Μπορεί ο πρωθυπουργός να επισκέφτηκε χθες το αμαξοστάσιο της ΟΣΥ για μια μικρή φιέστα για 40 λεωφορεία με leasing, αλλά το ζήτημα φαίνεται ότι είναι μεγαλύτερο σχετικά με τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Λύση leasing και από Σεπτέμβριο «οι άμεσες ενέργειες» Καραμανλή για τον συνωστισμό στα ΜΜΜ
Όπως αναφέρει δημοσίευμα της «Αυγής», τα πρώτα 40 μεταχειρισμένα λεωφορεία που τέθηκαν από χθες σε κυκλοφορία είναι τα πρώτα από τα συνολικά 293 που θα προμηθευτεί η ΟΣΥ με χρηματοδοτική μίσθωση (leasing).
Το συνολικό κόστος των συμβάσεων με τους αναδόχους ανέρχεται σε 50 εκατ. ευρώ για 3+1 χρόνια και αφορά την προμήθεια 243 12μετρων και 50 18μετρων αρθρωτών, όλα μεταχειρισμένα δεκαετίας.
Για το παραπάνω έχουν ήδη δημοσιευθεί κείμενα στα ΜΜΕ σχετικά με καθυστερήσεις στην προμήθεια τους αλλά και αναφορές σε θολές συμβάσεις, οι οποίες οδήγησαν και στο προσωρινό «μπλόκο» του Ελεγκτικού Συνεδρίου στα μέσα Φεβρουαρίου.
Στο ίδιο μήκος κύματος, το δημοσίευμα της «Αυγής» επικαλείται έγγραφο του διευθύνοντος συμβούλου της ΟΣΥ, που έλαβε το Ελεγκτικό Συνέδριο με αρ. πρωτ. ΕΣ 5725/8.2.2021, και στο οποίο αποτυπώνεται ότι το Δημόσιο αντί να αγοράσει καινούργια λεωφορεία (με λίγα παραπάνω χρήματα), τελικά αγοράζει μεταχειρισμένα, με leasing.
Το έγγραφο αναφέρει ότι η διενέργεια της προμήθειας των ανωτέρω λεωφορείων με βραχυχρόνια μίσθωση επιλέχθηκε καθώς «η τιμή ενός καινούργιου λεωφορείου όμοιου με τα προς προμήθεια λεωφορεία στην ευρωπαϊκή αγορά είναι περίπου 210.000 ευρώ και, σε κάθε περίπτωση, το κόστος απόκτησης των λεωφορείων με μίσθωση είναι σημαντικά μικρότερο, ανά έτος χρήσης τους, αυτού της απόκτησης καινούργιων, λαμβανομένης υπόψη της σταδιακής απομείωσης της αξίας των τελευταίων».
Όπως αναφέρεται, η ΟΣΥ παραδέχεται στην ουσία ότι με 61,5 εκατ. ευρώ θα μπορούσε να έχει ασφαλή και ιδιόκτητα καινούργια λεωφορεία.
Σύμφωνα, με την αρχική προκήρυξη, τα λεωφορεία δύναται να εξαγοραστούν από την ΟΣΥ Α.Ε. μετά τη λήξη της σύμβασης αντί 12.000 ευρώ τα 12μετρα λεωφορεία και 15.000 ευρώ τα 18μετρα λεωφορεία, προσαυξανόμενων με 1.500 ευρώ για τον εξοπλισμό τηλεματικής και ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Άλλα 4,1 εκατ. ευρώ από τα δημόσια ταμεία, δηλαδή, για σαράβαλα τότε 15ετίας.
Κ. Καραμανλής: Τόσο μεγάλη αύξηση λεωφορείων δεν έχει γίνει σε άλλη μεγαλούπολη της Ευρώπης