Πάνω που η πέμπτη μεγαλύτερη οικονομία επανέρχεται από την πανδημία του κορονοϊού, η έλλειψη οδηγών φορτηγών στην εποχή μετά το Brexit και σε συνδυασμό με την κατακόρυφη αύξηση των τιμών του φυσικού αερίου έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στις εφοδιαστικές αλυσίδες, κυρίως στα πρατήρια καυσίμων και στα σούπερ μάρκετ της Βρετανίας.

Οι ουρές έξω από τα πρατήρια καυσίμων είναι καθημερινό φαινόμενο, παρόλο που υπάρχουν αποθέματα καυσίμων αλλά δεν βρίσκονται οι οδηγοί φορτηγών να τα μεταφέρουν και πολλά παράρτηματα πολυεθνικών κολοσσών όπως η Exxon Mobil και η BP είναι προσωρινά εκτός λειτουργίας.  Την ίδια ώρα, τα ράφια των σούπερ μάρκετ είναι άδεια λόγω των χρονοκαθυστερήσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα και επιχειρηματίες και καταναλωτές ανησυχούν για τον αν το πρόβλημα θα έχει τεθεί υπό έλεγχο ειδικά εν όψει των Χριστουγέννων.

Η βρετανική βιομηχανική αλυσίδα χρειάζεται 100,000 παραπάνω οδηγούς φορτηγών από τη στιγμή που 25,000 επέστρεψαν στην Ευρώπη λίγο πριν την ολοκληρωτική έξοδο της Βρετανίας από την ΕΕ, ενώ την ίδια στιγμή εξαιτίας της καραντίνας η διαδικασία επιλογής και πρόσληψης νέων οδηγών είχε σταματήσει.

Η κυβέρνηση του Μπόρις Τζόνσον στην προσπάθειά της να αντιμετωπίσει το φαινομένο κάνει έκκληση στους καταναλωτές να μην προβαίνουν σε μαζικές αγορές από τον πανικό, έχει κινητοποιήσει το στρατό ώστε να μπορέσει προσωρινά να καλύψει τις ελλείψεις οδηγών φορτηγών, ενώ ταυτόχρονα ανακοίνωσε ότι θα παραχώρησει βίζα εισόδου στη χώρα σε 5.000 ξένους οδηγούς φορτηγών.