Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι οι ονομαστικές πληρωμές (χρέους) θα είναι χαμηλότερες εάν η ελληνική οικονομία δέχεται πιέσεις και αντίστοιχα υψηλότερες εάν η ελληνική οικονομία ισχυροποιείται.

Σύμφωνα πάντα με πληροφορίες του Reuters, εάν η επικείμενη αξιολόγηση του νέου ελληνικού προγράμματος τους επόμενους δύο μήνες επιβεβαιώσει πως η Αθήνα εφαρμόζει τις μεταρρυθμίσεις τις οποίες έχουν ζητήσει οι δανειστές, τότε οι Ευρωπαίοι θα συμφωνήσουν στην αναπροσαρμογή ορισμένων σημαντικών παραμέτρων των δανείων που έχουν χορηγήσει στη χώρα, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι το κόστος εξυπηρέτησής τους δεν θα ξεπερνάει το 15% του ΑΕΠ.

“Υπάρχει πλέον κοινός τόπος πως αυτός ο τρόπος (ελάφρυνσης του χρέους) και πρέπει να προχωρήσει”, εξηγεί ο ίδιος αξιωματούχος. “Για την Ελλάδα όμως η ιδέα αυτή δεν έχει νόημα δεδομένου ότι δεν υπάρχει αναφορά για περιόδους χάριτος, πολύ χαμηλά επιτόκια και μεγάλες ωριμάνσεις, κάτι που κρατά πολύ χαμηλά το κόστος”, δηλώνει δεύτερος Ευρωπαίος αξιωματούχος.

Οπως υποστηρίζουν οι Ευρωπαίοι, οι αναπροσαρμογές για να μην ξεπεράσει το κόστος το 15% του ΑΕΠ αφορούν τις λήξεις των δανείων, τις περιόδους χάριτος και τα επιτόκια, παρά το γεγονός πως τα επιτόκια είναι απίθανο να μεταβληθούν, δεδομένου ότι βρίσκονται ήδη στα επίπεδα του χρηματοδοτικού κόστους.

“Αμέσως μόλις η Ελλάδα το λάβει (το σχέδιο ελάφρυνσης του χρέους), η αβεβαιότητα θα περιοριστεί. Με ένα τέτοιο σχέδιο εξυπηρέτησης του ελληνικού χρέους, τα ευρωπαϊκά κράτη θα λάβουν πίσω τα χρήματά τους”, σχολιάζει στο Reuters τρίτος Ευρωπαίος αξιωματούχος.

Μάλιστα ο επικεφαλής του ESM, Κλάους Ρένγκλινγκ, αφήνει μεγαλύτερο περιθώριο ελαφρυνσης. “Το ΔΝΤ έχει δηλώσει πως ένα πλαφόν έως το 15% του ΑΕΠ κρίνεται φυσιολογικό”, είχε επισημάνει σαπό τις 27 Αυγούστου. “Μακροπρόθεσμα ίσως είναι εφικτό να μειωθούν και κάτω του 15% του ΑΕΠ οι χρηματοδοτικές ανάγκες της Ελλάδας”, προσθέτει.