«Να ξεκαθαρίσει το πλαίσιο μίσθωσης των 293 μεταχειρισμένων λεωφορείων από την ΟΣΥ Α.Ε., αλλά και να γνωστοποιηθούν τα πλήρη χαρακτηριστικά των εν λόγω οχημάτων (έτος κατασκευής, ημερομηνία 1ης ταξινόμησης και κυκλοφορίας, διανυθέντα χιλιόμετρα, κ.ά.) καθώς τα μισά περίπου από τα πρώτα 40 βρίσκονται με βλάβες στα αμαξοστάσια» ζητά με αίτηση κατάθεσης εγγράφων ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς, και ο αναπληρωτής τομεάρχης, Χρήστος Γιαννούλης.

Κυβερνητικό φιάσκο με τα νοικιασμένα λεωφορεία της φιέστας Μητσοτάκη

Όπως υπογραμμίζεται στην αίτηση προς τον Κ. Καραμανλή, «τα χαρακτηριστικά των οχημάτων που λειτουργεί η ΟΣΥ Α.Ε., είτε είναι ιδιοκτησία της είτε τα μισθώνει, πρέπει να συμμορφώνονται με τους όρους που απορρέουν από το ελληνικό δίκαιο και σε κάθε σύμβαση-προμήθεια που επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό πρέπει να εξασφαλίζονται όροι μέγιστης διαφάνεια και λογοδοσίας». Η αξιωματική αντιπολίτευση υπενθυμίζει επίσης στη Νέα Δημοκρατία ότι «η ανάληψη της σχετικής πρωτοβουλίας από μέρους σας καθυστέρησε άνω του ενός έτους από την έλευση του κορωνοϊού και την έναρξη της πανδημίας στη χώρα μας, χρόνος αρνητικός ως προς την αντιμετώπιση της πανδημικής κρίσης αλλά ικανός για τη λήψη της συμφερότερης για το δημόσιο απόφασης» και ζητά από τον υπουργό να καταθέσει:

  1. Την τελική σύμβαση μίσθωσης (leasing) των 293 μισθωμένων-μεταχειρισμένων λεωφορείων από την ΟΣΥ Α.Ε.
  2. Τις απαντήσεις της διοίκησης της ΟΣΥ Α.Ε., των αντισυμβαλλόμενων εταιρειών και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο ερώτημα του Ελεγκτικού Συνεδρίου για το ποσοστό των ανοιγμένων υαλοπινάκων (παραθύρων) κάθε λεωφορείου της εν λόγω σύμβασης/συμβάσεων μίσθωσης.
  3. Το έγγραφο, το οποίο φέρεται να κατέθεσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΣΥ Α.Ε. προς το Ελεγκτικό Συνέδριο και στο οποίο εκτιμάται το κόστος αγοράς ενός νέου οχήματος στις 210.000 ευρώ.
  4. Τον πλήρη και αναλυτικό κατάλογο των χαρακτηριστικών των μισθωμένων-μεταχειρισμένων λεωφορείων, όπου θα περιέχεται το έτος κατασκευής τους, το έτος της 1ης ταξινόμησης-κυκλοφορίας τους και το σύνολο των διανυθέντων χιλιομέτρων ανά όχημα.
  5. Το πρακτικό παραλαβής των 40 πρώτων οχημάτων, όπως αυτό συντάχθηκε και υπογράφηκε από τα μέλη της αρμόδιας επιτροπής παραλαβής της ΟΣΥ Α.Ε.

Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο της Αίτησης Κατάθεσης Εγγράφων:

Καταθέστε τη σύμβαση μίσθωσης και τα πλήρη χαρακτηριστικά, όπως έτος κυκλοφορίας και διανυθέντα χιλιόμετρα, των 293 μεταχειρισμένων λεωφορείων της ΟΣΥ Α.Ε.

Τις προηγούμενες ημέρες, η διοίκηση της ΟΣΥ Α.Ε. και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποίησαν εκδήλωση παραλαβής 40 μεταχειρισμένων λεωφορείων, τα οποία -κατά δήλωσή σας- εκτελούν ήδη δρομολόγια στην Αττική. Η παραλαβή των οχημάτων, σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο και παρουσία πλήθους ΜΜΕ, έγινε στο πλαίσιο προμήθειας συνολικά 293 λεωφορείων, τα οποία μισθώθηκαν με τη μέθοδο του leasing. Στόχος σας, όπως έχετε αναφέρει, να ενισχυθούν οι αστικές συγκοινωνίες της Αττικής εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού και να εκλείψουν τα επί πολλούς μήνες και επικίνδυνα για τη δημόσια Υγεία φαινόμενα συνωστισμού επιβατών στα ΜΜΜ.

Όπως και στους διαγωνισμούς προσλήψεων οδηγών και τεχνιτών για την ΟΣΥ Α.Ε. και ΣΤΑΣΥ Α.Ε., όπου υπήρξαν καταγγελίες υποψηφίων ως προς τα αποτελέσματα και τον τρόπο εξαγωγής τους και σχετική παρέμβαση του ΑΣΕΠ, έτσι και σε αυτή την περίπτωση υφίστανται αρκετά «γκρίζα» σημεία. Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο του σχεδίου σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο τέθηκε ζήτημα για το εάν τα 293 μισθωμένα λεωφορεία ανταποκρίνονται στις κείμενες-ισχύουσες διατάξεις (πρωτογενούς – δευτερογενούς νομοθεσίας) που διέπουν τα λεωφορεία που εκτελούν αστικό συγκοινωνιακό έργο στη χώρα μας, ενώ μεγάλη συζήτηση υπάρχει και για το κόστος ενοικίασής τους.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η εταιρεία μισθώνει οχήματα δεκαετίας για 4 έτη, καταβάλλοντας κατά μέσο όρο 175.000 ευρώ ανά λεωφορείο, όταν η αγορά ενός καινούριου, αντίστοιχων δυνατοτήτων, οχήματος ανέρχεται -κατά δήλωση του διευθύνοντος Συμβούλου της ΟΣΥ Α.Ε.- στις 210.000 ευρώ.

Ταυτόχρονα, αλγεινή εντύπωση προκαλεί η μη δημοσιοποίηση εκ μέρους της εταιρείας των στοιχείων (ιστορικά αρχεία) κάθε μισθωμένου οχήματος, όπως το έτος κατασκευής του, η ημερομηνία της 1ης ταξινόμησης και κυκλοφορίας του, καθώς και τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει κατά την πρότερη κυκλοφορία του.

Επειδή η ενίσχυση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών αποτελεί πρώτιστη επιλογή για την αντιμετώπιση και περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας κατά τη χρήση των ΜΜΜ από τους πολίτες.

Επειδή η ανάληψη της σχετικής πρωτοβουλίας από μέρους σας καθυστέρησε άνω του ενός έτους από την έλευση του κορωνοϊού και την έναρξη της πανδημίας στη χώρα μας, χρόνος αρνητικός ως προς την αντιμετώπιση της πανδημικής κρίσης αλλά ικανός για τη λήψη της συμφερότερης για το δημόσιο απόφασης.

Επειδή τα χαρακτηριστικά των οχημάτων που λειτουργεί η ΟΣΥ Α.Ε., είτε είναι ιδιοκτησία της είτε τα μισθώνει, πρέπει να συμμορφώνονται με τους όρους που απορρέουν από το ελληνικό δίκαιο.

Επειδή σε κάθε σύμβαση-προμήθεια που επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό πρέπει να εξασφαλίζονται όροι μέγιστης διαφάνεια και λογοδοσίας.

Αιτούμαστε να κατατεθούν από τον αρμόδιο κ. Υπουργό :

  1. Η τελική σύμβαση ή συμβάσεις μίσθωσης (leasing) των 293 μισθωμένων-μεταχειρισμένων λεωφορείων από την ΟΣΥ Α.Ε.
  2. Οι απαντήσεις της διοίκησης της ΟΣΥ Α.Ε., των αντισυμβαλλόμενων εταιρειών και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο ερώτημα του Ελεγκτικού Συνεδρίου για το ποσοστό των ανοιγμένων υαλοπινάκων (παραθύρων) κάθε λεωφορείου της εν λόγω σύμβασης/συμβάσεων μίσθωσης.
  3. Το έγγραφο, το οποίο φέρεται να κατέθεσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΣΥ Α.Ε. προς το Ελεγκτικό Συνέδριο και στο οποίο εκτιμάται το κόστος αγοράς ενός νέου οχήματος στις 210.000 ευρώ.
  4. Ο πλήρης και αναλυτικός κατάλογος των χαρακτηριστικών των μισθωμένων-μεταχειρισμένων λεωφορείων, όπου θα περιέχεται το έτος κατασκευής τους, το έτος της 1ης ταξινόμησης-κυκλοφορίας τους και το σύνολο των διανυθέντων χιλιομέτρων ανά όχημα.
  5. Το πρακτικό παραλαβής των 40 πρώτων οχημάτων, όπως αυτό συντάχθηκε και υπογράφηκε από τα μέλη της αρμόδιας επιτροπής παραλαβής της ΟΣΥ Α.Ε.