«Μια συγκροτημένη προσπάθεια εκφοράς δημόσιου ρατσιστικού λόγου σε βάρος των Ελλήνων, μια ακραία υβριστική επίθεση στην ορθόδοξη πίστη και ένα κρεσέντο μίσους, το οποίο οι εμπνευστές του βαφτίζουν “τέχνη”, για να αποφύγουν την ποινική ευθύνη» είδε το ekklisiaonline.gr στην ιδιαίτερα επιτυχημένη έκθεση του queer εννοιολογικού ντουέτο ΦΥΤΑ, με τίτλο «200 χρόνια ασφυξία». Εργαλειοποιώντας τον αντιρατσιστικό νόμο και τις διατάξεις του, ο ιστότοπος ανακοίνωσε πως προέβη σε μήνυση κατά του ντουέτο, και συγκεκριμένα κατά των Φοίβου Δρόσου και Φιλ Ιερόπουλου. «Η στάση αυτή παραβιάζει κατάφωρα διατάξεις του αντιρατσιστικού Νόμου στο πλαίσιο του οποίου εγκαλούμε τους δημιουργούς για διασπορά μίσους και πρόκληση κοινωνικής αναστάτωσης σε μια τόσο δύσκολη για τους Έλληνες περίοδο» αναφέρεται στον ιστότοπο. «Τα κίνητρά τους ανάγονται σε ειδικούς αναλυτές συμπεριφοράς, ωστόσο αποδεικνύεται αυτό που οι περισσότεροι παραδέχονται με λύπη, ότι ο μεγαλύτερος εχθρός του Ελληνισμού δεν είναι έξω από τα σύνορα, αλλά είναι μια μειονότητα που έχει ταυτότητα Έλληνα πολίτη» ισχυρίζεται επίσης το ekklisiaonline.

Η έκθεση με κεντρικές θεματικές την (ανθ)ελληνικότητα, την ψηφιακή μετα-αλήθεια και τις queer εμπειρίες και πολιτικές, που επιμελήθηκε και παρουσίασε το εννοιολογικό ντουέτο ΦΥΤΑ, με αφορμή τη συμπλήρωση 200 χρόνων από την ελληνική επανάσταση, είχε εντυπωσιακή επιτυχία, ξεπερνώντας σε επισκεψιμότητα τα 7.000 άτομα, σύμφωνα με τους διοργανωτές. Ωστόσο, η αιχμηρή προσέγγισή τους δέχτηκε πολυάριθμα μηνύματα μίσους, καθώς και παρέμβαση από την Επιτροπή του «Ελλάδα 2021» της Γιάννας Αγγελοπούλου για να «κατέβει» βίντεό τους από το κανάλι τους στο YouTube. «Η ελληνική κοινωνία αποβάλλει καθετί ξένο, “σκουπίζει” τους μετανάστες από τη Βικτώρια, καθαρίζει την Ομόνοια από τους χρήστες, τα Εξάρχεια από τους (ιπτάμενους) αναρχικούς και τοποθετεί στη θέση τους γαλανόλευκες σημαίες, ιστορίες αρχαιοελληνικού κάλλους και ορθόδοξους παπάδες, αρνητές του Covid» αναφέρει το δίδυμο ΦΥΤΑ σε συνέντευξή του στο Popaganda.

«Όταν μεγαλώνεις στην Ελλάδα ως κουήρ υποκείμενο (και δη στην επαρχία), είσαι εκ των πραγμάτων εκτός της κυρίαρχης αφήγησης. Δηλαδή, αν δεν μισείς τον εαυτό σου τελείως, καταλαβαίνεις σχετικά νωρίς στη ζωή σου ότι η Ελλάδα δεν είναι τόπος στον οποίο είσαι γενικά αγαπητό υποκείμενο. Επομένως για εμάς το να θέλουμε να κάνουμε εμετό όταν βλέπουμε ελληνικές σημαίες δεν είναι απλά ένα θεωρητικό καπρίτσιο, είναι μια ενστικτώδης αντίδραση απέναντι σε πράγματα που όχι απλά έχουν περιορίσει τις ζωές μας από τότε που θυμόμαστε τις εαυτές μας, αλλά και μας έχουν τραυματίσει από παιδάκια. Η πολυαγαπημένη μας Zackie Oh, ως κουήρ υποκείμενο στους δρόμους της Αθήνας, είχε πει πως αισθάνεται πολύ πιο ευάλωτη σε περιοχές με Έλληνες νοικοκυραίους απ ό,τι σε περιοχές με μετανάστες. Με την ελληνική κανονικότητα, λοιπόν, έχουμε πόλεμο ανέκαθεν – και από τη δολοφονία της Ζάκι κι ύστερα ακόμα περισσότερο» συμπληρώνουν.

Τα χειρότερα hate posts μέσα από τη ματιά του ντουέτο ΦΥΤΑ

Μιλώντας για τη ρητορική μίσους και τη στοχοποίησή του, του το ντουέτο σημειώνει ότι «δεν έχουμε μόνο δηλωμένους φασίστες haters. Βεβαίως αυτοί έχουν την τιμητική τους θέση (π.χ. την προηγούμενη δουλειά μας που ήταν μια κουήρ όπερα την είχαν κάνει share διάφορα πρόσωπα της Χρυσής Αυγής- μεταξύ άλλων- βρίζοντας)». «Ξεχωρίσαμε ένα top 10 των αγαπημένων μας υβριστών. Οι μοναδικές τους αντιφάσεις τους ανέδειξαν σε μνημεία αντι-ανθρωπισμού και παράνοιας. Καθότι εμείς τιμούμε τις αντιφάσεις του τόπου μας σας τους παρουσιάζουμε!» αναφέρει το ντουέτο σε ανάρτησή του στο Facebook.