "δίκιο του εργάτη", συντελώντας στην πλήρη αποβιομηχάνιση της (όπως ήθελαν οι "Μεγάλες Δυνάμεις", που δεν ήθελαν μικρους ανταγωνιστές, παίζοντας με τον τρόπο αυτόν το δικό τους παιχνίδι (γιαυτό και "χρησιμοι ηλίθιοι") καταδικάζοντας κοινωνία και χώρα σε στασιμότητα και στερώντας κάθε δυνατότητα προόδου (αλά Χέγκελ και Μαρξ)).
(Θυμηθειτε: ο Μαρξ έκανε λόγο για βιομηχανικούς εργάτες" (προλεταριάτο"), όταν αναφερόταν στην δημιουργία συνείδησης και κατανόησης ταξικών διαφορών. Η αριστερά στην Γελοιάδα, ως (καθοδηγούμενοι) "χρήσιμοι ηλίθιοι" το απέτρεψε αυτό, παίζοντας το παιχνίδι των ισχυρών. Αυτό κάνει και σήμερα!)
Εσύ χαίρεσαι μέχρι να ξαναλλάξει το σύστημα σχολίων, φασιστάκο. Κυριακή κοντή γιορτή. Τα φιλιά μου στη μαμά.
Από το στόμα σου και στου ΤΡΡ τ'αυτί.
Αντι να βρίζεις, έχεις να παραθέσεις επιχειρήματα και να με αντικρούσεις? Πάντως, χαίρομαι, που αναγνωρίζεις τον αυταρχισμό σου και θελεις να μήν υπάρχουν αντίθετες απόψεις. Τυπικός αριστερός ελληναράς!
Τσονι φορ δε ντικ, το δικαίωμα ελεύθερης έκφρασης και άποψης σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι είναι κάποιος υποχρεωμένος να σε ακούει και να σε ανέχεται.
Μπαζοκαπετάνιε, πώς μπορεί κάποιος να με ακούει?
Ξέρω γω, με ακουστικά;
Γιατί αρνείσαι τη γνώση? Δεν βαρέθηκες τα ίδια και τα ίδια? Τουλ. απο εμένα διαβάζεις κάτι διαφορετικό!
Πάλι προσπαθείτε να αποπροσανατολίσετε την συζήτηση αλλά δεν σας βγαίνει. Διχαστικός και ημιμαθής, οπαδός αναχρονιστικών και επικίνδυνων ιδεολογημάτων χωρίς καμία σοβαρή επιχειρηματολογία, σχολιάζετε άρθρα που αναφέρονται στην έμφυλη βία, τον μισογυνισμό και τις γυναικοκτονίες χωρίς καμία ντροπή, σεβασμό και αξιοπρέπεια. Στην κατοχή θα είχατε πολύ καλή σχέση με τους κατακτητές, στην χούντα θα ήσασταν ο θυρωρός της πολυκατοικίας και τώρα κανετε αυτό που κάνετε. Οι καιροί αλλάζουν αλλά η μνήμες και η γνώση έχουν αξία και σημασία. Οι γυναίκες κι αυτή την φορά θα αποτελέσουμε μέρος της λύσης και της αλλαγής. Επίπονη και χρονοβόρα διαδικασία. Εσείς θα παίξετε τον δικό σας ρόλο. Περαστικά σας και παλι.
"Οι γυναίκες κι αυτή την φορά θα αποτελέσουμε μέρος της λύσης και της αλλαγής."
Με αυτον τον τρόπο, αποκλείεται!
Ναι, αποκλείεται, μην παίρνετε στα σοβαρά τις μαλακίες που γράφω. Αφού εσείς ξέρετε καλύτερα. Είναι το πεδίο σας. Καλύτερα αφού ξέρετε, εγώ το βουλώνω. Γιατί ξέρετε εσείς καλύτερα αφού. Λύση αποκλείεται, αφού το γράφετε έτσι θα είναι. Όχι λύση με αυτόν τον τρόπο, αφού εσείς κατέχετε το πεδίο, δείξτε μας τον δρόμο. Αφού με τον τρόπο αυτό αποκλείεται. Περιμένουμε να μας δείξετε εσείς πώς. Γράψτε και σώστε μας. Δυτικολάγνε μισογύνη.
Χαίρομαι, που ασκείς εποικοδομητική κριτική στις θέσεις μου και δεν με βρίζεις!
Στην ελλάδα δεν υπήρξε σύνθεση - συναίνεση διαφορετικών επόψεων και απόψεων., όπως έγινε στη Δύση (θέση-αντίθεση-σύνθεση). Εδώ απλά αντιμάχονταν 2 όψεις για να επικρατήσει πάντα η μία: αυτη του κατεστημένου. Δεν ήταν δυνατη η συναίνεση (η "σύνθεση" των πλεονεκτημάτων 2 τάσεων), ώστε να μπορέσει το "Πνεύμα" να ανέβει σε ανώτερη βαθμίδα ("πρόοδο"). Αριστεροί και δεξιοί είχαν και έχουν τους ίδιους πάτρωνες! Και εσεις είστε τα κορόιδα, που τους ενισχυετε!
Βέβαια, εμείς εδώ πάντα γίδια, δεν έχουμε πολιτισμό, φτωχομπινέδες κάργα, ούτε πνευματικούς ορίζοντες, ούτε ιστορία, ντιπ. Μόνο στην Δύση η λύτρωση. Οι αποικιοκράτες μόνο γνωρίζουν πού πάνε τα τέσσερα, οι ιμπεριαλιστές σφάχτες λαών και ολόκληρων πολιτισμών οι φωστήρες σας. Η ημιμάθειά σας είναι τόσο προφανής που ακόμη και το ανέμελο τσακίρικο μάτι του πθ θα την αντιλαμβανόταν. The west is the best. Περαστικά σας και πάλι.
Σούλα, μην μπαίνεις σε πεδία, που δεν κατέχεις!
Ναι, εγώ κι η Φώφη κι όλες οι γυναίκες δεν καταλαβαίμουμε ντιπ, γυναίκες γαρ. Πατρονάρισμα αλά πθ. Κατέχουμε όμως και σας τζούζει. Και θα μπαίνω όπου γουστάρω. Εδώ μπαίνετε εσείς, δεν θα μπαίνω εγώ; Καραδουλάρα της Δύσης δηλώνετε. Και να σας γράψω κάτι; Πρέπει να είστε κιόλας.
"Γυναικοκτόνοι είναι εκείνοι που σκότωσαν γυναίκες λόγω του φύλου τους."
Και τον κτηνοτρόφο τον σκότωσαν λόγω της ιδιότητας του ως κτηνοτρόφου και τις βλέψεις του σε νέα λειβάδια. Αρα: "κτηνοτροφοκτονία"?
"Εμφυλη βία" δεν υπάρχει. Δεν είναι ιδιότητα του φύλου η βία. Δεν ορίζεται κανένα φύλο πάνω στη βία. (όπως συμβαίνει πχ. με το κράτος ("μονοπώλιο της βίας"), γιαυτό και στην αρχ. μυθολογία η βία ήταν η αδελφή του κράτους. Δεν ήταν αδελφή του "άνδρα"καθώς, αναλογικά με τα υποστηριζόμενα εδώ, και το άρρεν φύλο θα έπρεπε να είναι μία οντότητα συγγενής πρός τη βία. Θα έπρεπε να θεωρηθούν όλα τα αρσενικά μέλη της κοινωνίας δυνητικοί βιαστές (με την έννοια της άσκησης βίας), καθώς αυτοί είναι, που είναι σε θέση να ασκήσουν βία πάνω στα θηλυκά! Τουναντίον, για κάθε έγκλημα υπάρχουν λόγοι. Αυτό διδάσκει ο κλάδος της ψυχολογίας, που λέγεται "εγκληματολογία"!
Πρόκειται για ακόμα μία έκφανση του μαζικοδημοκρατικού μοντέλου, όπου τα πάντα διαχωρίζονται. Κατατεμαχίζονται! Γίνονται κομμάτια! Και δεν είναι μόνο η κοινωνία, που διασπάται σε όλο και μικρότερες ενότητες με όλο και περισσότερες εξειδικεύσεις, είναι και οι έννοιες (ως επόψεις της πραγματικότητας), που κατακερματίζονται με διάφορες βλακώδεις προφάσεις!
Όπως τώρα ο όρος "ανθρωποκτονία", που ξαφνικά δεν επαρκεί να εκφράσει την πραγματικότητα!
Ανούσιες, βλακώδεις, περιττές εξειδικέυσεις!
Πέστα ρε συνέλληνα, άλλωστε τι σημασία έχει που πάει η σφαίρα και το μαχαίρι σύννεφο; Μόνο ΟΚΤΩ περιστατικά παραθέτει το άρθρο για το 2021 και έχουμε ακόμη Αυγουστο. Τι σημασία έχει που ΟΛΑ τα θύματα είναι γυναίκες και ΟΛΟΙ οι θύτες είναι τα σερνικά της "σχέσης". Βάλε μας ρε συνέλληνα εκείνη την έρευνα που λέει ότι η λεκτική βία και τα χαστούκια ασκούνται εξ ίσου από άντρες και γυναίκες. Α, και την άλλη που λέει ότι οι μαμάδες κάνουν νταντά τα παιδιά τους περισσότερο από ότι οι μπαμπάδες.
Και η βλακεια πάει σύννεφο! (Και δεν είμαι "συνέλληνας" Τόσο βλάκας δεν είμαι!)
Και γιατί τα 8 θύματα, που αναφέρεις, να μην καλύπτονται απο τον όρο "ανθρωποκτονία", όπως συνεβαινε ως τα σήμερα? Αλλωστε, και η ποινή, που επιφυλάσσει ο Ποινικός Κώδικα είναι η ίδια, έιτε για άνδρες, είτε για γυναίκες!
Ασε, που αν δεχθούμε τον ορο "γυναικοκτονία" θα πρέπει να καταργήσουμε επιστήμες, όπως η εγκληματολογία και μέρος της ψυχολογίας. Αφού, πολύ απλά, τη σκότωσε "επειδή ήταν" γυναίκα! Εύκολη αιτιολογία! Δεν χρειάζεται τίποτα άλλο!
Περαιτέρω, αυτο, που αναφέρεις ("ΟΛΑ τα θύματα είναι γυναίκες") δεν ισχύει. Δες το εδώ, αναγνωρισμένο απο γυναίκα επιστήμονα (το ζήτησες. Και δεν μπορείς να το καταρρίψεις):
"Η ενδοοικογενειακή βία οποιασδήποτε μορφής, είναι καταδικαστέα, ωστόσο, δεν μπορεί να ερμηνευτεί απλοϊκά με σεξιστικούς όρους, αλλά είναι ένα πολυσύνθετο φαινόμενο, κι αφορά σε άνδρες και γυναίκες" (ΕΔΩ ειναι η ουσία, στο "δεν μπορεί να ερμηνευτεί απλοϊκά με σεξιστικούς όρους, αλλά είναι ένα πολυσύνθετο φαινόμενο").
Το στερεότυπο ότι η ενδοοικογενειακή βία προσβάλλει μόνο τις γυναίκες καταρρίπτεται, τόσο από τα διεθνή δεδομένα όσο κι από έρευνες στην Ελλάδα, καθώς τα ποσοστά βίας έναντι των ανδρών από τις συζύγους/συντρόφους είναι ίσα ή και ενίοτε υψηλότερα από εκείνα έναντι των γυναικών (Παπάνης, 2008)."
https://www.tovima.gr/2021/01/07/opinions/atekmiriotoi-isxyrismoi-en-onomati-tou-feminismou-kata-tis-synepimeleias/