Του Χρήστου Λάσκου
Αν, όμως, δεν έχει περιπέσει στην αντίληψή σας, θα ήταν παράλειψη καθήκοντος να μπορούμε και να μην το αναδείξουμε. Όχι μόνο γιατί πρόκειται για κάτι εξοργιστικά ξεκαρδιστικό, αλλά και γιατί, επιπλέον, είναι, προκειμένου να βγάλουμε ουσιώδη συμπεράσματα για τους κυβερνώντες μας, αποκαλυπτικότερο από τα τρία επόμενα μνημόνια.
Ας δούμε, λοιπόν, τα γεγονότα.
Στις 25 Απριλίου, ένιοι ΝΔκράτες βουλευτές –Ντόρα Μπακογιάννη, Θόδωρος Καράογλου, Αναστάσιος Δημοσχάκης, Μάξιμος Χαρακόπουλος- κατέθεσαν ερώτηση στους υπουργούς Πολιτισμού, Εσωτερικών και Εξωτερικών, προκειμένου να κηρυχθεί η 20ή Μαΐου Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού. Η επιλογή της μέρας έγινε βάσει του γεγονότος πως την 20ή Μαΐου είναι τα γενέθλια του Σωκράτη! Παρόλο που είναι εντελώς άγνωστο πότε πραγματικά είναι τα γενέθλια του μεγάλου φιλόσοφου (ακόμη και η χρονιά γέννησής του αμφισβητείται αν είναι το 470 ή το 469 π. Χ.), η πρόταση το ισχυρίζεται στα σοβαρά, ευρύνοντας έτσι την αιτιολογική της βάση!
Τι θα περίμενε κανείς να γίνει από μια κυβέρνηση όχι αριστερή, αλλά ελάχιστα σοβαρή; Προφανώς, να πλαντάξει από τα γέλια –να κρατάει, ίσως, την κοιλιά της! Αμ δε! Κακώς το υποθέσατε!
Η κυβέρνηση όχι μόνο πήρε στα σοβαρά την πρόταση, αλλά κατέθεσε ήδη για διαβούλευση Νομοσχέδιο, όπου προτείνεται η καθιέρωση της μέρας των «γενεθλίων του Σωκράτη» ως Παγκόσμιας Ημέρας Ελληνοφωνίας και Ελληνικού Πολιτισμού. Και δεν είναι προφανώς η πραγματολογική πλάνη, που ενοχλεί. Στο κάτω κάτω, η 20ή Μαΐου είναι η μέρα των γενεθλίων της Μαρινέλλας[2], άρα ΟΚ.
Το πολιτικά τρομακτικό, λόγω της φαιδρότητας, που δεν βγάζει όμως σε κανένα χαρούμενη διάθεση, είναι το «επιχείρημα», που, ακόμη κι από τον «Στόχο» ή το «Εμπρός» αν προβάλλονταν, θα προξενούσε αίσθηση, όχι μόνο για το αντιδραστικόν, αλλά και για το αντιδραστικώς ανελλήνιστον –για να μπούμε στον κόπο των υπογραφόντων το Νομοσχέδιο υπουργών Αριστείδη Μπαλτά, Νίκου Φίλη, Νίκου Κοτζιά, Παναγιώτη Κουρουμπλή και Ιωάννη (sic) Αμανατίδη.
Διαβάστε.
«Ο Σωκράτης έθεσε την Ελλάδα σε εξέχουσα θέση διεθνώς»!
«Ο Ελληνικός Πολιτισμός αποτελεί παγκόσμια κληρονομιά ανεκτίμητης αξίας»!
«[Η ελληνική γλώσσα] προσδίδει στον Ελληνισμό πανανθρώπινη διάσταση, που τον μετουσιώνει σε οικουμενικό αγαθό»!
«Η Ελληνική γλώσσα και ο Ελληνικός Πολιτισμός αποτελούν αδιάψευστη απόδειξη της συνέχειας του έθνους μας»!
Γελοίο; Πράγματι. Τερατωδώς γελοίο. Αν θυμηθούμε, μάλιστα, πως, με την γλώσσα αυτή, βασιλικού επιτρόπου του ’50, και με πρόσχημα την «υπονόμευσιν» αντίστοιχων «ιδεωδών του έθνους», κυνηγήθηκαν, χτυπήθηκαν, ακόμη και εκτελέστηκαν άνθρωποι επί δεκαετίες.
Δεν πρόκειται για κάτι δευτερεύον, λοιπόν. Όχι μόνο γιατί, όπως γράφει ο Τσαλαπάτης, μέσα από την εκφραστική και νοηματική πρωτοπασοκίλα του κειμένου, αναδύεται το τρομακτικό που περιγράφτηκε προηγουμένως και το οποίο δικαιώνει απολύτως την κατάληξή του: «Δεν είμαστε σίγουροι ποιος από τους υπογράφοντες έγραψε την παραπάνω επιστολή, αλλά, όπως και να’ χει, το αποτέλεσμα είναι ντροπή για την κυβέρνηση, ντροπή για την Αριστερά και τελικά ντροπή για την ίδια την ελληνική γλώσσα».
Κυρίως, είναι η επιβεβαίωση της απατεωνιάς. Της απατεωνιάς να φτιάχνεις στηρίγματα της εξουσίας (sic) σου με τα αντιδραστικότερα χαρακτηριστικά: συνεχίζοντας να αποδίδεις τιμές αρχηγού Κράτους στο «Άγιον Φως», διατηρώντας και επαυξάνοντας τις παρελάσεις του βλακώδους μιλιταρισμού, αρνούμενος να ρυθμίσεις ακόμη και την απαλλαγή από τα Θρησκευτικά εδώ και 17 μήνες.
Εδώ, να το ξαναπώ, κρίνεται το πράγμα περισσότερο και από τα τρία επόμενα μνημόνια. Και οδηγεί, παρόλο που πολλοί καλοί άνθρωποι συνεχίζουν να έχουν προσδοκίες, σε σχεδόν (;) οριστικό συμπέρασμα: «αυτό» δεν έχει καμία ελπίδα.
Και σύντομα δεν θα πιάνει ούτε το τελευταίο επιχείρημα: «Δηλαδή, τι θέλετε; Να έρθει ο Μητσοτάκης;».
Και δεν θα πιάνει, παρόλο που το σύνολο των φτωχών, των άνεργων και των κατεστραμμένων δεν θέλουν «να έρθει ο Μητσοτάκης».
Τόσο μεγάλη είναι η καταστροφή μας! Και όποιος δεν καταλαβαίνει…
Καλό Πάσχα.
Το σκίτσο του Πέτρου Ζερβού, ΕφΣυν 15 Απριλίου 2016
________________________________________
[1] Σώκρατες ντρανκ μνημόνιουμ, 29 Απριλίου 2016
[2] Όπ.π. 1