Μπορεί η αρχική είδηση της «εισβολής αστυνομικών σε κινηματογράφους μετά από καταγγελίες υπαλλήλων του υπουργείου Πολιτισμού πως παρακολουθούν την ταινία ανήλικοι» να προκάλεσε έκπληξη στο σύνολο του διαδικτυακού Τύπου αλλά και την επίσημη ανακοίνωση για την «άγνοια» του υπουργείου Πολιτισμού, όμως πλέον η πλειοψηφία των πληροφοριών έχουν επιβεβαιωθεί και οι αρμόδιο πασχίζουν να πάρουν αποστάσεις από το πρωτοφανές φιάσκο παρεμβατικότητας της αστυνομίας και πουριτανισμού.

Διαβάστε περισσότερα: 

Τζόκερ: Ανήλικοι στην αίθουσα – Αστυνομικοί και υπουργείο Πολιτισμού εισβάλουν σε κινηματογράφους

Η επιβεβαίωση των περιστατικών ήρθε με τον πιο απόλυτο τρόπο, καθώς παρά τις προσπάθειες αποσιώπησης με αναφορές περί «fake news», ήρθε η ανακοίνωση της αστυνομίας για να δώσει συνέχεια.

«Το περασμένο Σάββατο και την Κυριακή, μετά από καταγγελίες υπαλλήλων του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, για παρουσία ανηλίκων σε κινηματογραφικές αίθουσες, όπου προβαλλόταν ταινία που έχει χαρακτηριστεί ως ακατάλληλη για ανηλίκους, αστυνομικοί από τα Αστυνομικά Τμήματα Αμαρουσίου και Πατησίων, αντίστοιχα, μετέβησαν στους κινηματογράφους και επελήφθησαν των καταγγελιών» ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής (ΓΑΔΑ) σχετικά με το θέμα της παρέμβασης αστυνομικών σε κινηματογραφικές αίθουσες όπου προβαλλόταν η ταινία «Τζόκερ», διαψεύδοντας ωστόσο πως επρόκειτο για παρουσία αστυνομικών της Ειδικής Κατασταλτικής Αντιτρομοκρατικής Μονάδας (Ε.Κ.Α.Μ.), πληροφορίες που «δεν ανταποκρίνονται σε καμία περίπτωση στην πραγματικότητα».

Πάντως, κατά την ΕΛΑΣ, οι υπάλληλοι του υπουργείου Πολιτισμού χρησιμοποίησαν την υπηρεσιακή τους ιδιότητα και υποστήριξαν πως ενεργούσαν κατ’ εντολήν της υπηρεσίας, τόσο στον κινηματογράφο ΑΕΛΛΩ στην Κυψέλη την Κυριακή, όσο και την προηγούμενη ημέρα στα Village Αμαρουσίου. Η αστυνομία επιβεβαιώνει ακόμα πως ανήλικοι που βρέθηκαν στον κινηματογράφο στο Μαρούσι οδηγήθηκαν στο αστυνομικό τμήμα, ενώ τονίζεται πως για όλες τις διαδικασίες ήταν ενήμερος εισαγγελέας. «Και οι δύο υπάλληλοι ανέφεραν ότι στο πλαίσιο αυτό πήραν εντολή από την προϊσταμένη τους να προχωρήσουν στους ελέγχους» αναφέρουν επίσης από την αστυνομία, τονίζοντας πως τα πάντα έγιναν καθ’ υπόδειξήν τους.

Ο Χρυσοχοΐδης «δικάζει» το περιστατικό

Στο μεταξύ, από το πρωί της Δευτέρας, κυβερνητικά στελέχη που καίγονται από την τραγελαφική αυτή ιστορία επιχειρούν με κάθε τρόπο να άρουν από πάνω τους το βάρος της κατακραυγής. Την παραπάνω ανακοίνωση της αστυνομίας που ρίχνει τις ευθύνες στο υπουργείο Πολιτισμού συνόδευσε μία ανάρτηση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη, ο οποιος προσπαθεί να διασκεδάσει τις εντυπώσεις -στα όρια του τρολαρίσματος- υποστηρίζοντας πως θα πάει να δει την ταινία με τον 15χρονο γιο του.

Η Μενδώνη «καταδικάζει» τις καταγγελίες

Λίγη ώρα νωρίτερα, η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, μιλώντας στον ΑΝΤ1 επιχείρησε και από τη μεριά της να πάρει αποστάσεις από τα γεγονότα, παρότι όλες οι πληροφορίες βαραίνουν το υπουργείο και την ηγεσία της. Η υπουργός δήλωσε πλήρη άγνοια για το περιστατικό, προσθέτοντας ότι η πρώτη αντίδρασή της ήταν να ρωτήσει όλη την ιεραρχία του υπουργείου για το ποιος έδωσε την εντολή και ποιος βρίσκεται πίσω από την ενέργεια αυτήν.

«Σωστά αντέδρασε όπως αντέδρασε ο κόσμος, αυτό που έγινε ήταν τελείως ανοίκειο» δήλωσε, μεταξύ άλλων, ενώ αποκάλυψε πως «Πήρα τον υπουργό Προστασίας του Πολίτης, πήρα τα στοιχεία των δύο γυναικών και έμαθα ότι ήταν υπάλληλοι του υπουργείου Πολιτισμού, οι οποίες λειτουργούσαν αυτόνομα». Μάλιστα, υποστήριξε πως θα κινηθεί όλη η διαδικασία με βάση τον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα για την τιμωρία τους.

Στο μεταξύ, ρεπορτάζ της εφημερίδας «Έθνος» που φιλοξενεί τις απόψεις μίας εκ των δύο υπαλλήλων που φέρονται πίσω από τις καταγγελίες δίνει μία εντελώς διαφορετική εικόνα, που καίει την υπουργό Μενδώνη και την «ιεραρχία» στην οποία αναφέρεται. Κατά το δημοσίευμα, η υπόθεση ξεκίνησε μετά από καταγγελίες πολιτών για την παρουσία ανηλίκων σε κινηματογράφους που έπαιζαν την ταινία, με το Τμήμα στο οποίο ανήκει η υπάλληλος να δίνει εντολή στον αρμοδιο εισαγγελέα, ο οποίος με τη σειρά του έδωσε την έγκριση για να γίνουν οι έλεγχοι. Όλα τα παραπάνω «σε συνεννόηση με την προϊταμένη της» όπως αναφέρεται.

Σημειώνεται πως σύμφωνα με την εφημερίδα, η υπάλληλος φέρεται να ανήκει στην επιτροπή γνωμοδοτικών επιτροπών για την καταλληλότητα των κινηματογραφικών έργων.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η ίδια υπάλληλος πήγε σε δύο κινηματογράφους το Σάββατο, στο Μαρούσι και τα Πατήσια, και αφού διαπίστωσε την παρουσία ανήλικων, κάλεσε την αστυνομία, έχοντας την προφορική εντολή του εισαγγελέα. Με την παρουσία αστυνομικών, άνοιξαν τα φώτα στην αίθουσα, προσήχθησαν επτά ανήλικοι ασυνόδευτοι και ο υπεύθυνος του κινηματογράφου. Η αστυνομία σχημάτισε δικογραφία για τους γονείς των παιδιών και τον υπεύθυνο, ενώ υπογραμμίζεται πως στο αστυνομικό τμήμα βρέθηκε και η υπάλληλος του υπουργείου που επέβλεπε τη διαδικασία.

Την επόμενη ημέρα, υπάλληλος του υπουργείου Πολιτισμού βρέθηκε και στον κινηματογράφο ΑΕΛΛΩ, χωρίς να είναι γνωστό εάν ήταν η ίδια, και ακολουθήθηκε η ίδια διαδικασία, χωρίς όμως να γίνουν προσαγωγές αλλά «απλή καταγραφή».

Από την τραγελαφική αυτή υπόθεση δεν θα μπορούσε να λείπει η «παρέμβαση» του Κωνσταντίνου Μπογδάνου, ο οποίος έσπευσε να εκμεταλλευτεί για ακόμα μία φορά τις περιστάσεις, ζηλεύοντας μάλλον τη δημοσιότητα του Τζόκερ.

«Η τάξη που δεν επιβλήθηκε στο Γκόθαμ, αποκαταστάθηκε στο ΑΕΛΛΩ»

Άμεση ήταν η αντίδραση της αξιωματικής αντιπολίτευσης, με τον τομεάρχη Προστασίας του Πολίτη, Γιάννη Ραγκούση να κάνει λόγο για «πρωτοφανή γεγονότα» και να προαναγγέλλει κοινοβουλευτικές πρωτοβουλίες από τον ΣΥΡΙΖΑ, ενώ σφοδρή ήταν η επίθεση που εξαπέλυσε ο Αλέξης Τσίπρας, με ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα.

Διαβάστε την ανάρτηση του προέδρου της αξιωματικής αντιπολίτευσης:

Το περασμένο Σάββατο πήγα σινεμά, ευτυχώς στον κινηματογράφο Αθήναιον και όχι στο ΑΕΛΛΩ.
Σε μια κατάμεστη αίθουσα, κυρίως από νέα παιδιά, παρακολούθησα την ταινία που σπάει ταμεία σε Ευρώπη και Αμερική, το «Τζόκερ».

Στο τέλος της ταινίας αυθόρμητα η αίθουσα ξέσπασε σε χειροκροτήματα, πράγμα εξαιρετικά σπάνιο για κινηματογραφικό θέαμα.
Πέραν της μοναδικής ερμηνείας του Χοακίν Φίνιξ, η ταινία καταπιάνεται με δυο πολύ καυτά κοινωνικά ζητήματα. Την ψυχική νόσο και το μπούλινγκ απέναντι στους ασθενείς και ταυτόχρονα τη συστημική ταξική αδικία. Την αδικία που γεννά το ταξικό μίσος και κάποια στιγμή την εξέγερση των από κάτω, σε ένα καλοδουλεμένο κοινωνικό οικονομικό και μιντιακό σύστημα, που παρά τη συντονισμένη προσπάθειά του να παράξει κοινωνικό αυτοματισμό και συγκρούσεις μεταξύ των κοινωνικών ομάδων που ελέγχει, κάποια στιγμή χάνει τον έλεγχο.

Βγαίνοντας από τον κινηματογράφο, είχα την αίσθηση ότι μετά από πολύ καιρό το Hollywood φτιάχνει, ίσως άθελά του, μια δυνατή ταινία με έντονο κοινωνικό αλλά και ευρύτερα πολιτικό περιεχόμενο. Χωρίς όμως ταυτόχρονα να το κραυγάζει, χωρίς να σε παίρνει από το χέρι για να σου υποδείξει το μήνυμα.

Που να φανταστώ ότι μια εβδομάδα αργότερα η νέα «προοδευτική» κυβέρνηση της ΝΔ, με εντολή μάλιστα λειτουργών του Υπουργείου Πολιτισμού, θα έβαζε την ΕΛ.ΑΣ να αποκαταστήσει την τάξη; Και να μας επιστρέψει αισίως στη δεκαετία του ’60, ίσως και ακόμη πιο πίσω…

Την τάξη που δεν κατάφεραν να επιβάλουν τα όργανά της στο Γκόθαμ Σίτι, την αποκατέστησε τελικά το Σάββατο το βράδυ στον κινηματογράφο ΑΕΛΛΩ ο κος Χρυσοχοίδης. Όχι παίζουμε…

ΥΓ: Η φωτογραφία προφανώς αποτελεί φωτομοντάζ των δημιουργών του διαδικτύου. Εμπνευσμένη θα έλεγα…

Το περασμένο Σάββατο πήγα σινεμά, ευτυχώς στον κινηματογράφο Αθήναιον και όχι στο ΑΕΛΛΩ.Σε μια κατάμεστη αίθουσα,…

Gepostet von Alexis Tsipras am Montag, 21. Oktober 2019

Στον Α. Τσίπρα έσπευσε να απαντήσει εκ νέου ο Μ. Χρυσοχοΐδης με μία ακόμα ανάρτησή του, κατά την οποία παίρνει και πάλι αποστάσεις από τις αστυνομικές επιχειρήσεις σε κινηματογράφους, επαναλαμβάνει πως θα πάει με τον γιο του να δει την ταινία, και κατηγορεί τον πρόεδρο της αξιωματικής αντιπολίτευσης για δολοφονία χαρακτήρα που «απ’ ότι έχω ακούσει και διαβάσει, ανάμεσα σε άλλα, καταδικάζει η ταινία».

Δείτε την ανάρτηση του Χρυσοχοΐδη: 

Η Aστυνομία είναι χρεωμένη, δυστυχώς, με αρκετά πάρεργα, εκτός πλαισίου ουσιαστικά της αποστολής της. Από την άλλη, είναι αυτονόητη η υποχρέωσή της να ανταποκρίνεται στις καταγγελίες, πολλές εκ των οποίων μπορεί στη συνέχεια να αποδειχθεί ότι έγιναν για ήσσονος σημασίας λόγους, σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα στα όρια της φαιδρότητας. Όπως συνέβη χθες με τα περιστατικά στις δύο κινηματογραφικές αίθουσες.

Δήλωσα ήδη ότι σήμερα θα πάω με τον 15χρονο γιο μου να δω την ταινία #Τζόκερ. Τα παραπάνω είναι αυτονόητα για κάθε λογικό πολίτη και προφανώς θα έπρεπε να είναι και για τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης Α. Τσίπρα.

ΥΓ: Ο Α. Τσίπρας επέλεξε, για άλλη μια φορά, να κάνει επίδειξη φτήνιας πολιτικής και ψεύτικης ευαισθησίας. Ξεσκεπάζεται η ψεύτικη η ευαισθησία από τα ίδια του τα τελευταία λόγια, μιας και μόνο ο δικός μου στιγματισμός τον ενδιαφέρει. Είναι φτηνό, ενδεικτικό της αισθητικής και πολιτικής του ρηχότητας να συνοδεύει την ανάρτησή του με δική μου φωτογραφία μονταρισμένη ως διώκτη του Τζόκερ. Από ότι έχω ακούσει και διαβάσει τη δολοφονία χαρακτήρων, ανάμεσα σε άλλα, καταδικάζει η ταινία. Την είδε και πάλι δεν κατάλαβε ο Α. Τσίπρας.

Η Aστυνομία είναι χρεωμένη, δυστυχώς, με αρκετά πάρεργα, εκτός πλαισίου ουσιαστικά της αποστολής της. Από την άλλη,…

Gepostet von Μιχάλης Χρυσοχοΐδης – Michalis Chrisochoidis am Montag, 21. Oktober 2019

Το πρωί της Δευτέρας, ο Γιάννης Ραγκούσης επιτέθηκε στην ηγεσία της ΕΛΑΣ και το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, αλλά και στον Κυριάκο Μητσοτάκη προσωπικά, κάνοντας λόγο για αδιανόητες εξελίξεις που «γυρίζουν την Ελλάδα και την Ελληνική Αστυνομία σε πολύ σκοτεινές εποχές τους».

Διαβάστε ολόκληρη την ανάρτηση του Γ. Ραγκούση:

Για «αυτογελοιοποίηση» έκανε λόγο σε παρέμβασή της και η τέως υπουργός Πολιτισμού, Μυρσίνη Ζορμπά, που κατακεραυνώνει την κυβέρνηση για τη χρήση ενός νόμου του Μεταξά του 1937, καθώς και επικρίνοντας την ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού που προσανατολίζεται να «εξαντλήσει την αυστηρότητά του σε δύο υπαλλήλους, μετά την κατακραυγή». Διαβάστε ολόκληρη την ανάρτηση:

Αυτογελοιοποίηση
Η παρέμβαση της αστυνομίας για τους ανήλικους στην ταινία Τζόκερ, μετά και την προ μηνών γνωστή εγκύκλιο του υπουργείου Πολιτισμού για λογοκρισία στους ίδιους τους υπαλλήλους του, αποτελεί ένα ακόμη σύμπτωμα της ατμόσφαιρας πολιτισμού που η ηγεσία του υπουργείου καλλιεργεί. Αλλά όσο κι αν στο μυαλό κάποιων ο νόμος Μεταξά του 1937 είναι ακόμη ζωντανός, θα πρέπει να αντιληφθούν ότι ο αυταρχισμός, σε οποιοδήποτε επίπεδο, δεν συνιστά στις μέρες μας παρά μόνο αυτογελοιοποίηση. Εύκολο επίσης να εξαντλήσει το υπουργείο την αυστηρότητά του σε δύο υπαλλήλους, μετά την κατακραυγή. Το δύσκολο είναι να αλλάξει πορεία και να απαρνηθεί τις πολιτικές πρακτικές που καλλιεργούν και προωθούν την ατμόσφαιρα και τις συμπεριφορές λογοκρισίας, πατερναλισμού και πειθάρχησης.

ΑυτογελοιοποίησηΗ παρέμβαση της αστυνομίας για τους ανήλικους στην ταινία Τζόκερ, μετά και την προ μηνών γνωστή…

Gepostet von Myrsini Zorba am Montag, 21. Oktober 2019