«Η νέα εκστρατεία θα περιλαμβάνει μόνο τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας καθώς κρίνεται ότι με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται καλύτερα ο στόχος και το ποσό θα ανέλθει σε περίπου δύο εκατομμύρια ευρώ. Η διαδικασία θα προχωρήσει με ταχύτητα και πλήρη διαφάνεια» υποστήριξε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος από το βήμα της Βουλής. Σημειώνεται ωστόσο ότι ακόμα δεν έχουν δοθεί απαντήσεις σχετικά με τα κριτήρια της λίστας του «Μένουμε Σπίτι» των 20 εκατ. ευρώ, με την Εθνική Αρχή Διαφάνειας να δηλώνει «αναρμόδια» σε σχετική προσφυγή του vouliwatch.gr.

Σύμφωνα με διάταξη που κατατέθηκε το βράδυ της Τετάρτης, η νέα «λίστα Πέτσα» που θα έπρεπε πλέον να λέγεται «λευκή επιταγή Μητσοτάκη στους καναλάρχες» και τα υπόλοιπα μέσα ενημέρωσης, δεν προβλέπει απλώς την νέα ενίσχυση για τα ΜΜΕ. Αυτή τη φορά προβλέπει «δαπάνες υπηρεσιών επικοινωνίας και ενημέρωσης» χωρίς διαγωνισμό, σε οικονομικό ύψος που «δεν μπορεί να εκτιμηθεί», με συνοπτικές διαδικασίες, και φυσικά, με απευθείας ανάθεση στην εταιρεία που θα την αναλάβει. Προηγήθηκε φυσικά ο αδιαφανής κατάλογος των 20 εκατ. ευρώ σε ΜΜΕ, με ξεκάθαρα πολιτικά κριτήρια, που επικρίθηκε από διεθνείς οργανώσεις Τύπου, όπως το International Press Institute.

Oι έξι τηλεοπτικοί σταθμοί ενημερωτικού περιεχομένου εθνικής εμβέλειας, που θα λάβουν τη νέα διαφήμιση, απαλλάσσονται από την υποχρέωση να καταβάλουν την ετήσια δόση των 3,5 εκατ. ευρώ. Καθώς πρόκειται για έξι κανάλια, το συνολικό ποσό που θα λείψει από τα κρατικά ταμεία είναι 21 εκατ. ευρώ, ενώ βάσει των όσων προβλέπει το νομοσχέδιο για την στήριξη των πληγέντων από τον Ιανό, που κατατέθηκε το βράδυ της Τετάρτης και περιλαμβάνει την νέα καμπάνια για τα ΜΜΕ, ταυτόχρονα χαρίζει τουλάχιστον 20 εκατ. ευρώ στην συνδρομητική τηλεόραση της Nova και της Cosmote, καθώς και φοροαπαλλαγές για συγκεκριμένες διαφημιστικές δαπάνες . Με ρύθμιση επίσης τον περασμένο Αύγουστο, η κυβέρνηση αποφάσισε να αναλάβει το Δημόσιο την καταβολή του μισού «ενοικίου» προς την Digea μέχρι το τέλος του προσεχούς Οκτωβρίου.

Υπενθυμίζεται δε πως όταν ανακοινωνόταν η πρώτη λίστα Πέτσα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είχε υποστηρίζει πως η ενημέρωση των πολιτών για την πανδημία «δεν μπορεί να βασίζεται μόνο στο φιλότιμο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και των εργαζομένων σε αυτά. Σημειώνεται ωστόσο πως, όπως αναφέρει στην ιστοσελίδα του και το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, με βάση το άρθρο 20 παρ. 3 του νόμου 3592/2007, τα τηλεοπτικά κανάλια υποχρεούνται να μεταδίδουν δωρεά μηνύματα κοινωνικού περιεχομένου, και κυρίως για θέματα υγείας.

Συγκεκριμένα, για την υποβολή κοινωνικών μηνυμάτων, το ΕΣΡ αναφέρει:

(*) Με βάση το άρθρο 20 παρ. 3 του Ν. 3592/2007 (ΦΕΚ Α΄/161/19.07.2007) το οποίο έχει ως εξής: «…οι τηλεοπτικοί σταθμοί υποχρεούνται να μεταδίδουν δωρεάν μηνύματα κοινωνικού περιεχομένου διάρκειας τριών πρώτων λεπτών της ώρας καθημερινά ιδίως για θέματα υγείας, πρόνοιας και μέριμνας για τα άτομα με ειδικές ανάγκες ή για τη μετάδοση μηνυμάτων, που αναφέρονται στα εκπαιδευτικά ή άλλα προγράμματα που διοργανώνει η Βουλή των Ελλήνων, καθώς και σε όλες εν γένει τις εθνικού, πολιτιστικού και κοινωνικού περιεχομένου δραστηριότητές της. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και Τύπου και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης ρυθμίζονται όλες οι αναγκαίες τεχνικές λεπτομέρειες. Η εφαρμογή της παραγράφου αυτής δεν εξαρτάται από την έκδοση της κοινής αυτής υπουργικής απόφασης.» και με αφορμή τη νέα Κ.Υ.Α. Α.Π. 1686/1/1.6.2018 (ΦΕΚ Β΄/2037/5.6.2018) του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και ενημέρωσης και του Υπουργού Υγείας με θέμα «Δωρεάν μετάδοση μηνυμάτων κοινωνικού περιεχομένου από τους τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς» καθώς και τη μεγάλη αύξηση του αριθμού αιτήσεων που υποβάλλονται στο Ε.Σ.Ρ. για τη δωρεάν (άνευ ανταλλάγματος) μετάδοση μηνυμάτων κοινωνικού περιεχομένου και με σκοπό την εφαρμογή ενιαίας διαδικασίας και κοινών προϋποθέσεων έγκρισης των αιτήσεων αυτών το Ε.Σ.Ρ. προχώρησε στην έκδοση της υπ’ αριθμ. 1/25.07.2018 Υπόδειξης.

Διαβάστε περισσότερα:

Νέα λίστα Πέτσα και μάλιστα «λευκή» στα μέτρα για τους πληγέντες από την κακοκαιρία